מתקן גניזה ברחוב גיתית

מחלוקת סביב מתקן גניזה שעומד ברחוב – האם צריך להעבירו לבית הכנסת?

התושבים טוענים שהמתקן מפריע להולכי רגל. סגן ראש עיריית ראשון לציון הרב אריה כהן פוסל את הטענות: המתקנים מפוזרים ברחבי העיר ומשמשים את כלל האוכלוסייה

פורסם בתאריך: 11.11.19 09:19

מתקן הגניזה שנמצא ברחוב הגיתית, בשכונת אשלים שבראשון לציון, מעורר מחלוקת בין התושבים – האם מקומו בתוך חצר בית הכנסת אליו הוא שייך, או שצריך להשאירו על המדרכה?


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כידוע תשמישי קדושה כמו מזוזות, תפילין, ספרי תורה וכדומה, אין לזרוק אותם לפח מפאת כבודם, והם מועברים אל מתקן הגניזה ולאחר מכן כל הפריטים הקדושים נקברים באדמה.

מתקן הגניזה, שגודלו שני מטרים, ממוקם כעת על המדרכה ברחוב הגיתית ולטענת תושבי הרחוב, הוא מפריע למעבר הולכי רגל.

אחת מתושבי השכונה טוענת כי המתקן חוסם חלק מהמדרכה. "זה הפריע למספר תושבים שגרים בסמוך", היא אומרת. "לא מדובר במתקן קטן, אלא במשהו מפלצתי שאי אפשר להתעלם ממנו".

גיא ברק מ"ראשון חופשית", טוען כי אין שום סיבה שמתקן הגניזה יהיה על המדרכה ושהדבר מצריך אישור מהעירייה. "לא יעלה על הדעת שכל אחד ישים איזה מתקן שהוא רוצה על המדרכה. ואם מישהו מחליט לאסוף משחקים יד שניה לילדים, זה בסדר שיציב מתקן ענק כזה? יש חוק וסדר וצריך להיצמד אליו זה הכל, לא איש הישר בעיניו יעשה", אומר ברק.

 

מתקן גניזה ברחוב גיתית

מתקן גניזה ברחוב גיתית

 

תושבי השכונה פנו במכתב לעירייה, וזו בתגובה מיהרה להבטיח שמתקן הגניזה יועתק ממקומו הנוכחי אל מתחם בית הכנסת. שמע את הדברים חבר המועצה וסגן ראש העירייה הרב אריה כהן והגיב גם הוא: "מתקן הגניזה מיועד לכל תושבי העיר שיש להם תשמישי קדושה, ספרי תורה ועוד. אני לא מבין מדוע המתקן הזה צריך להיות בתוך בית הכנסת". לדבריו, "השירות מיועד לכל תושבי העיר שלא רוצים לזרוק תשמשי קדושה מפאת כבודם.

"האם מכולות למיחזור בקבוקים צריכות להיות בתוך הסופר, שבו מוכרים בקבוקים? איפה זה יעלה על הדעת?" תוקף הרב כהן את הביקורת. "מדובר  במתקן ציבורי ולכן הוא מפוזר ברחבי העיר. המתקן משמש את כלל האוכלוסייה, ולכן אני לא רואה הצדקה להציב אותו בתוך בית הכנסת – זו טרחה מיותרת לציבור המשתמשים".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מתקן הגניזה הוצא מהרחוב ובקרוב יתקיים סיור כדי להחליט על מיקום שיניח את דעת כולם".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר