אליסה

היא בת 25, עם שיתוק מוחין, ויש לה חלום

לאליסה ברסקי, תושבת ראשון לציון שנולדה עם שיתוק מוחין, יש קושי בדיבור אבל יש לה גם כישרון כתיבה

פורסם בתאריך: 19.12.19 11:49

לאליסה ברסקי בת ה-25, תושבת ראשון לציון שנולדה עם שיתוק מוחין ומתניידת בכיסא ממונע, יש חלום – להתפרנס בכוחות עצמה, למרות המגבלות. בשל קושי בדיבור, אך לצד כישרון כתיבה, אליסה מעוניינת לתת שירות לבעלי עסקים ולנהל עבורם את דפי המדיה החברתית.

אליסה מתקשה בדיבור, דבר הגורם לקצר בתקשורת מול אנשים אחרים, המתקשים להבין את מה שהיא אומרת. "אמנם יש לי מגבלה", היא אומרת, "אבל יש לי יכולות נהדרות אחרות". למזלה, בעידן הדיגיטלי והרשתות החברתיות ניתן לתקשר בקלות גם ללא דיבור, ואליסה נעזרת רבות במדיה החברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, ונוהגת לעלות באופן שוטף פוסטים ותמונות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בפוסט שהעלתה לאחרונה ברשתות החברתיות, כתבה אליסה על הקול שמתקשה לצאת ממנה ועל הכאב המתלווה לכך, לצד הרצון לא להיכנע למרות המוגבלות. "קול יקר, קול אמיץ, בבקשה ממך אל תבלע בתוך עצמך ברגעים שאתה מרגיש שלא מבינים אותך. אל תתייאש, אל תשקע לתוך הוויתור והתסכול, תחלום על מה שיש לך להגיד, גם אם לפעמים אתה מרגיש חסר אונים שאף אחד בעולם לא מבין אותך", כתבה בפוסט.

"המילה ויתור לא קיימת אצלי בלקסיקון", אומרת אליסה. "החלום שלי הוא להשתלב בחברה ולהרגיש שווה בין שווים. אני חולמת לעשות שירות לאומי ולמצוא מקום עבודה קרוב לבית", היא מתארת את שאיפתה.

"הקול הזה הוא שלי ושל מכריי, חבריי שאין להם את האומץ להשמיע את קולם בגלל המאמץ, האתגר והקושי שבדיבור. פעם כעסתי על זה עצמי ועל זה שלאנשים לוקח זמן להבין אותי. לא ידעתי אם להאשים אותי או את החברה, אבל למזלי קיבלתי מתנה, את הכתיבה. וברגעים שאין דרך אחרת – הכתיבה היא הקול שלי". כתבה אליסה בפוסט, והוסיפה, "אבל הייתי רוצה להשמיע את הקול שלי שרק מחכה לצאת, ובזאת אתם יכולים לעזור – איך? בכך שתקבלו ואת חברי".

לפני כמה שנים, הגיע הפעיל החברתי רון לוי שעוזר לאנשים רבים בעיר, לעשות תספורת לאליסה ביום הולדתה. "אליסה פנתה אלי בבקשה לעזור לה במיזם שלה – לנהל לעסקים קטנים את דפי הרשתות החברתיות", מספר לוי.

"המיזם הזה בהחלט חשוב, כי הוא גם מהווה עבורה אפשרות לעבוד ולהתפרנס ולתרום מעצמה ומהכישורים שלה. וכמובן, להראות שלמרות המגבלות, השמיים הם הגבול, אנחנו רק צריכים לתת להם פתח להצליח". בעלי עסקים שמעוניינים להיעזר במיזם של אליסה, ניתן לפנות למספר 050-2552137.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר