עיריית ראשון לציון
צילום: שגיא פלדמן

ראשון לציון בראש מדד השקיפות: עוקפת את תל אביב, חיפה וירושלים

העיר נבחרה לאחת משמונה הערים בישראל שזכו לציון 100 במדד השקיפות 2019 שפרסמה עמותת שבי"ל. קינסטליך: "הוכחה שאנו פועלים נכון"

פורסם בתאריך: 18.12.19 14:38

ראשון לציון עומדת בראש מדד השקיפות  2019 עם ציון 100 – כך מפרסמת הבוקר (רביעי) עמותת שבי"ל, עמותה לשקיפות בינלאומית ישראל, המקיימת מזה תשע שנים את מדד השקיפות באתרי הרשויות המקומיות.

השנה הורחב המדד באופן ניכר, הכולל 90 קריטריונים, תוך מתן דגש מיוחד על מידת השקיפות בתחומי תכנון ובנייה, חברות ועמותות עירוניות, מכרזים, ורישוי עסקים, וזאת בנוסף לקריטריונים הנבדקים מדי שנה ובהם פרסום תקציב הרשות, פרוטוקולים מישיבות המועצה, מענקים ותמיכות, ארנונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ראשון לציון היא אחת משמונה רשויות שהגיעו השנה למקום הראשון במדד השקיפות. לצדה עומדות בראש גם חולון, כפר סבא, קרית ביאליק, מגדל העמק, רעננה, עכו ועפולה, כולן זכו לציון 100. במקום השני ניצבת אשדוד, עם ציון 99, ואת המקום השלישי עם ציון 97 חולקות באר שבע וקריית אונו. אחריהן שלוש הערים הגדולות: תל אביב וחיפה עם ציון 95, וירושלים זכתה לציון 93.

עם ציון נמוך יותר במדד השקיפות ובהנגשת המידע לציבור באתרי הרשויות עומדות גבעת שמואל עם הציון 79, בת ים שזוכה לציון 78 ואחריהן ראש העין עם ציון 77 ודימונה עם 74. בתחתית הרשימה ניצבות טבריה ומעלות תרשיחא עם ציון 68, וקרית ים סוגרת את הרשימה עם ציון של 64 בלבד.

מדד השקיפות שהורחב השנה, הוחל על 39 הרשויות שבמדד 2017 קיבלו ציון של בין 80-100. למרות ההרחבה הניכרת של הקריטריונים במדד, הציון הממוצע של כלל הרשויות עומד על 91. עם זאת ניכרים עדיין פערים לעומת חלק מן הרשויות המקומיות בפריפריה. עם זאת, למרות מגמת השיפור הכללית, נדרש שיפור מהותי בפרסום קוד אתי, הסכמים קואליציוניים וטפסי ניגוד עניינים במרבית אתרי הרשויות, כי מדובר בפרסומים מהותיים להגברת אמון הציבור בנבחריו.

באופן כללי תוצאות המדד מעידות על השינוי המהותי במודעות של ראשי הרשויות להחלת סטנדרטים של שקיפות בהתנהלות הרשות ונבחריה, ובהנגשת מידע מפורט באתרי האינטרנט שלהן.

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, מסר: "אמרתי מיומי הראשון בתפקיד, שהעירייה והפעילות בה, תהיה נגישה ושקופה יותר. והמדד שמתפרסם כעת מוכיח שאנו פועלים נכון. עיריית ראשון לציון דוגלת בשקיפות ושיתוף הציבור בכל הפעולות שהיא מבצעת. אשמח מאוד אם המהלכים האלו יעודדו יותר תושבים לגלות מעורבות בתהליכים העירוניים".

בטקס השקת המדד, קראה יו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל, השופטת בדימוס נילי ארד, לפעול למינוי קבוע של ממונה על שקיפות בכל רשות. "אנו מבקשים באמצעות המדד להעביר את המסר הנוגע לכולנו כאזרחי מדינת ישראל וכנציגי הרשויות המקומיות – והוא מחויבות רשויות השלטון והממשל כלפי הציבור בכללותו, להתנהלות בשקיפות, ולהקפדה על ערכי האתיקה, טוהר המידות והשוויון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר