קיבלתם חשבון מים מנופח? שופט בדימוס יבדוק את התלונות שלכם

רק בימים האחרונים דיירים הופתעו לגלות שקיבלו צריכה של 7,000 אחוז ותושבת העיר נהדמה מחשבון המים שקיבלה

פורסם בתאריך: 6.10.20 15:44

נושא חשבונות המים ממשיך להטריד תושבים רבים מראשון לציון, אלא שלפני זמן קצר בישר ראש העירייה רז קינסטליך כי השופט בדימוס, בנימין ארבל, המומחה בגישור, יבדוק את תלונות התושבים ויהווה בקרה נוספת.

"לראשונה בישראל שופט יבצע בדיקה פנימית של תעריפים וחשבונות מול תאגיד המים העירוני על מנת להבטיח בדיקה בלתי תלויה ומענה הולם", הודיע קינסטליך, "הדבר נעשה מתוך אמון מלא בתאגיד המים שלנו אבל עם הרצון להבטיח לכם התושבים מעגל בקרה נוסף. אלה זמנים שבהם המדינה ורשות המים צריכות להקל כלכלית על התושבים שנמצאים בסגר ותחת תקופה כלכלית קשה.

קונסטליך הוסיף כי "במהלך החודשים האחרונים, התקבלו תלונות על חשבונות מים הגבוהים במאות אחוזים מהחשבונות אותם הייתם רגילים לקבל. לאחר בדיקה התברר כי החוק שנועד להביא לחיסכון בצריכת המים לאדם במדינה כולל מכסות שאינן מתאימות למציאות החדשה של סגר שני כאשר משפחות שלמות סגורות בבתיהן במשך שבועות וצריכת המים גדלה בהתאם. יזמתי פנייה לשר המים והוא נענה לבקשתנו להגדיל את המכסה המסובסדת למשפחה בכפוף לשימוע שעורכת בימים אלה רשות המים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מלבד מינוי של השופט בדימוס, הוקם בראשון ציון לפני עשרה חודשים צוות בדיקה מיוחד לנושא. אלא שהתלונות בנוגע חשבונות המים עדיין מופרזים. כך, למשל, בבניין ברחוב צ'רניחובסקי. שאול כהן, חבר בוועד הבניין, סיפר כי התושבים נדהמו לגלות שהצריכה קפצה ב-7,000 אחוז.

"קיבלנו אזהרה על חריגה של 7,000 אחוז בצריכה המשותפת של הבניין", מספר כהן, "מדובר בשמונה דיירים בלבד בבניין. בדקנו וראינו שאין נזילה, אבל אין לנו עם מי לדבר. למה אני צריך לעשות את הבדיקה מכספי? תאגיד המים הוא זה שצריך לבצע בדיקה. צריכה של 7,000 אחוז זו בריכת שחייה".

גם תושבת העיר, אם חד הורית לשתי בנות, המתגוררת בשכונת קריית גנים, נדהמה לקבל חשבון מים מנופח של 1,800 שקל. "אנחנו מתגוררות בדירת שלושה חודשים וחצי, בדרך כלל אני מקבלת 200 שקל לחודשיים ופתאום החשבון קפץ ל-1,800 שקל. חשכו עיניי כשפתחתי את החשבון ועוד בחג".

וישנם מקרים נוספים. כפי שנחשף ב"השקמה ראשון לציון", לפני כחודש קיבלו תושבי רחוב אורנה פורת שבשכונת רקפות החדשה חשבון מים שהצביע על כך שהצריכה משותפת עלתה ב-300 אחוז. רק לאחר בדיקה שבוצעה ביוזמת התושבים, התברר כי קבלן מטעם החברה הכלכלית שעשה שימוש במים לטובת העבודה שנעשתה במקום.

מתאגיד המים מניב נמסר בתגובה: "בשני המקרים, עוד לפני הנפקת החשבוניות, חברת המים מניב השאירה מכתבי התראה על חריגה בצריכה. במקרה אחד נעשתה אף בדיקה ממנה עלה כי הפרפר במד המים המשיך להסתובב גם כשלא היה אף אחד בבית, כלומר ככל הנראה ישנה נזילה ברשת המים הביתית. בכל מקרה נציין כי דירקטוריון תאגיד המים העירוני מינה את השופט בדימוס, בני ארבל, לצורך ביצוע ביקורת פנימית ובדיקת חשבונות המים הנגבים על ידי התאגיד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומי גלוסקין

    נכון קיבלתי חשבון מנופח עבור צריכה וצריכה משותפת
    כאילו יש לנו בבנין בריכה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר