צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

מרגש: מתנדבים מבקרים בבתים של קשישים בודדים ומדליקים יחד נרות חנוכה

הנרות הללו שאנו מדליקים: מעוניינים להפיץ אור? גם אתם יכולים להגיע לבתים של קשישים עריריים ולחגוג עמם

פורסם בתאריך: 22.12.19 17:17

במהלך שמונת ימי חנוכה שיחלו הערב (ראשון) יבקרו עשרות מתנדבים בבתים של ניצולי שואה ואזרחים ותיקים וידליקו עמם נרות חנוכה. זאת, במסגרת הפרויקטים החברתיים "פרח לניצול" ו"שייכות ראשונית", אותן מפעיל המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון.

בנוסף, גם פקחי ושוטרי יחידת השיטור העירוני בפעילות קהילתית לחנוכה וביקרו במוסדות לגמילה מסמים, הימורים ואלכוהול בעיר וחילקו למשתתפים סופגניות עם ברכת חג שמח. המטופלים הופתעו לטובה לראות את הפקחים והשוטרים שאותם פגשו בעבר הלא רחוק בדרך כלל בנסיבות אחרות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עשרות מתנדבים יפקדו בשבוע הקרוב ניצולי שואה ואזרחים ותיקים בביתם וידליקו עמם נרות חנוכה. מדובר במסורת שמתקיימת במסגרת התוכניות "פרח לניצול" של המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית במינהל הרווחה והתוכנית "שייכות ראשונית" שבהובלתה שותפה גם הרשות העירונית למניעת סמים ואלכוהול.

הדלקת הנרות עם התושבים הוותיקים היא רק אחת מתוך שורה של פעילויות שמוביל המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון. בין היתר, פועלת בעיר "סיירת תושבים", המורכבת מתושבים שלקחו על עצמם לבקר בבתי ניצולי שואה בחגים ומועדים. במסגרת התוכנית, מתנדבים מגיעים לבתים ויוצרים קשר אישי וחברי.

"אני מגיעה לקשישה שמחכה לי כל השבוע. אנחנו נפגשות, מדברות, צוחקות. לפעמים היא צריכה עזרה בדברים שונים, אני מפנה את הנושא ללשכה לאזרח הוותיק במנהל לשילוב חברתי, והעובדת הסוציאלית נותנת מענה", מספרת מתנדבת בתוכנית.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "גם בחג החנוכה אנחנו שמים את התושבים הוותיקים במרכז. ישר כוח לכל מי שלוקח חלק בתוכניות האלו, ובעיקר למתנדבים הרבים שמעניקים אור ואוזן קשבת לבני הגיל השלישי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, התייחס בהתרגשות ליוזמות ואמר: "אני גאה על המספר הרב של המתנדבים, תושבי העיר, אשר נרתמים לקחת חלק בפעילות המבורכת הזו ומראים שלתושבי העיר אכפת מתושביה הוותיקים".

תושבים שמעוניינים להתנדב ולהדליק נרות חנוכה עם אזרחים ותיקים וניצולי שואה, מוזמנים לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית בטלפון שמספרו: 03-9689909

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר