צילום אילוסטרציה

התושבים יוצאים למאבק: לעצור את צמצום הנתיבים במערב העיר

קובי אלמושנינו, יו"ר ועד שכונת קרית הלאום: "מפקיעים מקטע שכונתי אחד שהוא הכי פקוק. העיר עצמה אינו מרושתת והמהלך רק יפגע בנהגים"

פורסם בתאריך: 22.8.19 12:37

עצומה חדשה יצאה לדרך במערב ראשון לציון בעקבות ההחלטה להפקיע נתיבי נסיעה בעיר עבור התחבורה הציבורית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"היעד שלנו הוא להגיע לידי 5,000 תושבים שיחתמו על העצומה", אומר קובי אלמושנינו, יו"ר ועד שכונת קרית הלאום. הוא מסביר כי "מטרת העצומה היא להביא לידי ידיעת התושבים בשכונות את נושא נתיבי התחבורה הציבורית ועל מנת שתהיה לנו רוח גבית אם נאלץ להגיע לערכאות משפטיות", הוא הדגיש כי "גם אם נפלה החלטה לאפשר זאת, אנחנו מקווים כי בעזרת העצומה הזו ננסה למזער את הנזקים – אנחנו לא נוותר כל כך מהר".

העצומה החדשה על נתיב התחבורה הציבורית התפרסמה בימים האחרונים ברשתות החברתיות, "כולנו סובלים מפקקים איומים בשעות העומס וכעת מתכננים להפקיע נתיב לטובת נת"צ משני הנתיבים הקיימים", נכתב בעצומה והודגש כי "מטרתנו היא לאגד את תושביי השכונות על מנת להעלות את בעיות נת״צ ותחבורה כלליות בשכונות שלנו: קריית ראשון, כרמים, קריית גנים, קריית הלאום, נווה אליהו ונווה ים, ולפעול מול הרשויות הרלוונטיות. גם אם ההחלטה כבר התקבלה, נשמיע את קולנו למזעור נזקים בתחומי החיים שלנו".

כזכור, במקור הייתה התוכנית אמורה להתחיל עם פתיחת שנת הלימודים ב-3 בספטמבר, כאשר הנתיב תוכנן לצאת מהתחנה המרכזית החדשה של ראשון לציון לכיוון רחוב ההסתדרות. לטענת תושבי השכונות התוכנית אושרה בקדנציה האחרונה של דב צור, במחטף ללא ידיעת התושבים ולאחר פגישה של ועדי השכונות עם בכירים בעירייה ונציגים מטעם חברת נתיבי איילון הוחלט על דחייה זמנית של הפרויקט.

אלמושנינו מסביר כי התוכנית תביא לכאוס בשכונה ולפקקי ענק "לקחו מקטע כביש אחד ששינוי שלו אינו תורם מאומה, השקיעו בו 135 מיליון שקל ובנוסף הורסים את כיכר התקומה", הוא הבהיר כי "החליטו להגדיל את כמות האוטובוסים שיעברו שם וזה לא יועיל לציבור מכיוון שהעיר כולה אינה מרושתת בנתיב תחבורה ציבורית, זה רק מקטע אחד בלבד – שדווקא הוא הכי פקוק ובעייתי".

עוד אמר יו"ר ועד שכונת קרית הלאום " למעשה לא עשו כאן דבר למען התושבים, התנועה הרי לא תזרום, אני לא רואה שום שיקול דעת שיצדיק דווקא עכשיו הפקעת נתיב נסיעה שכונתי עבור תחבורה ציבורית.  בנוסף, אם הדבר יצא לפועל יהיו לכך השלכות שליליות נוספות. חנויות השוכנות לאורך הנתיב ייפגעו בשל כך שאזרחים לא יוכלו לחנות שם את רכביהם על מנת לבצע קניות".

בסיום דבריו אמר אלמושנינו: "אני קורא לכל תושבי השכונות להצטרף לעצומה ולעזור לנו להשפיע, אנחנו לא נגד התחבורה הציבורית, אבל הדברים צריכים להיעשות בשיקול דעת ובלי פגיעה באזרחים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר