תחבורה ציבורית בשבת

ש"ס: הובטח לנו שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת; העירייה: הנושא נבדק לעומק

בזמן שבגוש דן מציינים את הצלחת מיזם התחבורה הציבורית בשבת, בראשון לציון נפתח עימות בין החרדים לחילונים

פורסם בתאריך: 25.11.19 16:51

בעקבות ההשקה המוצלחת של מערך התחבורה הציבורית בשבתות בגוש דן בסוף השבוע האחרון – האם גם עיריית ראשון לציון תצטרף למיזם המשותף? יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר אילנית הרוש בטוחה שזה יקרה בקרוב. מנגד, יו"ר ש"ס במועצת העיר הרב אריה כהן טוען כי, בנושא התחבורה בשבת יש הסכם קואליציוני על שמירת הסטטוס קוו.

הרוש נפגשה בימים האחרונים עם גורמים שונים הקשורים למיזם ואף פנתה לסגנית ראש עיריית תל אביב ויו"ר מרצ במועצת העיר מיטל להבי, על מנת שהמיזם הכולל כעת ארבע מערי גוש דן, יעבור גם בראשון לציון כדי לתת מענה לתושבי העיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הנסיעה בתחבורה הציבורית בשבת היא זכות חיונית עבור מי שבוחר בה ולא חובה, והיא מונגשת תוך התחשבות רבה ברגשות הציבור הדתי בכך שאיננה עוברת בתוך שכונות עם ריכוזי ציבור דתי", מציינת הרוש. "התמונות שפורסמו בתקשורת בסוף השבוע האחרון כללו המוני נוסעות ונוסעים בכל קשת הגילאים, וזה חימם את לבי והיווה הוכחה נוספת לכך שאנחנו פועלים בכיוון הנכון ובצדק רב".

הרוש מסבירה כי "בעיני, לעצב חברה שמקדמת חופש ושוויון לכל, לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל, זה הדבר החשוב. מכאן והלאה ברור שלא ניתן עוד לכבול את הציבור החילוני בכוחה של כפייה דתית. איש ואישה באמונתם יחיו, מבלי לבטל את הזכויות של יתר אזרחי המדינה".

לדברי הרוש, להפעלת המיזם בעיר שותפים לא מעט חברי מועצה, והוא קיבל פידבקים חיוביים מאוד: "ציבור חילוני גדול בראשון לציון ממתין כעת לבשורת החופש והקדמה גם בעירנו. אני פועלת ומובילה יחד עם שותפיי במועצת העיר את קידום היזמה הנהדרת והנחוצה גם בראשון לציון".

דברים אחרים לגמרי נשמעים מפי יו"ר ש"ס במועצת העיר הרב אריה כהן. לדבריו, בכל הנוגע לתחבורה בשבת, קיים בעיר סטטוס קוו. "אנחנו לא מתרשמים ולא מתרגשים מהמיזם ומהקמפיין של תנועות רפורמיות. ראשון לציון היא עיר שתמיד חיו בה יחד דתיים וחילונים, ובעזרת השם נעשה ככל שביכולתנו להמשיך בדרך זו. אני סומך על ראש העירייה שלא ייכנע למיעוט.

"אנחנו חתומים עם ראש העיר בהסכם ששומר על הסטטוס קוו", מדגיש כהן. "אנחנו לא מנסים לכפות דת אבל שגם החילונים לא יכפו עלינו תחבורה בשבת. ברמה הציבורית כל מי שהעיר חשובה לו צריך להתנגד לזה, יש לנו רוב מוחלט במועצה והקמפיין הוא במיעוט והם לא יצליחו".

בימים הקרובים תקיים הרוש פגישה עם גורמים בעיריית תל אביב, כדי לקדם את נושא התחבורה בשבת גם בראשון לציון. "אני מודה שגם אותי הפתיע היקף ההצלחה הגדולה של מיזם התחבורה הציבורית בשבת, ולא שיערתי שהמענה המוניציפאלי יחייב מעבר כל כך מהיר ממיניבוסים לאוטובוסים, כבר עם השקת המיזם, בשל הביקושים האדירים. אני מקווה שנעמוד בזה בהצלחה", היא מסכמת.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה לדברים: "עיריית תל אביב מעולם לא פנתה אלינו כדי להצטרף למיזם, ובכל מקרה ראשון לציון תלויה בבת ים ובחולון, הערים שבהם הקו אמור לעבור. כך או כך, נעשית בימים אלו בדיקה מעמיקה של הנושא ונבחנת האפשרות לעשות סקר תושבים".

עוד נמסר כי ההסכם הקואליציוני אינו עוסק כלל בתחבורה ציבורית.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "אנחנו לא מנסים לכפות דת אבל שגם החילונים לא יכפו עלינו תחבורה בשבת"

    פחחח, איך בדיוק כופים עליו תחבורה בשבת, כאילו מישהו נכנס אליו לבית כנסת, גורר אותו באוזן החוצה, מצמיד אקדח לרקע ומכריח אותו לנהוג באוטובוס?!

    אדם הזוי ברמות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד למרצ ראשון לציון!! אדיר! הבטחות הבחירות מתקיימות. בפעם הבאה אצביע מרצ בראשון לציון. אין מחיר לחופש!!

  3. יעקב

    מיעוט?? אדון אריה כהן בינתיים אתם המיעוט בעיר. אתה מוזמן לפרוש מהקואליציה, אני בטוח שלא תפרוש, היות ומנעמי השלטון חשובים לך יותר מתחבורה ציבורית בשבת!! ישנם הרבה צעירים ומבוגרים הזקוקים לתחבורה ציבורית גם בשבת. אז תרגיע ומהר!!!

  4. יאנוש

    ש"ס אינה ממונה על שמירת היהדות בראשון לציון העיריה צריכה להשמיע קול ברור בנושא

  5. Ok

    בתגובות העיריה כל הזמן כותבים שזה תלוי בחולון ובת ים אבל לדעתי משובר בהתנהרות והקטנת ראש, אפשר להעביר קו לתל אביב לא דרך הערים הצמודות אלה ישירות למשל דרך כביש 44 ליפו. לי זה מריח כמו ניסיון לאחיזת עיניים. לא צריך לחכות שעיריית תל אביב תפנה, שקינסליך יפנה מיוזמתו לטובת רווחת תושבי עירו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר