יום כיפור בצל הקורונה: כיצד נערכים בבית הכנסת הוותיק בעיר?

תפילות בקפסולות ותקיעת שופר בבית הכנסת ובמרחב הציבורי: יום כיפור תחת סגר חגי תשרי

פורסם בתאריך: 26.9.20 18:49

בבית הכנסת "הר המוריה" שבשכונת רמז יציינו השנה את יום הכיפורים באופן שונה לחולטין מהרגיל, כמו בבתי כנסת רבים ברחבי הארץ, בעקבות הסגר והגבלות הקורונה המחמירות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הר המוריה" הוא בית כנסת מהוותיקים ביותר בראשון לציון. הוא נוסד בתחילת שנות ה-70 בכיתת בית ספר הראל שבו קיימו מניין קטן של תושבי שכונת רמז. עם השנים התרחבה הקהילה והמתפללים אספו שקל לשקל מתרומות ונדבה וכך הקימו בית כנסת מפואר ברחוב יצחק שדה 9. כיום מונה הקהילה מעל 200 משפחות.

אוהד אוזן, מי ששימש בתפקיד יושב ראש הנהלת בית הכנסת במשך שנים רבות, מספר בעצב רב ל"השקמה ראשון לציון" על ההכנות השנה בצל הקורונה לעומת שנים עברו: "כל  שנה, ההכנות ליום כיפור מתחילות עוד לפני ראש השנה. בית הכנסת שוכר מאות כסאות מחברה חיצונית לטובת התושבים הרבים שגודשים את המקום במיוחד בשתי התפילות המרכזיות – תפילת כל נדרי וכמובן בתפילת הנעילה".

"עוד בתקופת היותי בתפקיד, מעולם לא מכרנו מושבים לאורחים ואירחנו את כולם באהבה רבה ומי  שחפץ יכל לתרום כנדבת ליבו  להצלחה בשנה החדשה. אני שמח שגם כיום, יושב ראש ההנהלה אליהו איפלה, ממשיך את המסורת הזו ופותח את שערי בית הכנסת לכולם", מוסיף אוזן.

"השנה הכל ייראה אחרת", ממשיך אוזן ומספר כי לרגל הימים הנוראים מבעוד מועד, רב בית הכנסת, הרב אשר סבג שליט"א, פרסם בקבוצת הוואטסאפ של בית הכנסת מתווה ישיבה על פי ההנחיות.

הגבאי דוד אזולאי בנה עם צוות עוזריו מחיצות רבות מניילונים שתרם הפעיל החברתי מיקי אלון. בכך הפך את אולם בית הכנסת ועזרת  הנשים לקפסולות קטנות. המתפללים הקבועים מיהרו להירשם לקפסולות וכל אחד נכנס מפתח אחר של  בית הכנסת.

בדומה לראש השנה, כל מתפלל יידע איפה הוא יושב וזה מקום מושבו לאורך כל התפילות. כמו כן, אין מעבר בין קפסולה לקפסולה ואין  ערבוב בין האנשים.

אוזן מספר כי לצערו השנה אורחים שאינם רשומים מראש, לא יוכלו להיכנס לשערי בית הכנסת בגלל ההנחיות  המחמירות. עם זאת, הרב ויושב הראש הכינו תוכנית נוספת למניין "צעירים" במרחב הפתוח ברחבה שבקדמת בית הכנסת. שם ייערכו התפילות לאורחים  ולתושבי השכונה הרבים שיפקדו את בית הכנסת ביום הכיפורים.

את תקיעת השופר יבצע אוהד אוזן, גם בבית הכנסת וגם במרחב הפתוח מיד בצאת הצום שיבשר את קבלת הסליחה והכפרה וכולם  ילכו לביתם לבנות את הקפסולה העתיקה ביותר בהיסטוריה – הסוכה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר