השף שגילה את המטבח בכפר הגמילה: "כשמפסיקים עם הסמים נפער חור בנשמה"

אורי יאיר מראשון לציון היה מכור לסמים, שניצל בזכות האהבה החדשה שהמצא: המטבח

פורסם בתאריך: 3.1.20 09:18

המטבח הציל את אורי יאיר, בן 32 מראשון לציון. שם הוא מצא מפלט ונחמה בהתמודות הקשה עם גמילה מסמים. היום, כמעט עשור מאז שגילה את המטבח לגמרי במקרה, במהלך השהות שלו במוסד לגמילה מסמים, הוא שף מומחה בשרים. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"לפני 11 שנה השתחררתי מהצבא ונחשפתי לסמים", הוא מספר, "משאכטה פה ושם זה הפך למשהו שקורה על בסיס יום יומי ונשאבתי לעולם של מיסוך רגשי, שגרם לי לצורך בסם בכל שעה. שנה אחרי שהשתחחרתי מהצבא יצאתי לחפש את עצמי בהודו והלכתי לאיבוד. כשהייתי שם נגעתי בכל סם שרק הציעו לי ולקראת אמצע הטיול חוויתי התקף פסיכוטי".

מה היה שם?

"מצאתי את עצמי בסיטואציות של עצב ובכי בלתי נשלט כל הזמן. החלטתי לחזור לארץ, אלא שפה המצב הפך להיות גרוע יותר ורק הלך והחמיר. אני זוכר ששמעתי קולות בראש. הרגשתי שאני משתגע. איבדתי את פילטר ההיגיון במוח ואז הוחלט ביחד עם ההורים שלי שאני אכנס לטיפול בכפר איזון. הייתי שם ארבעה חודשים על מנת להתנקות. המשפחה שלי הייתה מאוד תומכת, אבל הם לא באמת הבינו מה קורה לי ומה אני עובר. ההתקפים הפסיכוטיים הבהילו אותם, אבל הם באמת לא ידעו מה צריך לעשות ואיך מתמודדים עם זה".

בכפר הוא החל להתנדב במטבח ולהתאהב בתחום, והקל עליו בתהליך הגמילה הקשה והמורכב. "הדרך הייתה מאוד קשה ומכור נשאר מכור לכל החיים", הוא אומר, "זה יכול להיות לא פעיל, כמו שאני היום, אבל אני תמיד אומר שאני מכור. לאורך השנים היו לי כמה נפילות ומעידות, עד שהכרתי את אשתי והיא עזרה לי להיות חזק ולומר 'לא' לסם. אני זוכר שמה שהכריע את הכף הייתה שיחה שלנו, שבה היא אמרה לי מפורשות שזה או היא או הסמים. בחרתי בה".

כיום יאיר הוא אב לבת שנה ותשעה חודשים, הוא מארח בביתו לסעודות פרטיות, ואת הסיפור שלו לא תשמעו בתוכנית ריאליטי בישול. "אני באופן אישי נגד כל תופעת הריאליטי. בעיניי אין דבר כזה אינסטנט בכל מה שקשור ללמידה וניסיון במטבח. עבודה של שף מושתתת על שנים של עבודה קשה, התנסויות וכישלונות, והריאליטי הרס את התדמית של הטבח. אנשים שכחו את הדרך מלמטה, דרך שטיפת הכלים, ועד למעלה. רואים בתחום משהו זוהר וזה ממש לא נכון".

וגם היום, כשהוא נקי, נשוי ואב לילדה, המאבק בתוכו לא נפסק. "אנשים מבחוץ חושבים שלהתנקות מסמים זה קל והם תמיד אומרים שהכל בראש, אבל זה לא דבר של מה בכך וחשוב להבין מה אתה מרוויח לעומת מה אתה מפסיד", הוא אומר, "ברגע שמפסיקים עם הסמים נפער חור בנשמה שאתה צריך משהו כדי למלא אותו, ולכן המעידות קלות. חשוב לשתף, לתמוך ולהיות אחד בשביל השני לאורך הדרך כי רק זה יכול להציל את האדם מעצמו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר