אלימות אגרוף
צילום אילוסטרציה: SvetaZi / shutterstock.com

סייע הושעה בעקבות הכאת תלמיד: תומכי צוות ההוראה מאיימים בשביתה

כפי שפורסם ב"השקמה ראשון לציון" משפחתו של הנער בן ה 13 טוענת כי הוכה על ידי סייע בבית הספר. הסייעים משיבים האש

פורסם בתאריך: 8.9.19 17:36

"לוקחים לנו את הסמכות כאנשי הוראה ומסרסים אותנו בעוד שאנחנו עושים עבודת קודש", כך אומר סייע לחינוך מיוחד באחת מחטיבות הביניים בעיר, זאת בעקבות האירוע שפורסם שבוע שעבר אודות התלמיד שהוכה על ידי איש הוראה בבית הספר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כזכור, על פי טענת המשפחה הנער ירק על הדשא בזמן ההפסקה והתבקש על ידי אחד המורים לנקות אחריו. כאשר התלמיד שאל כיצד לבצע זאת התפתח בין השניים ויכוח שנמשך גם כאשר הם המשיכו לכיתת הלימוד. לדברי קרובת משפחה בשלב זה הסייע נקט באלימות פיזית כלפיי התלמיד: "הילד הגיע הביתה עם שטפי דם, אברים נפוחים ממכות יבשות וחבלות. כולנו היינו בהלם מהמקרה".

בעקבות האירוע הוחלט להשעות  מבין כותלי בית הספר את הסייע המעורב באירוע. עמיתיו לעבודה, הסייעים, זעמו על ההחלטה הזו אשר לדבריהם נעשתה שלא בצדק והם החליטו לצאת בצעדי מחאה בעקבות ההרחקה של חברם לעבודה.

כצעד ראשון בכוונתם להוציא ימי מחלה החל ממחר (שני) ולהיעדר מהעבודה עד ליום חמישי השבוע.נ' אחד הסייעים בבית הספר, מספר ל"השקמה ראשון לציון" כי התחושה בקרב צוותי ההוראה והסייעים היא שהמערכת מסרסת אותם. "רק היום היה ריב קולני בין שני נערים, אחת הסייעות שהגיעה בכדי להפריד בין שני הניצים קיבלה מכה בעוצמה חזקה בשורש כף היד. לולא ההתערבות שלה הויכוח הזה היה עלול להסתיים באסון".

עוד מספר נ': "התלמיד שנטען כי הוכה ופנה לתקשורת הוא תלמיד בעייתי. הוא מוכר בבית הספר בשל התנהגותו הבעייתית וגם במשטרה מכירים את הרקע שלו", נ' הדגיש: "לדבר על אפליה בשל מוצא או כל דבר אחר במקרה הזה זו שטות גמורה. עצוב שזה מה שקורה. מה רוצים שנעשה? אם מחר יהיה אירוע שבו נצטרך להרגיע איזה ילד שמתעמת עם חברו, הצוות יחשוש להפריד ביניהם או לתפוס אחד מהם מחשש שיקבל תלונה במשטרה – למישהו זה נראה הגיוני? אני מזמין את כולם אלינו לראות מה אנחנו עושים כאן, זו עבודת קודש".

במכתב שנשלח לראש העירייה רז קינסטליך, למחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זהר ולסגן ראש העיר אבי חיים כותבים הסייעים כי לא יעבדו עד אשר יוחזר הסייע.

בפתח מכתבם כותבים הסייעים: "מזה שנים רבות אנו צוות "תומכי ההוראה"  מלווה את התלמידים בתהליכי השינוי להתנהגות נורמטיבית המקובלת בחברה"

"צוות "תומכי ההוראה" מאוד לויאלי לתפקידו ולמקום עבודתו. הוא עובד באחריות רבה, במסירות רבה ובמקצועיות רבה, זאת מתוך תחושת של שליחות, סולידריות וחמלה למען שכבות האוכלוסייה בישראל,  נתינה אינסופית ועבודת קודש"

במכתב הדגישו הסייעים כי "במסגרת עבודתנו אנו חשופים לעיתים קרובות לאיומים מילוליים, איומים ואלימות פיזית כלפינו ואף פגיעה ברכושנו הפרטי. לא פעם נפגענו פיזית ונזקקנו לטיפול רפואי ולחופשת מחלה עקב "תאונת עבודה".

"צוות "תומכי ההוראה" מקבל את התלמידים מידי בוקר בחיוך, מסייע להם בלמידה, ברגעי קושי ומשבר, מכיל, אמפתי, מבין, דואג, בעל אוזן קשבת לצורכיהם, תומך ומלווה אותם לכל אורך שעות הלימוד החל מכניסתם ועד צאתם להסעות".

"היום אנו מוחים על הרחקתו של איש צוות, אשר פעל בהתאם לנהלי ביה"ס ובכל זאת החליטה משטרת ישראל להרחיקו משטח ביה"ס לחמישה ימים. איך ייתכן הדבר, שכאשר תלמיד פוגע בזדון באיש צוות, דווקא איש ההוראה מושעה מבית הספר ועולם כמנהגו נוהג? איש הצוות נאלץ מתוקף תפקידו להתערב באירוע ובסופו של דבר הוא מורחק מעבודתו ומקור פרנסתו עקב "חשד" למקרה של תקיפה אלימה כלפי אותו תלמיד, שכביכול היה "טלית שכולה תכלת".

אנו נמצאים בתקופה בה המושג "סמכות" לא נמצא בלקסיקון התרבות הישראלית. החוק נותן כאן לגיטימציה להפקרות במערכת החינוך ומי שנופל כאן קורבן הוא איש הצוות שמגיע לעבודה לעבוד בכל מחיר, כאשר כאו נחצו כל הגבולות האפשריים. אין אנו צוות "תומכי ההוראה" מוכנים לתת לזה גיבוי ולהפקיר את חברנו כ"שעיר לעזאזל" של מערכת החינוך".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נילי אקב

    עבודת קודש.סייעות וסייעים במערכת הינוך זה בונוס.הם נותנים הכל מהכל שיהיה טוב לתלמידים.מורידה בפניהם הכובע

  2. אחד שנמאס לו מאנשים שבאים רק לפרנסה ולא מתוך שליחות ואהבה למקצוע.

    בושה כנראה שכלכם נוקטים באלימות , מה זה להרביץ לילד עד זוב דם איפה ראינו ושמענו על מקרים כאלה תתביישו לכם שאתם מגבים כך במקום להוקיע איש צוות אלים מקרבכם …עצוב שמוסד חינוכי מעסיק אנשים כמוכם,אל תחזרו לשם גם כך אתם דוגמא רעה .

  3. דורון

    במקום אנשי הצוות, אחרי מקרים כאלה, מצידי שהילדים ירצחו אחד את השני, אני משחק אותה תמים, לא ידעתי ולא שמעתי.
    זה הביטחון שמגיע להורים שלא יודעים להעריך צוות הוראה וסייעים.
    אנשי ההוראה צריכים להתמקד בלשמור על הפרנסה, בעדיפות שניה ההורים והילדים שלהם…כי ברגע האמת, כולם יפנו לכם גב…בהרבה מיקרים גם המנהל/ת אם נפלתם על אחד/ת חסר/ת עמוד שדרה.. ויש יותר מידי כאלה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר