צילום: Jag_cz / shutterstock.com
צילום: Jag_cz / shutterstock.com

האזינו: כך נשמע מטרד המטוסים מבית בראשון לציון

חמש בבוקר. תושב העיר תיעד את רעש המטוסים מעל ביתו שנשמע במשך דקות ארוכות

פורסם בתאריך: 13.8.19 10:16

"אני ישן עם אטמי אוזניים כדי לא להתעורר בחמש בבוקר מרעש המראות המטוסים כאשר כל החלונות סגורים, החיים שלי הפכו לסיוט", כך מספר גדעון חיאק המתגורר במרכז ראשון לציון ומתעורר בחמש בבוקר כל יום בחודשיים האחרונים מרעש המטוסים הממריאים מעל ביתו.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ביוני האחרון התקיים דיון בבג"ץ בנושא העתירה שהגישו העיריות חולון, ראשון לציון, יהוד-מונוסון, מושב משמר השבעה ומועצה אזורית עמק לוד כנגד שר התחבורה, השר להגנת הסביבה ורשות התעופה האזרחית. הדרישה: להוריד את מפלס רעש המטוסים ממנו סובלים התושבים בצורה דרמטית שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם, במיוחד בשעות הלילה. על פי העתירה, כל המראה חושפת כ-800,000 תושבים לרעש הבלתי נסבל.

בנוסף, בחודשיים האחרונים השתתפו עיריית ראשון לציון ועיריית חולון בדיון בבית המשפט המחוזי בלוד בנושא עתירה שהוגשה ע"י עורכת דין ירקוני  נגד תגבור הטיסות לאומן בשעות הלילה שלפני ראש השנה. ב- 6 באוגוסט, לפני כשבוע, לאחר דיונים ארוכים, הורה בית המשפט המחוזי בלוד על ביטול החלטת מנהל רשות שדות התעופה האזרחי אשר התיר המראות מנתב"ג בימים הסמוכים לראש השנה בים השעות אחת וארבעים בלילה ועד לשעה חמש בבוקר.

עיריית ראשון לציון וחולון ששטחיהן המוניציפליים מצויים מתחת וסמוך לנתיבי ההמראה  טענו כי הדבר פוגע בזכותם של מיליון וחצי תושבים לשנת לילה רצופה ובכך ניצחו תושבי העיר במלחמתם ברעש המטוסים.

 

אולם כעת מתלוננים תושבים בקריית ראשון ובמרכז העיר כי בחודשיים האחרונים, יולי ואוגוסט, החל מהשעה חמש בבוקר אין הם יכולים להמשיך ולישון מרעש המראת המטוסים.

"הגעתי למצב שחיפשתי אטמי אוזניים מיוחדים לישון איתם בלילה כדי לא לקום בחמש בבוקר, אני לא יודע אם זה בגלל חופשת הקיץ או משהו שהפך לקבע אבל כך אי אפשר לחיות" טוען חיאק ומוסיף "לא ברור לי למה מסלול ההמראה מגיע אלינו".

גם שכנתו ניצה סיפרה גם היא כי הרעש בלתי אפשרי "הנכדים שלי נמצאים אצלי, וכל בוקר בחמש יש לנו השקמה שלא נפסקת, המראה אחרי המראה – זה לא סביר, וזה לא נפסק, איכות חיים בסיסית אין לנו , משהו חייב להיעשות כאן".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ראשלצית

    וואלה?? עד כדי כך זה חזק בראשון? אבל כשמסתכלים על הגובה שלהם כשהם כאן הם כבר די גבוהים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בס"ד זה בדיוק מה שקורה לנו גם בשיכוני המזרח,התקשרתי גם למשרד התחבורה והגשתי תלונה דרך האתר שלהם,התקשרתי למוקד העירוני של ראשון והגשתי תלונה,וזה ממשיך כאילו כלום,אני שמחה לדעת שלא רק אני מתלוננת על כך,זה בלתי נסבל,רעש שלא היה קיים עד לפני כחודשיים,זה פשוט הטרדה,צריך לתבוע את המדינה על ההפרעה באיכות החיים שהיתה לנו עד עכשיו,צריך להקים עצומה דבר ראשון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר