בני המשפחות מפגינים מול מלבן
בני המשפחות מפגינים מול מלבן

בני משפחות הקשישים: אין לנו בעיה עם חולי קורונה במרכז הגריאטרי

משפחות הקשישים במלבן הפגינו נגד הכוונה לפנות את המאושפזים כדי לקלוט חולי קורונה. במקביל בעיריית ראשון לציון זועמים על משרד הבריאות שמתכוון ליישם את התוכנית ודורשים להמתין להחלטת בית המשפט

פורסם בתאריך: 16.3.20 16:53

עדכון אחרון: 16.3.20 19:33

כיממה לפני הכרעת בית המשפט בנושא הסבת המרכז הגריאטרי בראשון לציון לבית חולים לחולי קורונה, גילו בעיריית ראשון לציון כי משרד הבריאות החל במימוש התוכנית.

בעירייה טוענים כי משרד הבריאות מבצע מחטף ו"פועל לפינוי 80 קשישים ניצולי שואה ממלבן בראשון לציון – רק כדי לאכלס חולי קורונה במרכז גריאטרי, ללא רישוי משירותי הכבאות", כפי שנמסר בהודעה מטעם העירייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד מציינים בעירייה כי משרד הבריאות ממשיך בתוכניתו, על אף התנגדות העירייה ולמרות שביומיים האחרונים נוספו עוד אלפי מיטות לחולי קורונה במרכזים שיזם משרד הביטחון ובמלונות שעומדים ריקים.

בעקבות כך התאספו הערב (שני) בני משפחות הקשישים המאושפזים במרכז הגריאטרי מלבן לכינוס חירום, שבסיומו הוחלט להגיש צו מניעה להעברת החולים המאושפזים במקום. "אין לנו בעיה שיאשפזו פה חולי קורונה, רק שלא יוציאו את הקשישים שנמצאים כאן", אמרו בני המשפחות.

"הגענו לכאן היום לכנס חירום של בני משפחות מלבן, כדי למצוא פתרון ולפעול בהקדם. לא נסכים שיפנו את ההורים שלנו מכאן, אבל אנו מבינים שברגע האמת לא תהיה ברירה ויצטרכו לשכן כאן חולה קורונה – ואין לנו בעיה עם זה, רק שלא יוציאו את הקשישים שנמצאים כאן", אומרת יפעת כהן, שאמה מאושפזת במקום.

יפעת שמנהלת את קבוצת הווטסאפ של משפחות מלבן, מספרת איך הפכה הקבוצה למשפחה גדולה. לדבריה, לאור התפשטות הנגיף בארץ, כולם מבינים שאין ברירה ויצטרכו לאכלס את חולי הקורונה במלבן. "כולם מבינים את זה וגם לא נתנגד לכך", היא אומרת. "יש כאן בסך הכל שלושה ביתנים של המשפחות המאושפזות שאפשר להשאיר. נסכים לכך, גם אם נצטרך לא להגיע לביקורים. צריך להבין שהאנשים שמאושפזים כאן הם אנשים חולים, חלקם דימנטיים, שהתרגלו למטפלים שלהם ואנחנו לא נוציא אותם בשנים האחרונות שלהם.

"ברור לכולנו שאם יוציאו אותם לאחר הקורונה, הם לא יוחזרו לכאן, זה ברור לכולם, עורך הדין שלנו הוציא צו מניעה להעברת החולים, והיום הוא שיגר זאת לבית המשפט. נמשיך להילחם כדי שהורינו יישארו כאן עד לסוף חייהם", מבהירה יפעת.

בשעה חמש וחצי אחר הצהרים התכנסו מחוץ למרכז הגריאטרי כ-20 בני משפחות המאושפזים במלבן, לאחר שביומיים האחרונים הם החלו לקבל פניות מבתי אבות ברחבי הארץ שהציעו להם להעביר אליהם את הוריהם.

"התקשרו אליי מבית אבות בבני ברק", מספרת ויקי רוזן, שאמה בת ה- 81 מתגוררת במלבן כבר חמש שנים וחצי. "הייתי המומה מהטלפון, אף אחד לא דיבר איתי על כך ופתאום שואלים אותי אם אני רוצה לבוא ולהתרשם מהמקום", היא אומרת בכעס. "אני אומרת חד משמעית, את אימא שלי לא יוציאו מהמקום הזה. יש חוק הגנת חסרי הישע שללא צו בית משפט וללא חתימת האפוטרופוס אי אפשר להוציא מכאן אף אחד. התכנסנו היום כולנו כדי לדון בכך ונעשה יד אחת, אף אחד לא יחתום על העברה לשום בית אבות".

צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

 

מחר (שלישי) צפוי בית משפט השלום בראשון לציון להכריע בעתירה שהגישה העירייה נגד משרד הבריאות, שביקש להביא חולי קורונה למרכז גריאטרי במרכז העיר. העירייה דרשה צו מניעה וצו סילוק נגד המשרד בנימוק שהוא פועל באופן שמסכן את הקשישים ואת התושבים.

"שפע החלופות שקיימות בשטח כמענה לחולי קורונה, רק מחדד את חוסר הסבירות בהתנהלות הבריונית הזאת של משרד הבריאות", מסר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד הוסיף קינסטליך כי "קיבלנו היום הוכחה נוספת לכך שתושבי ראשון לציון לא מעניינים את משרד הבריאות, גם אוכלוסיית הקשישים לא מעניינת אותו ואפילו בית המשפט – לא. כגנבים לאור יום, מנסים אנשי משרד הבריאות לקבוע עובדות בשטח, תוך כדי הליך משפטי נגדם. נעשה כל שנדרש כדי למנוע את המחדל ולא נחכה לוועדת החקירה הממלכתית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר