צילום: Jag_cz / shutterstock.com
צילום: Jag_cz / shutterstock.com

למה עובדי עירייה שפוחדים לטוס בגלל הקורונה נדרשים לשלם כפול?

כפי שפורסם ב"השקמה ראשון לציון" הוועד רכש כ-800 כרטיסים לחופשה ליוון, אלא שכספי העובדים לא יוחזר והם אף נדרשים לשלם יותר

פורסם בתאריך: 3.3.20 18:41

סערה בקרב עובדי עיריית ראשון לציון, בעקבות הדרישה לתשלום דמי ביטול גבוהים עבור כרטיסי הטיסה ליוון שנרכשו על ידי הוועד. כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון", לכבוד יום העובד בעירייה הוחלט כי השנה היעד שנבחר הוא יוון. נקבע כי העובדים ייצאו בשלושה מחזורים בחודשים מרץ – אפריל, אלא שעקב התפשטות נגיף הקורונה ליוון והמלצת משרד הבריאות להימנע מטיסות שלא נחוצות, ביקשו עובדים רבים לבטל את נסיעתם. כעת כועסים העובדים ומפנים אצבע מאשימה לכיוון הוועד, שלא דאג לסעיף ביטול הנסיעה וכעת נדרשים מאות עובדים לשלם סכום כפול, בסך 3,000 שקל, עבור הביטול.

עובד עירייה סיפר כי בעוד פחות משבועיים אמור לצאת המחזור הראשון לטיול, אלא שעד לרגע זה אין תשובות מהוועד: "אני באמת לא מבין איך מוציאים לטיול יותר מ-800 עובדים ולא חושבים לדאוג לסעיף של ביטול נסיעה. דברים קורים תמיד, אז מוסיפים עוד כמה שקלים ודואגים שיהיה אפשר לבטל. זה פשוט לא נתפס איך ארגון כל כך גדול לא דואג לסעיף כזה. גם המחיר לא זול בכלל. שילמנו 1,600 שקל אחרי סבסוד ועכשיו מבקשים מאיתנו 3,000 שקל על ביטול".

בתגובה אומר יו"ר ועד העובדים רוני כהן: "במעמד ההזמנה המלצתי לעובדים לעשות ביטוח נסיעות שכולל אפשרות ביטול, וחלקם אכן עשו. מכיוון שאין אזהרת מסע ליוון, אין חובה על חברת התעופה או סוכנות הנסיעות לתת לנו זיכוי ואנחנו עדיין בודקים את הנושא"

סוכן הביטוח קובי איזר, שנמצא בתחום משנת 2011, מסביר שעלות לאדם פרטי לביטול העסקה עומדת על שישה אחוזים, אך כשמדובר בארגון גדול, כמו עיריית ראשון לציון, העלות הרבה יותר נמוכה. "בעקבות נגיף הקורונה חברות הביטוח סגרו את האפשרות לרכישת סעיף ביטול מכל סיבה שהיא", אומר איזר.

הוא מוסיף כי "חלק מחברות הביטוח סגרו באופן גורף את האפשרות לכל הנסיעות, וחלק סגרו את האפשרות למדינות מסוימות שיש בהן חשש לקורונה, אבל כל זה רק בחודש האחרון. גופים גדולים עושים על פי הצורך סעיף לביטול עסקה. ישנו סעיף ביטול מסיבות רפואיות או פטירה של בן משפחה בדרגה ראשונה. העלות ליום היא מדולר עד לחמישה דולרים מקסימום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר