יועצי משכנתאות במרכז (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Michael Dechev)
יועצי משכנתאות במרכז (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Michael Dechev)

יועצי משכנתאות במרכז: לעבוד חכם

לא התפשרתם על דירת החלומות, טבעי שתרצו גם את התנאים הטובים ביותר עבור המשכנתא שלכם. בחירה נכונה של יועץ משכנתאות מומחה תחסוך לכם המון זמן וכסף. הכירו את יועצי המשכנתאות הטובים ביותר במרכז

פורסם בתאריך: 31.10.19 11:29

מריאלה אוחיון 

כל זוג צעיר שמתחיל את דרכו בעולם הנדל"ן מגלה את הרגע בו הוא מבין את ההשקעה הכלכלית הנדרשת כדי להגשים את החלום ולקנות דירה משלו. לרובנו אין בחשבון הבנק את הסכום הנצרך לרכישת הדירה, ולכן פונים לבנק לקבל הלוואה, או בשמה המוכר יותר – משכנתא.

רכישת נדל"ן הינה ההשקעה הכלכלית הגדולה ביותר בחיינו, מדובר בתהליך מורכב הדורש ירידה לפרטים הכי קטנים ובנייה של מסלולים שונים כדי להביא את המשכנתא למיטבית ביותר. כדי לקבל את התנאים הטובים ביותר ועל מנת שתוכלו להתאים את המשכנתא לצרכים השונים שלכם, אתם חייבים להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי ניסיון מוכח, שידעו לדרוש עבורכם מהבנק את המשכנתא( ההתחייבות הגדולה במהלך חייכם) המותאמת עבורכם בתנאים ובריביות הטובות ביותר.

בשש שנים האחרונות מצליחה מריאלה אוחיון לבסס את עצמה כאחת מיועצות המשכנתאות המוכחות והמוצלחות ביותר באזור השרון והמרכז. מאחוריה ניסיון של מעל 20 שנה ככלכלנית בכירה בחברה גדולה. "לאחר שילדתי את ביתי הקטנה לפני 7 שנים נחשפתי לעולם המשכנתאות כשחיפשנו בית גדול יותר. הבנו את המורכבות בתהליך לקיחת המשכנתא ופנינו ליועצת משכנתאות – דרכה ממש התאהבתי בתחום. זה בדיוק מדבר אליי: חישובים וכספים, הקפדה לפרטים קטנים ובעיקר האנשים, או יותר נכון העזרה לאנשים".

מריאלה מסבירה שמשכנתא היא לא תמיד סיפור פשוט של זוג הרוכש דירה לעצמו. "מגיעים אלי גם מקרים סבוכים יותר של עומס תשלומים בגלל ריבוי הלוואות, קבוצות רכישה או אנשים שעוזרים לילדים שלהם בתחילת דרכם בעת רכישת דירה. במקרים כאלה הצורך בייעוץ הוא גבוה אף יותר".

לפני כחמש שנים היא פתחה משרד ייעוץ משכנתאות עצמאי ומאז הספיקה לעזור למאות לקוחות מרוצים לקחת את המשכנתא המתאימה ביותר עבורם. "אני עובדת עם התוכנה המתקדמת ביותר בעולם המשכנתאות, כך שהלקוח שיוצא ממני יודע בדיוק על מה הוא מתחייב ומה הולך להיות לו בשנים הקרובות".

טיפ קטן ממריאלה לזוגות הצעירים שבקרוב ירכשו את הדירה הראשונה, הוא להתייעץ איתה עוד בטרם חותמים על חוזה הרכישה. "ייעוץ מוקדם מאפשר לבנות תכנית מדויקת יותר וכך להבין מה התקציב לרכישת הדירה. כשעובדים הפוך לצערי מתגלים קשיים שהזוג לא צפה כשחתם על החוזה".

הייחוד של יועץ משכנתאות לדעת מריאלה הוא אחד שיודע לעבוד טוב עם כל הגורמים האחרים – קבלנים, שמאי מקרקעין, אנשי ביטוח, עורכי דין והכי חשוב – בנקאים. "במהלך השנים צברתי יחסים טובים וקשרים מעולים עם בעלי מקצוע מכל התחומים הקשורים לתחום הנדל"ן. אני חברה בארגון בשם "tamar.group" שם אנו נותנים ליווי מקיף לכל התהליך של רכישת דירה מכל ההיבטים – מהתכנית הראשונית לפני בחירת בית ועד לקבלת המפתח".

מריאלה תשאר איתכם לאורך כל הדרך, גם אחרי שהכסף מהבנק עבר לגורמים הרלוונטיים, ותדאג לעדכן אתכם בשינויים במשכנתא, לבחון אופציות להקטנת החוב וכו'. "אני תמיד מלמדת את הלקוחות שלי לשמור על המשכנתא כי התנאים משתנים, ריביות יורדות, ולפעמים מגיעים כספים שלא תכננו. משכנתא זה לטווח הארוך ולכן צריך לבדוק את המצב בכל שנה ולהתאים לתקופה".

כתובת: כפר סבא, רחוב העיט 9
טלפון: 054-9785353

למעבר לאתר

מייל: [email protected]

מריאלה אוחיון (צילום: סם יצחקוב)

מריאלה אוחיון (צילום: סם יצחקוב)


עדי שטרן 

ישנם יועצי משכנתאות למכביר, אך רק מעטים יספקו לכם את מכלול השירותים הנדרשים לכלכלת משפחה יציבה ובריאה. עדי שטרן, בעל ניסיון תכנון של אלפי משכנתאות בישראל כבר הוכתר לכוכב העולה של שוק ההון הישראלי, ובעשור הנוכחי הוא מתעל את הידע והכלים שצבר ברבות השנים לטובת לקוחותיו.

שטרן הינו רב פעלים – הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במימון, בידו גם רישיון לניהול השקעות מהרשות לניירות ערך, ומעבר לכך הוא גם אנליסט, חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות בישראל ובאיגוד היועצים לכלכלת המשפחה, וכן מרצה בכיר בתחום המשכנתאות בארץ.

שטרן מאפשר ללקוחותיו להנות מרווחה כלכלית ומניהול פיננסי מותאם אישית, הודות לבניית תמהיל משכנתה מדויק ואופטימלי. הניסיון של שטרן וההיכרות שלו מול המערכות הבנקאיות השונות, כמו גם הידע והקשרים הבינאישיים שרכש, הם המפתחות להצלחת התהליך ולמיקסום תוצאות.

מדוע חשוב להיוועץ ביועץ משכנתאות מומחה?

"יועצי המשכנתאות בבנקים לא משרתים את האינטרס של הלקוחות, להפך. הם מחויבים למעסיק שלהם – לבנק. תפקידו של יועץ המשכנתאות בבנק הוא למקסם את הרווחים של המעסיק שלו באמצעות ריביות גבוהות ומסלולים לא כדאיים. יועץ משכנתאות פרטי – מחויב אך ורק ללקוחותיו, כאשר מטרתו היא אחת – לבנות עבורכם תכנית כלכלית נכונה תוך למידת הצרכים והיכולות הכלכליות של לקוחותיו על מנת לבנות עבורם את תמהיל המשכנתה האופטימלי בתנאים הנוחים והטובים ביותר עבורם. הצוות שלנו מורכב מעובדי בנקים לשעבר שמכירים את המערכת על בוריה ויודעים היטב כיצד להוציא את המקסימום עבור הלקוח".

יתרון נוסף ששטרן מביא עמו לעולם המשכנתאות, הוא ניסיונו העשיר בתחום הייעוץ לכלכלת המשפחה. לקוחותיו נהנים מקורסי העשרה לניהול משק בית בצורה נכונה. את הכלים לניהול נכון של תקציב ועצמאות כלכלית הוא מביא עמו לאחר שנים של התנדבות בארגון "פעמונים", כך שהרווח של לקוחות 'שטרן משכנתאות' הוא כפול. לא רק משכנתה בתנאים מותאמים אישית ובחסכון מקסימלי, כי אם גם רווחה כלכלית לטווח הרחוק, הודות לניהול נכון של תזרים המזומנים.   

מה כולל תהליך הייעוץ ב'שטרן משכנתאות'?

"פגישה ראשונית על מנת להבין את הצרכים והיכולות של הלקוחות ברמה הפרטנית ביותר. הלוואת משכנתה אינה יחידה נפרדת, היא חלק מכלכלת המשפחה באופן השוטף ולטווח הארוך, לכן יש צורך בבירור איכותי ומעמיק במטרה להגיע לתמהיל המשכנתה המדויק עבורם. לאחר מכן איסוף כלל המסמכים הנדרשים והכנת תיק משכנתה מושלם לבנקים הנכונים, הגשת התיק לבנקים הנכונים ולסניפים המתאימים על מנת לערוך מכרז ריביות אגרסיבי ומהיר עד השגת הריבית הטובה ביותר. הליווי הצמוד ממשיך כמובן גם בעת מעמד החתימה בבנק וכולל עזרה בביצוע כל המטלות ותמיכה מלאה עד קבלת הכסף מהבנק".

'שטרן משכנתאות' זוכה בקרב לקוחותיו להמלצות חמות בעיקר בשל היחס החם והאישי, הזמינות המרבית, הגמישות המחשבתית במצבים מורכבים והלווי הצמוד שממשיך גם לאחר קבלת כספי המשכנתה.

"עלות רכישת נכס ולקיחת משכנתה בישראל הינה אחת העסקאות הגדולות והמורכבות שאנשים מבצעים בחיים" מסביר שטרן ומוסיף: "קבלת החלטות שגויות בתכנון ההחזר החודשי, קבלת תמהיל המשכנתה או הריביות שהבנק בנה עבורכם יכולות להיות משמעותיות מבחינת הנזק הכלכלי שהן עושות לטווח הקצר והארוך. נזק שעלול להסתכם בעשרות ומאות אלפי שקלים – במשכנתה סטנדרטית של כ-800,000 ש״ח אפשר לחסוך כ-300,000 ש"ח. בנוסף, מדובר בהליך ארוך ורווי בירוקרטיה, הדורש זמן רב והתעסקות בטפסים מרובים.

לכן, חשוב וקריטי לקחת יועץ משכנתה מומחה, שיבנה עבורכם תמהיל משכנתה נכון ותנאים אופטימליים בזמן הקצר ביותר. אנחנו ב'שטרן משכנתאות' נלווה אתכם לאורך התהליך ואף לאחריו ובכך נוודא שתנאי המשכנתה הם הטובים ביותר עבורכם בכל נקודת זמן".

שירותים נוספים הניתנים ב'שטרן משכנתאות': בחינת משכנתאות קיימות וסיוע במחזור משכנתה, או בהטבת תנאי המשכנתה הקיימת, בדיקה לפני סגירה, פגישה לפני קניית נכס, קורס משכנתה און ליין, ייעוץ לגבי הלוואות אחרות הנדרשות להשלמת העסקה דוגמת הלוואות גישור, מומחיות בתכנית "מחיר למשתכן", ליווי כל תהליך קבלת המשכנתה, על כל מסמכיו, אישוריו, הוצאותיו השונות ועזרה בהקטנת עלויות דוגמת ביטוח משכנתה.

טלפון: 03-684-9677
נייד: 054-6530573
כתובת: ארלוזורוב 111, תל אביב

למעבר לפייסבוק
למעבר לאתר

עדי שטרן (צילום: ולדימיר אסקין)

עדי שטרן (צילום: ולדימיר אסקין)


יהודה חברוני

יועץ משכנתה נדרש להכיר את עולם המשכנתאות על כל פרטיו, להכיר את החסרונות והיתרונות של מסלולי המשכנתה השונים, לאמוד נכונה את המצב הפיננסי של לקוחותיו בהווה ובעתיד, לבנות עבורם תמהיל מדויק ולהשיג את העסקה המשתלמת ביותר בבנק. "רבים חושבים שהתפקיד העיקרי של יועץ המשכנתה הוא עריכת מרכז ריביות קשוח על מנת להשיג את הריבית הנמוכה ביותר בבנקים, אבל יועץ משכנתאות שבאמת רואה את התמונה הרחבה, ישיג עבורכם הרבה מעבר", כך אומר יהודה חברוני, יועץ משכנתאות בעל ניסיון של תכנון מאות משכנתאות בישראל. "כשאני בוחן את התמהיל במבט מעמיק ויצירתי אני מגיע לפתרונות טובים ומדוייקים יותר עבור הלקוחות שלי. יציאה מהתבנית המחשבתית המוכרת וחשיבה מחוץ לקופסא מובילה לתוצאות שמתורגמות לחסכון אדיר".

משרדו של חברוני 'הגעתם הביתה' מספק שירות ייעוץ משכנתאות מקצועי ומקיף בהתאמה אישית לכל לקוח. לתהליך הליווי והייעוץ, מביא עימו חברוני את הידע הרב שצבר ברבות השנים בתחום הנדל"ן והפיננסים. הודות לידע המקצועי וללמידה הבלתי פוסקת מצליח חברוני לבנות את האסטרטגיה הטובה והאפקטיבית ביותר למשכנתה בהתאם לצרכיו של כל לקוח לאורך חיי ההלוואה.

זיקתו של חברוני לעולם המשכנתאות הייתה שם מאז ומתמיד, כאשר בעבודתו השוטפת כמתווך נדל"ן, נכסים והשקעות עבד באופן משיק ובשיתוף פעולה לצד יועצי משכנתאות בכירים. חברוני למד צעד אחר צעד כיצד הדברים מתנהלים בפועל מטובי המוחות בתחום, ולאחר שסיים קורס מקיף בייעוץ משכנתאות והחל לעסוק בתחום כבר סומן כהבטחה. כיום, חברוני הוא כתובת למאות זוגות צעירים בתחילת דרכם המעוניינים לעשות השקעה ראשונית ובטוחה כמו גם למשקיעי נדל"ן המעוניינים לחפש נכס מניב עם תנאי מימון אידיאלים.

לקוחות מרוצים בעת חתימת המשכנתה. הליך מהיר ויעיל שהסתיים עם תנאים מעולים (צילום: יהודה חברוני)

לקוחות מרוצים בעת חתימת המשכנתה. הליך מהיר ויעיל שהסתיים עם תנאים מעולים (צילום: יהודה חברוני)

מהו תחום ההתמחות שלך בעולם המשכנתאות?

"סיוע וליווי למבקשי משכנתה גבוליים, לקוחות עם הון עצמי גבולי שנדרש עבורם פתרונות יצירתיים ולעיתים גם שילוב של הלוואות בתנאים מעולים. בנוסף, אני גם יועץ השקעות בנדל"ן. בזכות הבנה מעמיקה וראייה רחבה של שוק הנדל”ן על כל תחומיו, בארץ ובחו"ל, ובאמצעות ניתוח מדויק של המצב הפיננסי של הלקוח, אני מסוגל לייעץ לו כיצד לייצר השקעה מעולה שתאפשר לו, לרוב תוך כ-5 שנים, להתקדם לרכישת בית, או לייצר הכנסה חודשית קבועה ע"י השקעה בנכסי נדל"ן. אלה יכולים להיות נכסים בארץ ובחו"ל ,נכסים למגורים או נכסי מסחר, וכן השקעות יזמיות בנדל"ן בעלות טווח קצר ותשואה שלא ניתן להשיג בשום השקעה אחרת".

מה כולל תהליך הייעוץ?

"השירות כולל ליווי אישי ומלא שלי לאורך כל התהליך. החל מניתוח הלקוח היושב לפניי, דרך תכנון והחלטה על רכישת נכס מתאים, בניית תמהיל משכנתה מדויק המותאם לצרכיו האישיים ולמצב הפיננסי העכשווי של הלקוח, תוך מחשבה מעמיקה ותשומת לב למאפיינים אישיים דוגמת הלוואות נוספות ותרחישים עתידיים אפשריים, איסוף והגשת המסמכים הנדרשים לאישור עקרוני בבנק, מכרז ריביות קשוח, וכלה בחתימה בבנק הנבחר. הליווי ממשיך גם לאחר קבלת המשכנתה בפועל ולכל אורך חיי המשכנתה כאשר בכל נקודת זמן אני רוצה להיות סמוך ובטוח שאין סיבה למחזור, אך כמובן נמצא עם אצבע על הדופק במידה ותמצא סיבה למיחזור.

לאורך כל התהליך, אני מקפיד לשתף את הלקוח בנעשה תוך הסברים מפורטים, כמו גם סיוע בביורוקרטיה ובהשגת האישורים הנדרשים".

אילו שירותים נוספים אתה מספק עבור לקוחותיך?

"מחזור משכנתה קיימת, איחוד הלוואות, ייעוץ השקעות נדל"ן, רכישת נכס עם הון עצמי ראשוני, החזרי מס, הלוואות למשקי בית, סיוע בביטוח משכנתה וביטוחי רכב, ליווי יועצי משכנתאות בתחילת דרכם, גיוס משקיעים לפרויקטים יזמיים ועוד".

חברוני, חבר בהתאחדות יועצי המשכנתאות, "נושם וחי" את השטח ויודע כיצד למצות את המשא ומתן מול הבנקים המתאימים על מנת לקבל את הריביות והתנאים הטובים ביותר לכל לקוח. הודות לידע ולכלים שרכש, חברוני מכיר את כל מסלולי המשכנתה השונים על בוריים ובקיא בהבדלים ביניהם. הרווח ללקוחות הוא ראייה עתידית המתחשבת בתרחישים אפשריים בתנאי המשכנתה בהתאם לשינויים שונים במשק הישראלי. היצירתיות והגמישות המחשבתית מובילה לחיסכון עצום של מאות אלפי שקלים וזמן יקר.

טלפון: ‏054-539-2691‏
כתובת: נותן שירות בכל הארץ

למעבר לפייסבוק

שירות ייעוץ משכנתאות מקצועי ומקיף בהתאמה אישית (צילום: יהונתן אלעזרי)

שירות ייעוץ משכנתאות מקצועי ומקיף בהתאמה אישית (צילום: יהונתן אלעזרי)


הראל פריים

יועץ משכנתאות טוב יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים בתמהיל מותאם אישית, יועץ משכנתאות מעולה יוודא שזו העסקה הכדאית ביותר לטווח הקרוב והרחוק כאחד. בחירה בהראל פריים הינה בחירה מושכלת המבוססת על היתרונות המיוחסים לשחקנים וותיקים בתחום המשכנתאות. לאחר כ-9 שנים בענף ואלפי עסקאות, הראל פריים, מותג מוביל בתחום המשכנתאות מחוזרים על ידי הבנקים השונים, מה שמוביל להשגת הצעות טובות ביותר ותנאים מעולים.

ייעוץ פיננסי מקיף

התפקיד הראשוני של יועץ משכנתאות מומחה הוא לבדוק עבורכם קודם כל האם העסקה הזו כדאית והאם היא ברת ביצוע. בהראל פריים העסקה נבחנת הן מהצד הרגולטורי והן מהצד הפיננסי. הידע המשפטי של צוות היועצים מעניק ללקוחות הראל פריים ערך מוסף בכל היבט טיב הביטחונות בכלל, ובפן המשפטי של ניהול תיק המשכנתאות מול הבנקים בפרט. העסקה תבחן על פי אמות מידה של כדאיות בהתאם למצבם הפיננסי של הלקוחות על ידי כלכלן בכיר. כמו כן, יינתן ייעוץ מקצועי לבדיקת נושאי המימון השונים תוך מתן הסבר מקיף על מהות העסקה והאפשרויות העומדות בפניכם.

התחייבות לחיסכון מקסימלי. צילום: חכמ מוניציפאלי

התחייבות לחיסכון מקסימלי. צילום: חכמ מוניציפאלי

כיצד מתבצע תהליך הייעוץ?

"השלב הראשוני הוא אפיון הלקוח וניתוח תוכנית כלכלית מותאמת אישית", מסביר רפאל שחור, מנהל בכיר בחברה, ומרחיב: "כבר בפגישה הראשונית יועץ מומחה למשכנתאות ינתח את האפשרויות העומדות בפניכם בהתבסס על היכולות הפיננסיות שלכם כיום וגם בעתיד. לאחר ניתוח התיק והעסקה, כלכלן בכיר יגבש אסטרטגיה לגבי בחירה מושכלת של הבנקים והסניפים אליהם נגיש את התיק השלם. לאחר מכן נבנה את תמהיל המשכנתא החסכוני ביותר אשר מותאם למידותכם ומשרת את מטרותיכם בלבד. בד בבד נלווה אתכם באיסוף כלל הטפסים הנדרשים ונרכיב את תיק המשכנתא שלכם תוך טיפול עקבי בכלל החסמים הבירוקרטים, מה שיחסוך לכם זמן רב. לאחר ניהול משא ומתן חכם אך נוקשה מול הבנקים, נסקור את האפשרויות המוצעות ונמליץ על הצעת המשכנתא הטובה ביותר עבורכם".

מהם היתרונות שלכם כחברה גדולה?

"אנחנו לא מתפשרים על פחות מהטוב ביותר, לכן בחרנו בקפידה את צוות היועצים שלנו הכולל 18 כלכלנים, יוצאי בנקים, רואי חשבון, ועורכי דין בתחום המקרקעין עם ניסיון מוכח, כך שכל תיק עובר בקרת איכות גם של יועץ משכנתאות וגם של כלכלן בכיר. כך למעשה אנחנו מוודאים שהגענו לתנאים הטובים ביותר עבור הלקוח מתוך מגוון האפשרויות הקיים. בנוסף, נפח העבודה המסיבי שלנו הכולל הגשה של עשרות תיקים מידי חודש לאורך שנים מאפשר לנו עמדת מיקוח מעולה מול הבנקים, מה שמתורגם לריביות טובות יותר ולתנאים נוחים עבור הלקוחות. הערובה הטובה ביותר לכך היא ההתחייבות הבלעדית שלנו ללקוח: 'לא חסכת – לא שילמת'. המשמעות היא שבמידה ולקוח מקבל הצעה חסכונית יותר הוא אינו משלם את שכר הטרחה".

הליווי האישי בהראל פריים ממשיך גם לאחר קבלת המשכנתא באמצעות מעקב ובקרה של תנאי ההלוואה בהתאם למצב הנוכחי בשוק. כך שלמעשה בכל רגע נתון לקוחות החברה בטוחים כי יש בידם את העסקה המשתלמת ביותר וכי לרשותם עומד שירות איכותי, זמין ואפקטיבי שיספק מענה לכל שאלה ובקשה.

הראל פריים מובילה את ענף המשכנתאות עם הדרכת יועצי המחר במכללת אורין שפלטר ובהכשרת יועצים בתחילת דרכם. התרומה לקהילה ממשיכה דרך קבלת תיקי פרו בונו עבור משפחות בקשיים כלכלים מתוך הבנה שמשכנתא מותאמת אישית ובתנאים טובים הינה הבסיס החשוב ביותר לניהול משק בית יציב.

רוצים ללכת על הטוב ביותר? אל תתפשרו – חייגו עכשיו 077-2315994

קישור לאתר

חפשו אותנו בפייסבוק 

משא ומתן איכותי מול הבנקים המוביל לריביות מצוינות. צילום: חכמ מוניציפאלי

משא ומתן איכותי מול הבנקים המוביל לריביות מצוינות. צילום: חכמ מוניציפאלי


מאור רווח

מצאתם את בית חלומותיכם. ברשותכם רק חלק מהסכום, ודרושה לכם משכנתא שתכסה את יתרת עלות הנכס. אתם פונים לבנק שלכם ומתעניינים בלקיחת משכנתא. אבל רגע, מי אמר שחייבים לקחת משכנתא דווקא בבנק שבו נמצא החשבון שלכם? ומה חשוב לבדוק לפני שבוחרים משכנתא?

מאור רווח הינו יועץ משכנתאות, שהחליט לעסוק בתחום לאחר שנתקל בהרבה מקרים בהם חברים ובני משפחה לקחו משכנתאות בסכומים גדולים ובתנאים לא נכונים.

"אנשים שבוחרים משכנתא ללא ייעוץ מאיש מקצוע וללא הבנה מעמיקה בתחום, עלולים לעשות טעות, שעלולה לעלות להם הרבה", אומר מאור.

שימו דגש על תמהיל ההלוואה ולא על ריביות

כשמאור החל לעסוק בתחום, חשוב היה לו לבדוק ולחקור מה עובר לאנשים בראש לפני שהם בוחרים במשכנתא. "שמתי לב שאנשים שמים את הדגש על גובה הריביות במסגרת ההלוואה, שזה חשוב כשלעצמו, אבל בתהליך הם נוטים להזניח לא פעם את תמהיל ההלוואה", מדגיש מאור.

דוגמא לכך הינה השוואה בין שני אנשים, שההחזר החודשי של שניהם על משכנתא בגובה 900 אלף ש״ח הינו חמשת אלפים ש״ח אך אחד מהם עלול להחזיר לבנק סכום כפול בתקופת תשלום המשכנתא, בעקבות תמהיל לא נכון של ההלוואה.

מהו התמהיל הנכון?

בעת בחירת המשכנתא, ניתן לבחור בין כמה מסלולים אפשריים, ולחלק את סכום ההלוואה בין ריבית צמודה ולא צמודה למדד, קבועה ומשתנה. כשלוקחים משכנתא אפשר לבחור בין מגוון מסלולים – מסלול בריבית קבועה צמודה או לא צמודה למדד, או בריבית משתנה לאורך השנים, כאשר השינוי בריבית נעשית על ידי הבנק ומוסכמת מראש עם הלקוח.

"אין תמהיל אחד למשכנתא שנכון לכולם", מדגיש מאור. "התמהיל המתאים נקבע לפי גובה הכנסותיו של האדם, צפי הכנסה עתידי, ופרמטרים נוספים כמו האם אדם יוכל בעתיד להחזיר חלק ניכר מסכום ההלוואה בבת אחת? (למשל בעקבות חסכון או קרן השתלמות שתהפוך זמינה לו).

למחזר את המשכנתא

דרך נוספת לנהל באופן מיטבי את המשכנתא ולהקטין את ההחזר הכספי הצפוי הינה מחזור משכנתא.

קיימים שני סוגים של מחזור משכנתא – פנימי וחיצוני. מחזור פנימי הוא למעשה מחזור המשכנתא באותו הבנק בו קיימת המשכנתא הנוכחית, תוך שיפור תנאי ההלוואה וריכוז הלוואות שונות שנלקחו לאורך השנים תחת המשכנתא, בבנק אחד.

לעומת זאת, מחזור חיצוני של המשכנתא כרוך בהעברת המשכנתא לבנק אחר. למעשה מדובר במשכנתא חדשה לכל דבר, המועברת מבנק אחד לבנק אחר, תוך שיפור תנאי ההלוואה והחזר ההלוואה המקורית לבנק על מנת לסגור את המשכנתא.

ייעוץ משכנתא – ליווי צמוד בתהליך

מאור מדגיש כי חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות טרם בחירת המשכנתא, ועדיף כזה שאינו מטעם בנק כזה או אחר. יועץ משכנתא ילווה אתכם לכל אורך התהליך ויברר עבורכם מהם תנאי ההלוואה המוצעים בבנקים השונים.

שירות נוסף וחשוב במיוחד שניתן על ידי יועצי משכנתאות הינו בחינת סל אשראי ותקציב אשראי.  "המטרה כאן היא להבין לעומק את גובה ואופי ההכנסות וההוצאות השוטפות של משק הבית. אלו יסייעו ללקוח להבין מהו ההחזר החודשי הנכון עבורו במסגרת המשכנתא, כך שלא יקרסו תחת ההוצאות מצד אחד, ומצד שני יבחרו בסכום שאינו נמוך ממה שהם יכולים להרשות לעצמם, דבר שיוביל להחזר גבוה יותר במשכנתא לאורך זמן", מסביר מאור.

מה חשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

העזרו בשמאות מוקדמת – לצורך חישוב המשכנתא, הבנקים בוחרים את המחיר הנמוך מבין השניים – מחיר הנכס כפי שנחתם בחוזה המכר, או הערכת שמאי. כאשר מדובר בנכסים שהבנק מגדיר אותם כבעייתיים חשוב להעזר בשמאי שיוכל להעריך את שווי הנכס ולהגיש את ההערכה הזו לבנק.

הסדירו חשבונות בעייתיים – חשבונות שיש בהם חריגה ממסגרת האשראי, משיכת יתר, צ'קים שחזרו – דאגו להסדיר אותם. הבנקים אינם רואים בעין יפה סוגיות כאלו והדבר עשוי לפגוע בסיכוי שלכם לקחת משכנתא ובתנאים שיוצעו לכם.

לבסוף, אל תוותרו על יועץ משכנתא שיעזור לכם לבחור את המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם ויאפשר לכם לחסוך בעלויות המשכנתא בעתיד.

טלפון: 050-9530088
למעבר לפייסבוק
למעבר לאתר

מאור רווח (צילום: ציון בלחסן – z-video)

מאור רווח (צילום: ציון בלחסן – z-video)


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר