מאיר ברוכין המורה לאזרחות
מאיר ברוכין

אלפים חתמו על עצומה נגד פיטורי המורה לאזרחות בעקבות הבעת דעות פוליטיות בכיתה

"פיטוריו צריכים להפחיד כל אחד ואחד מאיתנו", כך נכתב בעצומה הקוראת להחזיר את המורה מאיר ברוכין, שכינה בין השאר את פעולות צה"ל "רצח"

פורסם בתאריך: 28.1.20 14:41

בשבוע האחרון חתמו אלפים על עצומה הקוראת להחזרתו של מאיר ברוכין, המורה לאזרחות שפוטר מעבודתו בתיכון מקיף ט' בראשון לציון, בעקבות תלונות על כך שהביע את דעותיו הפוליטיות בפני התלמידים וביקר בחריפות את פעולות צה"ל. בין השאר, כינה ברוכין את פעילות צה"ל "רצח" בדף הפייסבוק הפרטי שלו.

"פיטוריו של ברוכין צריכים להפחיד כל אחד ואחד מאיתנו, כי המסר העולה מכך הוא שמורה וכל אדם, צריך ליישר קו עם עמדות מסוימות ולצנזר את עצמו, אחרת הוא צריך לחשוש לפרנסתו", כך נכתב בעצומה, שעד כה חתמו עליה יותר מ-3,000 איש, בהם תלמידים ותלמידות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ברוכין, משמש כמורה כ-30 שנה, מהן שמונה שנים בעירוני ט' בראשון לציון. במקביל לעבודתו, הוא קידם מפגשי תלמידים יהודים וערבים ואף ייצג את בית הספר בכנס "תקווה ישראלית", שנערך מטעמו של הנשיא ראובן ריבלין.

לאחר פיטוריו הביעו כמה מהתלמידים את תמיכתם במורה הוותיק. אחת מתלמידותיו כתבה בפייסבוק כי "מאיר עשה משהו שלא כל מורה יעז לעשות וזה להעמיד את התלמידים מול מידע שלא תמיד נוח לשמוע. הוא דבק בערכים שלו, ולימד אותנו כמה חשוב לעמוד מאחוריי הערכים שלך ושהם אלו שיובילו אותך בחיים".

מנגד נמתחה על ברוכין ביקורת חריפה מצד יו"ר הנהגת ההורים בראשון לציון רוני עקירב שאמר כי "ברוכין לא ראוי ללמד אף תלמיד בישראל. מקווה שלא יהיה אף מוסד חינוכי אחר שיעז להעסיקו, בטח לא בראשון לציון".

בעצומה שקוראת להחזרת המורה הוותיק לאזרחות לתפקידו, נכתב בין השאר כי "פיטוריו של ברוכין צריכים להפחיד כל אחד ואחד מאיתנו – כי המסר העולה מכך הוא שמורה וכל אדם, צריך ליישר קו עם עמדות מסוימות ולצנזר את עצמו, אחרת הוא צריך לחשוש לפרנסתו. זה הזמן שלנו לעמוד מול ציד המכשפות, וסתימת הפיות. הצטרפו לדרישה מעיריית ראשון לציון להחזיר את מאיר ברוכין לתפקידו".

עוד נכתב כי "ברוכין ידוע כמורה המחנך את תלמידיו לחשיבה עצמאית וביקורתיות, והפיטורים שלו צריכים להדאיג גם את מי שלא מסכים עם דעותיו. אם נשתוק עכשיו, ניתן יד לצמצום מגוון הדעות שהילדות והילדים שלנו יכולים להיחשף אליהן, ונסכן את חופש הביטוי של כולנו".

על העצומה שאותה יזמה עמותת "זזים" חתמו עד כה  3,293 איש, ובעמותה מקווים להשיג כ-5,000 חתימות כדי להעביר את הפנייה לראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, על מנת לבחון מחדש את עילת הפיטורים של ברוכין.

ברוכין עצמו מסר למערכת "השקמה ראשון לציון", כי הוא עדיין מנוע מלהגיב על הפרשה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אהוד

    ממש מעניין אותי מה חושבים "אלפי" שמאלנים ופלסטינים שחתמו על העצומה. חבל שהשקמה נותן במה לפעילים שמאלנים, אכזבתם

  2. יהודיה, ישראלית שאוהבת, מעריכה ומעריצה את חיילי ישראל בעבר, בהווה ובעתיד

    כל הכבוד למערכת!! סוף כל סוף עושה צדק. מי שפוגע בחיילי ישראל שיפגעו בו. צבא הגנה לישראל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם וכל מי שחושב אחרת שיעבור למדינה אחרת. אולי למדינות שיעיות

  3. יוסי

    מקווה שהאיש הזה לא יחזור לשום מערכת חינוכית
    מורה הוא בטח לא !!!!
    מי שמוכר אוגנדה פוליטית מקומו לא בבית ספרנו ולא משנה מה דעתי האישית
    חיילי צהל בטח הרבה מעליו !!!!!!!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מאמין למספרים המומצאים הללו. הוא צריך לעוף מידית. אני מניח שמאות אלפים היו חותמים לאי החזרתו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר