עבודות הנת"צ בראשון לציון
עבודות הנת"צ בראשון לציון

מסלול "מהיר לעיר"? בינתיים פקקים ורחובות חסומים במערב ראשון לציון

הפקקים הבלתי נסבלים, חסימות הכבישים ועבודות שמתנהלות בעצלתיים – לתושבים נמאס: "חייבים לשים סוף לסיוט הזה". חברת נתיבי איילון: "ללא פרויקט זה ימצאו עצמם בעתיד תושבי המרכז תקועים במגה-פקק"

פורסם בתאריך: 31.10.19 10:42

תושבים ממערב ראשון לציון החליטו לחדש את המחאה נגד עבודות נתיב התחבורה הציבורי בעיר, שהחלו באוגוסט האחרון, במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" של משרד התחבורה, בשיתוף חברת איילון ועיריית ראשון לציון. העבודות מתבצעות ברחובות התקומה, ההסתדרות וגולדה מאיר, במערב העיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לטענת התושבים, במהלך החודשים האחרונים הם מתעוררים בכל בוקר למצב בלתי אפשרי: פקקים בלתי נגמרים וסגירת רחובות וכבישים שגרמה לפגיעה משמעותית באיכות החיים שלהם.

כעת הם דורשים מהעירייה להתערב. "כמו שהצליחו לבטל את עבודות הנת"צ בנתניה, ברעננה ובנס ציונה, באמצעות התערבות ישירה של ראש העיר, גם אנחנו דורשים שהרשות המקומית תפעל כדי לסיים את הסיוט הזה"

לדברי יו"ר ועד שכונת קרית הלאום קובי אלמושנינו, העבודות בכביש שהחלו לפני כחודש, נעצרו, מסיבה שאינה ברורה.

"הבטיחו שהעבודות יתבצעו בשעות הלילה, על מנת לסיים אותן כמה שיותר מהר, אבל מסתבר שהכל מתנהל בעצלתיים ושלמעשה עובדים על כולנו", טוען אלמושנינו.

כזכור, ההחלטה לביצוע העבודות התקבלה למורת רוחם של תושבי מערב העיר, ומיד עם תחילתן באוגוסט האחרון הם יצאו להפגין במחאה נגד הפרויקט. בהפגנה נכחו תושבי השכונות קריית הלאום, קריית גנים, כרמים, קריית ראשון ונאות אשלים, כשהם מבטיחים כי "זו רק תחילת המאבק".

התושבים הצליחו לגייס למאבקם גם את המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה איציק אבשלומוב, שטען נגד עלות ההשקעה הגבוהה במיזם שנאמדת ב-130 מיליון שקלים.

על פי התוכנית, העבודות צפויות להתבצע במשך כשנה וחצי במקטעים נפרדים, במהלך היום בין השעות שבע בבוקר לשבע בערב, ובלילה בין השעות עשר לחמש לפנות בוקר, אלא שכעת, לאחר שסגרו את מקטע כביש התקומה, העבודות נעצרו לפתע ללא סיבה ברורה.

"יש ההרגשה שלא עושים מספיק מטעם הרשות", טוען אלמושנינו ומוסיף כי "העירייה אמנם התנגדה לנת"צ, אבל בפועל לא עושה דבר בנושא".

אלמושנינו מביא לדוגמה את המאבק המוצלח בערים אחרות נגד עבודות הנת"צ. "ראשי הערים בנתניה וברעננה הובילו בעצמם את המאבק ונלחמו בבית משפט כדי לבטלו", הוא אומר.

מחברת נתיבי איילון נמסר בתגובה: "פרויקט מהיר לעיר הוא פרויקט לאומי שייתן אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי. הפרויקט שפועל ב-17 רשויות במטרופולין תל אביב יצור רשת רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה הכוללת העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים שדרוג המרחב הציבורי וסביבת התחנות לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים כפי שנעשה בראשון לציון בהצלחה רבה".

"במסגרת הפרויקט, נערכו וייערכו מפגשים עם תושבי השכונה ויינתן מענה לצורכיהם. הפרויקט כולו יבוצע במקטעים מתוך מטרה למזער את אי הנוחות במרקם החיים בעיר בזמן העבודות. ללא פרויקט זה, ופרויקטים נוספים המקודמים בימים אלה, ימצאו עצמם בעתיד תושבי המרכז תקועים במגה-פקק. נמשיך לפעול ביחד עם ראש העירייה כדי לספק לתושבי ראשון לציון עתיד תחבורתי טוב יותר".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר