מאיר ברוכין המורה לאזרחות
מאיר ברוכין

יו"ר הנהגת ההורים במקיף ט': "לא חושב שיש להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבית הספר"

בעקבות פיטוריו של המורה לאזרחות, מאיר ברוכין, שכינה את פעולת צה"ל "רצח", שלח יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר מכתב להורים שבו הסביר מה קרה בכיתה

פורסם בתאריך: 19.1.20 18:24

נמשך הוויכוח בראשון לציון סביב הפסקת עבודתו של המורה לאזרחות במקיף ט', מאיר ברוכין. זאת, לאחר שמתח ביקורת על פעולות צה"ל ואף כינה את הפצצת המבנה שבו נהרגו תשעה מבני משפחת א-סווארכה בעזה "רצח".

בסוף השבוע פורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון" כי הוחלט להפסיק את עבודתו של המורה הוותיק שעוסק בהוראה 30 שנה, מהן שמונה שנים במקיף ט', לאחר שנטען כלפיו כי הוא משתמש בכיתה להבעת עמדותיו הפוליטיות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מי שהביע תמיכה במהלך הוא יו"ר הנהגת ההורים בעיר, רוני עקירב, שמסר ל"השקמה ראשון לציון" כי "ברוכין לא ראוי ללמד אף תלמיד בישראל. מקווה שלא יהיה אף מוסד חינוכי אחר שיעז להעסיקו, בטח לא בראשון לציון". מנגד, אחת מתלמידותיו פרסמה פוסט בפייסבוק שבו כתבה כי ברוכין "פתח בפנינו עולם שלם של דעות ומחלוקות – שמדינת ישראל, הממשלה, התקשורת ומערכת החינוך מנסות להצניע, בלשון המעטה".

"את האדם הזה החליטו לתלוש מתפקידו. מאיר מחזיק בדעות פוליטיות שאינן כל כך פופולאריות בחיי היום יום שלי של חבריי ושל רבים ממדינת ישראל, ובחברה הסופר אטומה שאנו חיים בה – הן דעות שאינן מתקבלות על הדעת בעיניי לא מעט אזרחים. מספיק עם הצביעות הזו", ציינה בהמשך.

היום התייחס לסוגיה גם יו"ר הנהגת ההורים במקיף ט', כורש ריסמני, שכתב להורים: "אני חייב לציין שמדובר במורה אהוד על חלק מהתלמידים, מלמד בבית הספר כבר שנה שמינית, מורה שמעודד שיח ופלורליזם ומעורך מקצועית".

"בדרך כלל בכיתה י"א קצת קשה לעכל אותו, אך עם הזמן התלמידים לומדים להכיר אותו ולהעריך את השיח שהוא מעורר ולאהוב את שיעורי האזרחות שהוא מעביר".

"השנה, באחת מכיתות י"א שלימד, היו תלמידים מאתגרים שהתעמתו איתו לעיתים קרובות בשיעור בעקבות הדעות שלו. ברוכין לא הצליח להתמודד עם הכיתה המאתגרת והדברים יצאו משליטה".

ריסמני הוסיף כי "אני לא חושב שיש להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבית הספר, אני חושב ההיפך הגמור, שיעורי אזרחות  לתלמידי י"א וי"ב זה בדיוק המקום לעורר שיח, לעודד פלורליזם, לעודד אצל התלמידים חשיבה פוליטית, ולתת להם כלים לגבש את הדעה הפוליטית שלהם. יחד עם זאת, אני לא חושב שמחנך ומורה לאזרחות המחזיק בדעות הנוגדות ותוקפות את אופייה הדמוקרטי של המדינה ואת שלטון החוק, יכול למלא נאמנה את תפקידו בחינוך התלמידים שלנו. והדבר מכוון לשולים הקיצונים משתי קצוות הקשת הפוליטית. לא תומכים בגולדשטיין ולא קוראים לסרב פקודה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ריסמני התייחס גם להליך הפסקת עבודתו של ברוכין, וציין כי הוא "נעשה ברובו באופן תקין, אולי היה אפשר לעשות את זה בצורה יותר תקינה, אבל למאיר ברוכין הוצעו מספר אפשרויות שלא כולן כללו הפסקת עבודה לאלתר. הוא בחר באפשרות המתאימה לו ביותר והיא הפסקת העבודה, ואני מכבד את ההחלטה שלו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כיתה מאתגרת שהתווכחה איתו? זאת כיתה של כהניסטים

  2. שו שו

    חד וחלק בראשון לציון אין חופש פלולרליזם כמו שמצהיר ראש העיר שנית הליכוד מדבר למעשה מפיהם של הנהלת העיריה וועד ההורים המרכזי זו לא אזרחות זו לא דמוקרטיה זה כמו ברוסיה הסובייטית בושה לעירית ראשון לציון ולועד ההורים אחרי אירוע שכזה אבד האימון במערכת החינוך גם זו הארצית וגם זו המקומית ואכזבה שקולה של סיעת מר"צ לא נשמע דבריו של המורה חמורים הם והיה ראוי שלא היו נאמרים אגב אם נאמרו בכלל אם המורה עבר עבירה פלילית בבקשה תועיל משטרת ישראל והפרקליטות לבדוק זאת ואם לא עצם העובדה שפיטרו את המורה מה למעשה גרמו גרמו אגב גם לתלמידים וגם להורים שדעתם לא כמו דעתו של הימין להוריד ראש ולשתוק הרי אנו אמורים לעודד חשיבה עצמאית במסגרת שיעורי האזרחות וכדומה אך לא פשוט הימין רוצה חינוך מחדש כמו בסין וכו'

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר