שמן זית ישראלי: הכירו את בתי הבד הדרומיים של ארצינו, צילום: Shutterstock
שמן זית ישראלי: הכירו את בתי הבד הדרומיים של ארצינו, צילום: Shutterstock

שמן זית ישראלי: הכירו את בתי הבד הדרומיים של ארצינו

בית בד הוא אותו מקום קדום וקסום, בו מתרחשת מלאכת ייצור שמן הזית. בתקופה האחרונה הבנו שאפשר לשלח הכל הביתה, ובמחירים משתלמים. רוצים לחסוך עלויות וגם להתחיל להשתמש בשמן זית איכותי בייצור מקומי? על נפלאות היבול הדרומי של ארצינו, מהשדה ועד למטבח שלכם- בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 11.11.20 12:07

אם גם אתם עומדים ארוכות מול מדף שמני הזית בסופר, ופשוט לא מסוגלים לבחור- יעל עופר מעוניינת לעזור לכם. יעל היא טועמת שמן זית מוסמכת, חברה בפאנלים לטעימת שמן זית, שופטת בתחרויות, כתבת אוכל ותיירות, וחשוב לה שנדע איך בוחרים שמן זית איכותי, וגם תומכים בתוצרת מקומית. "אם אתם מתלבטים איזה שמן זית לקנות ומיהם היצרנים המצטיינים" אומרת יעל, "הניחו לבקבוקים המוצגים על מדפי המרכול, והיזכרו בפעם האחרונה שטעמתם יינות ביקב בלב הכרמים, או גבינות במחלבה הצמודה לדיר עיזים. ברוח זו, מומלץ לטעום שמן זית אצל החקלאי היצרן".

"בדומה ליין", היא מספרת, "טעימת שמן היא חוויה לחושים. כל זן ובלנד מתייחדים בניחוחות וטעמים הנעים מטעם עדין מאד, לטעם בעל חריפות ומרירות עוצמתיים. יצרני שמן זית ברחבי הארץ שמחים לארח מבקרים המגלים עניין בשמן איכותי, ולפנק אותם בטעימות המטובלות בסיפורם המשפחתי של החקלאים".

"אין כמו לשוטט בין עצי זית עתיקים בגליל שהמקומיים נשבעים שהם בני אלפי שנים, או לטפס על טרסות נבטיות עתיקות מול כרם צעיר בנוף מדברי, ולקנח בטעימה מודרכת בסלון משפחתי או במרכז מבקרים מושקע".

"מניסיוני, לא בהכרח צריך להרחיק שעות מהבית. לעיתים השמן הטוב ממתין בסביבתכם הקרובה. אמצו יצרן או שניים שקנה את אמונכם ואת חככם, ורכשו ממנו. עם הניסיון תגבשו טעם אישי, ובשלנים מתקדמים כבר לא יסתפקו בשמן זית אחד על השיש, וילמדו להתאימם למנות". מסכמת יעל.

יעל עופר, צילום: אסנת שלו

יעל עופר, צילום: אסנת שלו


בתי בד באזור הדרום

בד ושמן

מי אנחנו: חני ומוש אשכנזי, מושב בית חנן, (אזור מרכז) ליד ראשון לציון.

מה הסיפור שלנו: חני ומוש הינם דור שלישי למשק אשכנזי, אשר הלך והתפתח עם השנים ויצר לעצמו גם בית בד קטן שנתן מענה לכרמי המשק. בשנת 2016, בעקבות צורך שנוצר מהמגדלים מהאיזור, הוגדל ושודרג בית הבד- וכיום הוא מסוגל לייצר שמן מ-3 טון זיתים בשעה, ולתת מענה ליצרנים מכל הארץ. בבית הבד מייצרים את השמן במכונות החדישות והמודרניות הקיימות בשוק, והוא מושתת על סביבה ירוקה כולל שימוש בחשמל סולרי.

שמן הזית הינו כתית מעולה עם אחוז חמיצות של עד 0.4 אחוזים. בין הזנים השונים תמצאו: קורטינה, פישולין, ברנע וקורונייקי.יתר על כן, ל״בד ושמן״ קיים מותג פרימיום המייצר שמני פרימיום מתובלים בטעמים שונים ומופלאים במהדורה מוגבלת – Jerusalem olive oil, וכן שמן זית במיוחד לילדים(!)

שמנים אלו זוכי פרסים יוקרתיים שנה אחר שנה בתחרויות ישראליות ובינלאומיות, ובלנד ״תווי הלב״ של בד ושמן זכה השנה בפרס ״הבלנד הטוב ביותר בישראל״. השופטים כתבו עליו שהוא מתאפיין בארומות של פרחים, עגבניה, עלי זית ועשבי תיבול עם מורכבות מיוחדת וסיומת פשוט נפלאה. ולסיום מתוק, המותג גם זכה השנה בפרס ״מותג הבוטיק הטוב ביותר בישראל״. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

בד ושמן, צילום: אורי יוגב

בד ושמן, צילום: אורי יוגב

 האם ניתן להזמין משלוח? כן, עושים משלוחים מאשדוד ועד נתניה, ובקרוב גם לכל חלקי הארץ.

מינימום להזמנה: 120 ש״ח

עלות משלוח: 30 ש״ח 

הטבה מיוחדת: מעל 300 ש״ח– משלוח חינם 

איך מגיעים אלינו: דרך כביש 42, מושב בית חנן, (אזור מרכז) ליד ראשון לציון.

ליצירת קשר: טלפון 052-8383004

מעבר לאתר

בד ושמן, צילום: חני אשכנזי

בד ושמן, צילום: חני אשכנזי


אנשי הזית

מי אנחנו: יניב זבאן, דור שני לעסק החקלאי ומייצר שמן זית באהבה תוך גידול וטיפוח של מגוון זנים

מה הסיפור שלנו: המשק החקלאי קיים במושב שדה עוזיהו כבר משנות ה50, ייצור שמן הזית החל לפני כ-18 שנים כאשר ב-13 שנים האחרונות התפתח למותג ״אנשי הזית״.במשק מגדלים את הכרמים, מבצעים את המסיק, מלווים את הזיתים לבית הבד ולאחר מכן מטפלים בכל זן וזן תוך שימוש במכלים מיוחדים השומרים על איכותם בטמפרטורה מבוקרת וללא אוויר וחמצן.

ל״אנשי הזית״ יש מגוון רחב של זנים, ביניהם: ארבקינה, קורונייקי, פישולן, סורי, פיקואל, קורטינה וברנע, כאשר שמני הזית הייחודים ביותר שלהם הם בלנדים שנוצרו מכמה זנים: ״נעם״– הבלנד המעודן ו״שחר״– הבלנד הדומיננטי. מעבר לשמני הזית, ישנם מוצרים נוספים שהמשק מייצר כמו: זיתים, טחינה, ממרחים, מוצרי קוסמטיקה, מארזי שי לחג או לימי הולדת, חליטות, תערובות תיבול ופסטות בוטיק מיוחדות בייצור איטלקי.

באתר שלהם תמצאו מבצעים שמתעדכנים מעת לעת, מבחר רחב של אריזות מ100 מ"ל ועד 18 ליטר, וכן הטבות נוספות לחברי מועדון. במשק מאמינים בחקלאות עברית וחברתית ועל כן מעסיקים לאורך השנים אנשים בעלי מוגבלויות ואסירים משוחררים המשתקמים בזכות העבודה בחקלאות. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

אנשי הזית, צילום: אירית גילן מימון

אנשי הזית, צילום: אירית גילן מימון

האם ניתן להזמין משלוח? ניתן להזמין משלוח מאילת ועד מטולה בימים א׳-ה׳ בין השעות 8:00-16:00. המשלוח מגיע תוך 4 ימי עסקים אך בדרך כלל מצליחים לספק עוד לפני כן. 

מינימום להזמנה: אין

עלות משלוח: 45 ש״ח למעט אזורים חריגים

הטבה מיוחדת: משלוח חינם מעל 295 ש״ח

איך מגיעים אלינו: מושב שדה עוזיהו, ליד אשדוד

ליצירת קשר: טלפון 08-9921299

מעבר לאתר

אנשי הזית, צילום עצמי

אנשי הזית, צילום עצמי


פתורה בוטיק משפחתי

מי אנחנו: משק חקלאי משפחתי המנוהל כיום בידי נציג הדור השלישי- עדו תמיר

מה הסיפור שלנו?: חקלאות הזיתים של משפחת תמיר החלה אי שם בסוף שנות ה-70 מתוך כוונה ליישב את אדמות דרום הארץ- ואת חבל לכיש בפרט. באותה תקופה ענף הזיתים השתייך בעיקר לאוכלוסייה הערבית המקומית ולכן היה מדובר בצעד חלוצי.

עם השנים התפתח המשק, תחומי החקלאות התרחבו עד שב-2006 נולד המותג "פתורה", בראשו עומד כיום עדו, דור שלישי למשפחת תמיר. כרמי הזיתים של משק פתורה, הפרושים על פני 300 דונם, מונים 6 זני זיתים: פיקואל, ברנע, קורנייקי, פישולין, קורטינה וגאוות המשק: הנבלי. זהו זן עתיק יומין שעלות גידולו גבוהה, אך התוצר הסופי נדיר בארומה ובאיכות.

ב-2015 זכה הנבלי של פתורה במדליית זהב בתחרות שמני הזית הגדולה בעולם ומאז ועד היום קטפו גם יתר הזנים פרסים יוקרתיים בתחרויות מקומיות ובינלאומיות. באתר של פתורה תמצאו מאמרים מקצועיים המפרטים כיצד מבצעים בדיקה חושית לאבחון וקביעת איכות שמן הזית. עדו (המשמש גם כראש פאנל הטועמים של מחוז מרכז בענף הזית) מיומן בבדיקה החושית וזה מה שהופך את שמני הזית של פתורה לאיכותיים ובלתי מתפשרים בטעמם. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

 

האם ניתן להזמין משלוח? כן

מינימום להזמנה:  אין

עלות משלוח: 60 ש״ח

הטבה מיוחדת: משלוח חינם מעל 300 ש״ח ומגיע עד 5 ימי עסקים לכל חלקי הארץ

איך מגיעים אלינו: משק 27, שדה משה

ליצירת קשר: טלפון 054-9852860

מעבר לאתר

פתורה, צילום: חיים יוסף

פתורה, צילום: חיים יוסף


לכיש שמן זית

מי אנחנו: "לכיש שמן זית" הוא אינו עוד עסק רגיל. הוא חלק מפרויקט חינוכי בשם "מאפיית ילדודס", שמטרתו קידום נוער אשר מגיע ממשפחות קשות מכל הארץ. הנערים והנערות אשר משתתפים בפרויקט, שותפים בכל שלבי ההכנה של השמן, כמו כן במכירות וההכנסות מהמוצר הסופי.

מה הסיפור שלנו: בית הילדים 'נווה חנה' הקים את פרויקט "מאפיית ילדודס" על מנת להקנות מוסר עבודה, ערכים ומקצוע, ולאפשר לילדים השתלבות קלה יותר בחברה לאחר סיום התקופה בפרויקט. במסגרת זאת הוקם הפרויקט החקלאי "לכיש שמן זית". המטעים ניטעו לראשונה ב2008, וכיום מונים מעל 80 דונם של עצי זית. מהנטיעה, דרך עיבוד המטעים ועד הביקבוק של השמן, כמעט כל שלבי ההכנה נעשים על ידי הנוער, ובדרך הכי טבעית שיש- ללא ריסוס וללא חומרים כימיים. השמן משווק בדוכני מכירה בנקודות רבות ברחבי הארץ, ביחד עם עוד מגוון מוצרים של המאפיה. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

לכיש שמן זית, צילום: לכיש שמן זית

לכיש שמן זית, צילום: לכיש שמן זית

האם ניתן להזמין משלוח?: יש אפשרות להזמין משלוח עד הבית. ניתן להזמין את השמן, ועוד מגוון מוצרים איכותיים של מאפיית ילדודס ולתמוך בפרויקט מיוחד זה.

מינימום להזמנה: אין

עלות משלוח: משלוח עולה 30 ש"ח, בקניה מעל 200 ש"ח המשלוח חינם.

הטבה מיוחדת: מי שקונה אצלנו נהנה גם ממוצר איכותי, וגם מהזדמנות לתמוך בקידום הנוער שמשתתף בפרויקט, וכל זה במחירים נוחים לכל כיס.

איך מגיעים אלינו: למעט נקודות המכירה ברחבי הארץ, יש לנו גם חנות בתוך בית הילדים, שבה נמכרים כל המוצרים של הפרויקט. הכתובת היא "מאפית ילדודס, קרית גת".

ליצירת קשר: טלפון 050-3480875

מעבר לאתר

לכיש שמן זית, צילום: לכיש שמן זית

לכיש שמן זית, צילום: לכיש שמן זית


כרמי הנגב- ביתן הבד

מי אנחנו: בית בד עברי-מודרני במושב יושיביה. הוקם בשנת 2004 על ידי משפחת ביתן, משפחה שומרת מסורת שמתגוררת במקום, במטרה לתת שירות למגדלי זיתים באזור הדרום על ידי הפקת שמן זית איכותי בכבישה קרה באמצעים מודרניים.

מה הסיפור שלנו: אבי המשפחה, שמואל החקלאי, היגר מאלג'יר, כמו רוב יושבי המושב. מאז, הוא חי ונושם את הנגב. התשוקה לשמן בעל הסגולות הרבות הגיע מהמסורת היהודית ואיתו פיתוח המודעות לשמן זית איכותי באזור. מאחר והנושא בדרום לא היה מפותח, משפחת ביתן הינה חלוצית בתחום באזור הנגב.

"זה היה החלום המשפחתי שלנו." אומר שמואל ומוסיף; "עם ישראל נולד עם שמן הזית. אנחנו בית הבד העברי היחיד בדרום ומחובתנו להשיב לשמן הזית את מקומו המכובד. תהליך הכבישה קשור בכל נימי נשמתי לאדמה ולארצנו האהובה. אנו מקפידים על איכות, טריות ואמינות מעל לכל דבר." שמן הזית 'כתית מעולה' של ביתן הבד בעל תקן איכות של ענף הזית, כשר ובפיקוח משרד הבריאות.

האם ניתן להזמין משלוח? כרגע לאזורים בין באר שבע לאשקלון בלבד. ניתן לבצע הזמנה למרכז, מעל 50 ליטר

מינימום להזמנה: 10 ליטר, מגיעה בפחים של 5 ליטר

עלות משלוח: משתנה בהתאם למיקום וכמות הזמנה

הטבה מיוחדת: 5 ליטר ב200 ש"ח במקום 240 ש"ח

איך מגיעים אלינו: מושב יושיביה משק 15, בתיאום מראש.

ליצירת קשר: שמואל– 054-7603458 / 08-9942687 לא בשבתות ובחגים.

מעבר לפייסבוק

כרמי הנגב ביתן הבד, צילום: יונתן ורננה קליין

כרמי הנגב ביתן הבד, צילום: יונתן ורננה קליין


חוות רעים

מי אנחנו: חוות רעים הממוקמת בין שדרות לצומת גבעתי המתמחה בייצור שמן זית בעל תו איכות, בניהולה של אלבינה גלצר.

מה הסיפור שלנו: חוות רעים הנמצאת בלב הטבע הדרומי. החווה מביאה עד אליכם שמן זית משובח וטעים להפליא. שטח גידול הזיתים נפרש ל100 דונם ומגדלים בו זיתים החל משנת 2011. בין הזנים השונים הגדלים שם תמצאו את זני הפיקואל, פישולין, ברנע, סורי וקורנייקי כאשר כל אחד מן הזנים מפיק טעמים, ארומות ומרקמים שונים ומיוחדים.

שמן הזית של חוות רעים הוא שמן בוטיק ישראלי, כשר והוא מיוצר בבית הבד ביושיביה. בני החווה קוטפים זיתים גם למקומות אחרים בארץ שמסיקים שמן זית והם מספרים כי ישנם זנים בחווה שמקבלים ציונים נפלאים כבר מספר פעמים. בעתיד, בחוות רעים יוקם מרכז מבקרים לכל מי שירצה לטעום ולחוות את החווה. שמן הזית של החווה בעל תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

חוות רעים, צילום: אלבינה גלצר

חוות רעים, צילום: אלבינה גלצר

האם ניתן להזמין משלוח? כן. חוות רעים עושים משלוחים למרכז ולדרום הארץ

מינימום להזמנה: בהזמנה מתחת ל200 ש״ח עלות משלוח היא 20 ש״ח. מעל 200 ש״ח משלוח חינם

איך מגיעים אלינו: חוות רעים, בכניסה ליער גברעם ליד שדרות

הטבה מיוחדת: מבצע של 3 בקבוקים ב100 ש״ח במקום ב120 ש״ח 

ליצירת קשר: טלפון 052-393042

מעבר לפייסבוק

חוות רעים, צילום: אלבינה גלצר

חוות רעים, צילום: אלבינה גלצר


 הזית 43

מי אנחנו: ראומה ואריה נחמיאס, ממושב כוכב מיכאל

מה הסיפור שלנו: מושב כוכב מיכאל הנמצא בנגב המערבי, ומביא בשורה משמחת לכל אוהבי שמן הזית. מעבר למרחבים הגדולים במושב ולכל הירוק שמסביב, ישנו מקום אחד שמעניק את טעמים משובחים שדואגים לשדרג לנו את הארוחה. ״הזית 43״ הינו משק חקלאי בוטיקי המייצר ומוכר שמן זית כתית מעולה וזיתים כבושים המיוצרים בתוצרת עצמית. שמן הזית בעל תו איכות של ענף הזית, ומיוצר בכמויות קטנות של עד 3.5 טון.

על מנת להשביח את שמן הזית, משפחת נחמיאס נעזרים באגרונומיים וביועצים חקלאיים, לומדים אודות יצור השמן והפקתו בעזרת קורסים והשתלמויות ומעשירים את עצמם בידע שבזכותו ימשיכו להפיק שמן טוב ואיכותי. כמו כן, השמנים שלהם עוברים בדיקה ארגונולפטית שבודקת את איכות הטעם של השמן, על-פי התקן העולמי החדש לקביעת איכות טעם שמן הזית.

הזית 43 מגדלים שלושה זני זיתים: ברנע, פישולין ופיקואל כאשר המסיק מתבצע בשלהי חודש אוקטובר. כבר באותו יום של המסיק, הזיתים נלקחים לבית בד מודרני שמפיק את השמן בכבישה קרה תוך שמירה והקפדה על הפקה איכותית. את השמן והזיתים הכבושים המשק משווקים בחצר המשק ובנוסף הם מקבלים קבוצות שיטעמו את הזנים הנפלאים. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

האם ניתן להזמין משלוח? קיימות 2 נקודות חלוקה– אחת בתל אביב ואחת במשק בכוכב מיכאל.

איך מגיעים אלינו: הזית 43, מושב כוכב מיכאל, בחצר של משפחת נחמיאס

ליצירת קשר: טלפון 054-7707830 

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

הזית 43, צילום: דנה בר און

הזית 43, צילום: דנה בר און


משק שור וולף

מי אנחנו: איתמר ועודד הם בני זוג אשר מגדלים באהבה שני ילדים מקסימים, ומספר כרמים של עצי זית מטופחים במושב אורות. מפירותיהם של עצי הזית הם מייצרים שמן בוטיק איכותי וטעים במיוחד.

מה הסיפור שלנו: המשק הוקם על ידי הוריו של עודד, לאה ובנו שור, בשנת 1958. מאז הקמתו, גודלו בו מגוון רחב של גידולים שונים. לפני מספר שנים, התחילו איתמר ועודד לייצר שמן זית, התאהבו בענף, והתמקצעו בו. כיום הם בעלי ידע רב ומומחיות בתחום, ועודד אף מוסמך כטועם שמן זית מטעם "IOC: International Olive Council", שופט בתחרויות בין לאומיות, ומשתתף בפאנל מרכז של ענף הזית.

כל שנה מרחיבים איתמר ועודד את הפעילות ואת היקף הייצור, אך שומרים על רמתו הגבוהה של שמן הזית, ואיכותו הבלתי מתפשרת. הסוד שלהם, הם אומרים, הוא היותם עסק קטן ומשפחתי. כך, מתאפשר להם להקפיד על תהליך מבוקר בכל שלבי הכנת שמן הזית, ולהעניק לעצים המון יחס אישי. ואכן השיטה שלהם עובדת; שמן הזית של משק שור וולף זוכה בכל שנה להכרה רבה, ופרסים בתחרויות ישראליות ובינלאומיות.

במקום ניתן למצוא גם מרכז מבקרים חוויתי המציע סיורים בכרמים ובבית האריזה, הרצאות מרתקות, וטעימות של שמן טרי, בתיאום מראש. כמו כן, מיוצרים במשק גם מגוון מוצרי בוטיק איכותיים מהבוסתן, ומשווקים מוצרים ייחודיים של משקים שכנים. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

משק שור וולף, צילום: משק שור וולף

משק שור וולף, צילום: משק שור וולף

האם ניתן להזמין משלוח?: כן, ניתן להזמין משלוחים בין באר שבע לתל אביב

מינימום להזמנה: 100 ש"ח

עלות משלוח: עלות המשלוח תלויה במרחק- עד 25 ש"ח, ניתן לברר במעמד ההזמנה.

הטבה מיוחדת: אין

איך מגיעים אלינו: מושב אורות, משק 24, "משק שור וולף" בוויז.

ליצירת קשר: טלפון 054-7886732

מעבר לפייסבוק

משק שור וולף, צילום: משק שור וולף

משק שור וולף, צילום: משק שור וולף


משק צורי 

מי אנחנו: בישוב קטן בין יבנה לגדרה, ישנם כרמי זיתים המייצרים שמן זית באיכות עולמית כאשר על העשייה אחראי צורי שתיוי

מה סיפור שלנו: זהו עיקר הסיפור- סיפור של מימוש חלומות: לאחר שבמשך שנים רבות צורי עסק בעבודות בניין, לקראת יום הולדתו ה60 החליט לעשות שינוי וללמוד באופן מעמיק את נושא הזית בארץ ובעולם. במהרה יישם את המידע שרכש לכדי הסבה מקצועית של ממש- נטיעת כרמי זיתים. את מקום הפטיש, המסמרים ומכונת הבטון, החליף הטרקטור, מערכות השקיה ומזמרות.

הכרם כולו נטוע כמו כרם ענבים, צפוף ונמוך והנטיעה נעשית בידי בוצרת כך שלאחר מכן הזיתים מועברים ישירות לבית הבד- כך הגיע לו החלום השני. במשך עשור, עולם הזית הפך להיות ציר מרכזי בחייו, וצורי הרגיש כי הוא רוצה בית בד משלו ולכן לאחר גיל 70 החל לממש את רעיון הקמת בית בד בשער הגב בעוטף עזה.

בית הבד משוכלל, עומד בכל התקנים הנדרשים במדינת ישראל ויכול להפיק כ-3 וחצי טון זיתים לשעה, כאשר התפוקה היומית היא עד 75 טון.

בית הבד מאפשר למגדלי הזיתים, בנוסף למיצוי השמן, גם בדיקה לחיזוי כמות השמן הנמצאת בזיתים ובכך לתכנן את מועד המסיק באופן מושכל. שמן הזית "משק צורי" השתתף בתחרות בינלאומית, ביניהם "טרה אוליבו" שמהווה אבן שואבת למומחי שמן זית מכל העולם וזכה במקום שלישי, ובתחרות "המסיק הראשון" בה זכה במדליית ארד. שמן הזית של משק צורי, נושא תו איכות של מועצת הזית, ובעל כשרות מטעם המועצה אזורית גדרות. 

מינימום להזמנה: מינימום 6 בקבוקים של ליטר 

עלות משלוח: ללא עלות. משלוחים לתל אביב, יבנה, רחובות, גן יבנה, אשדוד וגדרה

איך מגיעים אלינו: משק צורי בין יבנה לגדרה 

ליצירת קשר: טלפון 08-8594016 / 050-55443643

מעבר לאתר

משק צורי, צילום: משק צורי

משק צורי, צילום: משק צורי


שמן זית נאות סמדר

מי אנחנו: קהילת קיבוץ נאות סמדר

מה הסיפור שלנו: בקיבוץ נאות סמדר השוכן בדרום הר הנגב, הוקם משק ביו-אורגני רחב ידיים, בו צמחה החקלאות האורגנית מתוך כוונה לשמור על האיזון האקולוגי שבטבע. בסביבה מדברית זו מגדלים בהצלחה מגוון גידולים: כרמים לענבי מאכל וליין, כרמי זיתים, ועצי פרי.

מטע הזיתים המקיף את נאות סמדר הוא המטע הדרומי ביותר בארץ ועצי הזית שבו מטופלים בשיטות ביו-אורגניות; ללא ריסוס וללא דישון כימי. "איכותו וטעמו של השמן הם תוצר של טיפול מסור בעצי הפרי, מסיק בשעות הבוקר וכבישה קרה של הפירות הרעננים בבית הבד הירוק המקומי המופעל על-ידי אנרגיה סולארית." מספר חבר הקיבוץ גדי ומוסיף:  "לנו, אנשי נאות סמדר, יש חיבור מאוד חזק לטבע. במהלך עונת המסיק, חברי המקום לוקחים חלק באירוע החגיגי והמשמח של מסיק הזיתים. בנוסף להפקת שמן זית כתית מעולה מהזיתים המקומיים שלנו, ברשותנו מגוון של זיתים כבושים, ירוקים ושחורים, הנכבשים בשיטות מסורתיות טבעיות." השמן כשר למהדרין ובעל תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

נאות סמדר, צילום: נאות סמדר

נאות סמדר, צילום: נאות סמדר

האם ניתן להזמין משלוח? כן, לכל הארץ

מינימום להזמנה: 200 ש"ח 

עלות משלוח: 40 ש"ח. מעל ל200 ש"ח– ללא עלות 

הטבה מיוחדת:  לקוחות חוזרים מקבלים 10% הנחה 

איך מגיעים אלינו: ניתן ליצור קשר דרך האתר, טלפונית או הגעה למקום, בתיאום מראש. בוויז "קיבוץ נאות סמדר". 

ליצירת קשר: טלפון 08-6358176

מעבר לאתר

נאות סמדר, צילום: נאות סמדר

נאות סמדר, צילום: נאות סמדר


בתי בד באזור השפלה 

משק פז

מי אנחנו: שמעון פז, 70, כפר שמואל

מה הסיפור שלנו?: אם במקרה אתם מטיילים באיזור המועצה האזורית גזר, אין ספק שהמקום הראשון שאתם צריכים לבקר בו הוא משק פז בכפר שמואל. כיום פועל במשק דור רביעי שעובד ימים כלילות על מנת לייצר שמן זית איכותי ממגוון זנים. את שמן הזית מייצרים באיכות כתית מעולה extra virgin, עם רמת חומציות ממוצעת של 0.25 ובתנאי אחסון המתקדמים ביותר לשמירה על איכותו.

היתרון הגדול הוא שבית הבד נמצא במשק. כלומר, הזיתים נקטפים בבוקר ומובלים ישירות לבית הבד החדיש וכך כבר באותו היום בשעות הקטנות של הלילה מופק שמן טרי ואיכותי. משק פז עובדים עם מכונה חדישה שהגיעה במיוחד מאיטליה שאחראית להפריד את הגפן מהשמן ויוצרת מקילו זיתים בין 150 ל200 גרם שמן. סוגי הזיתים שניתן למצוא במשק פז: סורי, ברנע, פישולין, קורטינה ומנזולינו. 

לפני כל מסיק מגיע רב מטעם הרבנות שבודק שאין עצים חדשים במטעים וכן ישנה כשרות של הרב בן עזרא– הרב של המועצה האזורית גזר. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

משק פז, צילום: משק פז

משק פז, צילום: משק פז

האם ניתן להזמין משלוח? כן 

מינימום להזמנה: 220 ש״ח באיזור גוש דן. (פח של 5 ליטר עלותו 220 ש״ח)

עלות משלוח: ללא עלות, מגיע תוך 7 ימי עסקים

הטבה מיוחדת: בהזמנה מעל 3 פחים, 10% הנחה

איך מגיעים אלינו: משק פז בכפר שמואל עמק איילון

ליצירת קשר:  053-9414491

מעבר לאתר

משק פז, צילום: איתמר שאול

משק פז, צילום: איתמר שאול


פנקס משק מטעים– השמן של אסי

מי אנחנו: עסק קטן ומשפחתי לשמן זית כתית מעולה ואיכותי, מעל 20 שנות ניסיון, בראשות האחים לבית פנקס.

מה הסיפור שלנו: אנחנו מגיעים ממשפחה עם מסורת של למעלה מ130 שנה בתחום החקלאות. בשנת 1998, לאחר שההורים נפטרו, נותרנו עם חלקת אדמה והחלטנו להפיח בה רוח חדשה. כך יצאו לדרך שלושה אחים עבור מטרה אחת, כשלכל חבר במשפחה תפקיד ייחודי משלו בטיפול המסור בזיתים.

"כל חלק קטן בתהליך, הוא חלק מהלב שלנו", מספר אחד האחים ומוסיף: "רק אחרי שטעמנו מהשמן שהופק מהזיתים שלנו לראשונה, הבנו את ערכו וכמה הוא שונה מכל שמן שאי פעם טעמנו עד אותו יום. עשור לאחר תחילת דרכנו, בנינו את בית הבד שלנו באופן איכותי וידידותי לסביבה, בשימוש מכונות איטלקיות מהדור המתקדם ביותר שיש כדי לקדם את רמת האיכות אף יותר."אנו דוגלים בזכות הקיום שלנו כעסק קטן ומפיקים שמן זני בלבד מהמגוון הרחב של זנים שגדלים במטעינו". 'השמן של אסי' יוצא לצרכן בידיעה שהוא מופק מהזיתים הטובים ביותר. כשרים ובעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

השמן של אסי, צילום: פנקס משק מטעים

השמן של אסי, צילום: פנקס משק מטעים

האם ניתן להזמין משלוח? כן, באזור המרכז

מינימום להזמנה: אין

עלות משלוח: 35 ש"ח

הטבה מיוחדת: אין

איך מגיעים אלינו: ניתן ליצור קשר דרך האתר או טלפונית

ליצירת קשר: טלפון 054-5422257 

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

השמן של אסי, צילום: פנקס משק מטעים

השמן של אסי, צילום: פנקס משק מטעים


משק יהודה

מי אנחנו: יהודה איבנשיץ, מנהל ובעלים, משק יהודה

מה הסיפור שלנו: יהודה ומשפחתו עלו לארץ בשנת 1949. הוריו היו חקלאים ונטעו עצים במשמר אילון לפני 50 שנה, וכיום הוא דור שני למשק יהודה. המשק מדהים ביופיו, נפרס כולו לשטח של 40 דונם ומגדלים בו את הזן הסורי בלבד.

הזן הסורי מקורו בצור שבלבנון, עיקר גידולו באיזור הגליל והוא נחשב לזן הנפוץ ביותר בישראל. הזית הסורי דומיננטי בטעמיו, והשמן שמופק ממנו עשיר בארומה פירותית ירוקה והוא עמיד למחצה ליובש, קור ומליחות. בנוסף, זהו זן שעשיר בחומצה אולאית, נוגדי חמצון והוא מצליח לשמור על הארומה שלו לאורך זמן רב יחסית. חשוב לציין כי השמן מאוחסן במיכלים מלאים, נמצא במקום חשוך ובטמפרטורה נמוכה בכדי שהטריות והאיכות שלו יישמרו לאורך זמן.

יהודה מספר כי הוא חקלאי בנשמתו ושהחקלאים הוותיקים דובקים בקרקע, דבר אשר הופך את העבודה במשק לחלק ממנו ולמשהו שהוא נהנה כל כך לעשות. ליהודה רישיון לניהול עסק מטעם המועצה האיזורית גזר, ורישיון לייצור באישור ובפיקוח מלא של משרד הבריאות. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

האם ניתן להזמין משלוח? כן. מגיע לכל איזור מודיעין והמושבים מסביב, בית שמש, רמלה ופתח תקוה

מינימום להזמנה: תלוי במיקום 

דמי משלוח: ללא עלות, יהודה מגיע בעצמו למסור את השמן באיזורים המוגדרים 

איך מגיעים אלינו: ניתן לכתוב בוויז- רחוב האורן 72, משמר אילון

ליצירת קשר: טלפון 053-2225911

מייל: [email protected]

משק יהודה, צילום: משק יהודה

משק יהודה, צילום: משק יהודה


משק תמיר

מי אנחנו: חיים תמיר, 87, יליד בית חנן ובן של מקימי המושב. חיים הוא חקלאי וציוני בנשמתו, אשר נוטע את קרקעות המושב עם הרבה מאוד אהבה.

מה הסיפור שלנו: כרם הזיתים המופלא שבמשק תמיר נטוע כבר משנת 2010, ומתפרס על כ16 דונם. במשק מגדלים שני סוגי זנים עיקריים: ברנע הידוע כזן עדין, וקורטינה הידוע כזן חזק ודומיננטי, כאשר משני זנים אלו נוצר בלנד משובח עם ריח מעולה ועם אחוז חומציות עד 0.4. את השמן מפיקים בכבישה קרה בבית הבד במושב חנן ושומרים אותו בטמפרטורה של 22 מעלות לאורך כל השנה. כל הטיפול בכרם נעשה על ידי חיים; ההשקיות, הדישונים וכן ההדברה שנעשית באופן טבעי על מנת לשמור על איכות הפרי.

השמן הינו 100 אחוז שמן זית, ללא תוספים נוספים כך שהטעם שלו הוא מזוקק, איכותי ובעל ארומות נהדרות. גם תהליך הביקבוק של השמן נעשה רק בעת ההזמנה משום שמשק תמיר מקפיד על שמירתו בקירור עד לרגע האריזה. משק תמיר מחוייבים לכשרות בהשגחת הרב צורי נאמן-מועצה איזורית גן-רווה. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

משק תמיר, צילום עמרי תמיר

משק תמיר, צילום עמרי תמיר

האם ניתן להזמין משלוח? נעשים משלוחים לכל חלקי הארץ ובעיקר לאיזור המרכז. בכל שאר האיזורים – תלוי בגודל ההזמנה

מינימום להזמנה: תלוי מיקום

הטבה מיוחדת: ככל שהאריזה יותר גדולה – המחיר לליטר יורד

איך מגיעים אלינו: מושב בית חנן ממוקם על כביש 42, בין ראשון לציון לצומת בית עובד

ליצירת קשר: טלפון 050-6350027

מעבר לפייסבוק

משק תמיר, צילום: משק תמיר

משק תמיר, צילום: משק תמיר


משק שדה– כפר ביל"ו

מי אנחנו:  משק זיתים וייצור שמן זית בוטיק איכותי של משפחת שדה מכפר ביל"ו, דור שלישי למייסדי המושב ולמשק החקלאי במושב כפר ביל"ו

מה הסיפור שלנו: "הבנו שתחום הזיתים מתפתח במיוחד כמו תחום היין. משנת 2007 הקדשנו את המשק שלנו לייצור שמן זית כתית מעולה, ואנו מתמחים באבחון הטעמים ושילובם", מספר רן שדה. השמן מיוצר כשמן זני וגם כשמן בלנד שמיוצר בצורה מדויקת בהתאם לטעם המתבקש.״אנחנו מקדישים מחשבה רבה החל מאופן גידול הזיתים במהלך השנה ועד לאופן ייצור השמן, זיקוק המינונים הנכונים והערבוב בין זנים שונים. כל המשפחה לוקחת חלק בעשייה במהלך כל השנה ככלל ובמהלך המסיק בפרט. כולנו נרתמים למען הפקת שמן זית כתית מעולה אורגני, בכבישה קרה״ אומר רן, ומוסיף:

״אנחנו חלק ממשפחת האדמה, חיים את גידולי היבול, מעונה לעונה ממסיק למסיק. השורשים שלי הולכים עוד מהסבא רבא שלי,מרדכי, שהיה ממייסדי בן שמן. ככה הוא ראה את "העתיד"; שהיה לשמו של מפעל השמן של מרדכי. נוצרה סגירת מעגל כדור המשך והפקת שמן זית טרי ומשובח.״ כשרים. בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

משק שדה, צילום: משק שדה

משק שדה, צילום: משק שדה

האם ניתן להזמין משלוח?  כן, באזור המרכז גדרה-חדרה

מינימום להזמנה:  ליטר

עלות משלוח: בהתאם למיקום ולכמות

הטבה מיוחדת: לקניה מרוכזת ניתן לקבל הנחה- ובפרט על פחים של 18 ליטר

איך מגיעים אלינו:  ניתן ליצור קשר טלפונית או הגעה למקום, בתיאום מראש. רחוב הגבעה 13, כפר ביל"ו

ליצירת קשר: אורי 054-5677847 ליאת 054-5677844

משק שדה, צילום: משק שדה

משק שדה, צילום: משק שדה


בית בד באזור הנגב

כד חרס

מי אנחנו: שני גיסים, ניר שנהב ויוסי קשקש, שהתיישבו בנגב והקימו יחד את חזונם; בית בד בוטיק משפחתי.

מה הסיפור שלנו: "על שלושה דברים נשען בית הבד- אהבה לאדמה, יישוב המדבר וציונות. שנינו משרתי העם ועבדנו בתפקידים רבים לאורך השנים. אשתי ואני החלטנו לעבור דרומה ולאחר מכן, גם גיסי, ניר, ומשפחתו הצטרפו", מספר יוסי. "אחרי שחיינו מספר שנים בנחלתנו בהר הנגב הגבוה, נחשפנו ליותר ויותר מטעי זיתים. כך, מתוך הצורך, נולד בית הבד שלנו ׳כד חרס׳", מספר ניר, ומוסיף: "חיפשנו לתת מענה להפקת השמן ופתרון אקולוגי למטעי הזיתים הרבים באזור. ככה שגם אנחנו וגם הם נוכל להפיק שמן זית איכותי וטרי.

"אנחנו הבית בד היחיד באזור ברדיו של 100 ק״מ. הדאגה שלנו לטיפול בזית מתחילה מראשיתו על העץ ועד להגעתו לצורתו הסופית האהובה. ככל שהזמן בין המסיק לתהליך הזיקוק קצר יותר, השמן טוב יותר. הסברים מפורטים יותר על כך ניתן לקבל במרכז המבקרים שלנו המציע בנוסף לכל גם טעימות לקבוצות קטנות ללא עלות" בעלי תו האיכות של ענף הזית במועצת הצמחים.

כד חרס, צילום: ניר שנהב

כד חרס, צילום: ניר שנהב

האם ניתן להזמין משלוח? כן, מצפה רמון והסביבה עד השרון אזור. פעם בשבועיים.

מינימום להזמנה: 200 ש"ח 5 ליטר

עלות משלוח: אין

הטבה מיוחדת: תינתן הנחה בקניה מרוכזת

איך מגיעים אלינו: בוויז ״חוות כרמי הר הנגב״.

ליצירת קשר: ניתן ליצור קשר דרך האתר, טלפונית או הגעה למקום.

ניר 054-7950180 / יוסי 050-8725233

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

כד חרס, צילום: ניר שנהב

כד חרס, צילום: ניר שנהב

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר