תיקיות עם מידע רפואי סודי של מטופלים הושלכו לרחוב

רק בזכות ערנות של תושבת העיר, שפנתה מספר פעמים למשטרה ולעירייה, פונו התיקיות שהכילו חומר רפואי מאוד רגיש. המשטרה: "הטיפול הועבר לידי גורמי הרשות המקומית"

פורסם בתאריך: 25.2.20 13:20

עשרות תיקיות, הכוללות מידע רפואי חסוי הושלכו בשובע שעבר ברחוב הנרייטה סאלד בראשון לציון. בתוך התיקיות הופיע מידע רפואי פרטי וחסוי של מטופלים, כולל שמם, פרטי הזהות שלהם, תאריכי אשפוז, אישור מחלה ואבחנות של מחלות. לא ברור כיצד הגיעו התיקיות אל הרחוב ומדוע הושלכו שם ועל ידי מי.

בין התיקיות הרבות אשר פוזרו במקום ניתן היה למצוא לא מעט פרטים אישיים על מטופלים. באחת מהן, למשל, נראו פרטיו של אדם בשנות ה-30 לחייו, האבחון של הרופא וימי המחלה שקיבל. שמו ופרטיו האישיים היו גלויים לכל. בתקייה אחרת, משנת 2012, הובאו פרטים אודות מטופל אחר שסובל מכאבי גב. גם במקרה הזה הפרטים היו גלויים לכל. פרט לכך, היו במקום עוד עשרות תיקים עם פרטים של מטופלים שונים מבתי חולים, וקופות חולים מרחבי הארץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תושבת האזור שמצאה את התיקיות בשבוע שעבר, מיהרה להתקשר למשטרה. "לקחתי את הכלבה שלי לטיול ברחוב ופתאום ראיתי שובל של תיקיות כחולות עם חומר רפואי שנמשך לאורך הרחוב מצומת שפינוזה", היא מספרת, "אלו היו תיקיות שכללו פרטים על מחלות ואשפוזים. אחרי שהתקשרתי למשטרה, נאמר לי שעליי להמתין ושהנושא בטיפול. התקשרתי פעם נוספת ואז נאמר לי שהפנייה שלי הועברה לטיפול של הפיקוח העירוני".

למחרת היא עברה במקום שוב וראתה כי התיקיות עדיין מפוזרות ליד הכביש. "ראיתי שהתיקיות עדיין שם ואז הרמתי חלק מהן והנחתי אותן ליד אחד הבניינים, והתקשרתי למוקד העירוני", היא ממשיכה, "סיפרתי למוקדן שיש תיקיות וליד אילו מספרי בניינים הן מונחות. בתגובה הוא שאל אותי: 'מה אני אעשה עם זה?'. אמרתי לו שישלח מישהו שייקח אותן. רק אחרי הרבה פניות אתמול לקחו את התיקיות. הבנתי שרצו לזרוק את זה לפח, אבל זה לא ייתכן כי צריך לגרוס חומר כזה. זה חומר רפואי ששייך למישהו".

לאחר שעברו מספר ימים, בראשית השבוע שוב עברה התושבת במקום והבחינה כי רוב התיקיות כבר נעלמו, פרט לאלה שנשארו מתחת לאחד הבניינים, כאשר לא ברור לאן פונו כל היתר והאם הן הושמדו.

"ראיתי שהתיקיות שעל הכביש כבר לא היו אבל התיקיות שהנחתי ליד הבניין עדיין נשארו. התקשרתי לעירייה ושם אמרו לי שביקרו במקום אנשי תברואה שרצו לזרוק לזבל את התיקיות. אחרי שעתיים הגיעה שוב ניידת תברואה שרצתה לזרוק לזבל וסירבתי", היא ממשיכה.

לדבריה אף אחד מן הגורמים לא אמר מה יעשו עם התיקיות והיא לא ידעת האם הן הושמדו, הועברו אל משרד הבריאות או הושלכו לאשפה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען בפנייתכם, עם קבלת הדיווח במשטרה על השלכת פסולת נשלחה למקום ניידת שיטור עירוני. הטיפול בנושא הועבר לידי גורמי הרשות המקומית".

תגובת עיריית ראשון לציון ומשרד הבריאות לא התקבלו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר