בית החולים הגריאטרי מלבן

רז קינסטליך: "השר ליצמן לא למד את הלקח מספינת הקורונה"

בית משפט השלום בראשון לציון דורש ממשרד הבריאות להקפיא את הסבת המרכז הגריאטרי לבית חולים לחולי קורונה. אלא שבמקביל ביקר בבית החולים שר הבריאות, כדי לעקוב מקרוב אחר ההיערכות

פורסם בתאריך: 19.2.20 18:14

בדיון שנערך בעקבות העתירה הדחופה שהגישה עיריית ראשון לציון לבית משפט השלום בעיר, שמתנגדת להפוך את המרכז הגריאטרי בעיר לבית חולים לקורונה, דרש השופט מוטי פירר ממשרד הבריאות להידבר עם עיריית ראשון לציון על הקפאת המצב במרכז הגריאטרי "מלבן" בראשון לציון עד להכרעה בהליך המשפטי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ממש באותה שעה, קיים שר הבריאות ליצמן סיור במבנה המרכז הגריאטרי שנמצא על שטח עיריית ראשון, ודיבר על ההיערכות לטיפול בחולי קורונה.

בתגובה, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הבהיר כי בעירייה יתנגדו בתוקף לשימוש במרכז לא רפואי לאשפוז חולי קורונה: "מלבן הוא מרכז גריאטרי ובמרוץ ההיסטרי של שר הבריאות לייצר אווירת עבודה, הוא פועל בניגוד לעקרונות בריאות הציבור ומסכן את חייהם של קשישים ניצולי שואה המאושפזים במקום. מחקרים אחרונים הצביעו על כך ש-80 אחוז ממקרי המוות מקורונה היו של בני 60 ומעלה. העירייה תבקש מבית המשפט לוודא כי שר הבריאות יכבד את החלטת השופט ויחדל מדרך המחטפים המסוכנת, ויעצור את הפעילות ההיסטרית במרכז הגריאטרי 'מלבן'. לא נאפשר לשכן חולי קורונה במרכז לא רפואי, ללא השגחת רופא וטיפול הולם תוך סיכון לקשישים, לבני משפחותיהם ולמאות אלפי התושבים בסביבה".

יצוין כי משרד הבריאות התחייב בתשובתו לבית המשפט כי שימוש כזה ייעשה רק במקרה קיצון, כאשר יהיו חלילה 1,250 חולים בישראל ולאחר שלא יהיה מקום אשפוז בכל בתי החולים. משרד הבריאות: "זה מיועד לחולים קלים שזקוקים לאשפוז ללא השגחת רופא".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מסכם: "ליצמן לא למד את הלקח מספינת הקורונה, ופועל להפוך את המרכז הגריאטרי ליחידת הניסויים של משרד הבריאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר