צילום: Africa Studio / shutterstock.com
צילום: Africa Studio / shutterstock.com

הצעה לסדר: העירייה תסבסד התקנת מצלמות גם בגנים הפרטיים

"על העירייה לעשות הכל כדי להגן ולשמור על בריאותם ושלומם של ילדים בגיל הרך", מסבירות יוזמות ההצעה שתעלה שלדיון בישיבת המועצה הקרובה

פורסם בתאריך: 1.8.19 17:30

חוק פיקוח על המעונות היום הפרטים ייכנס לתוקפו ב-1 בספטמבר. בהתאם להוראת החוק כל מפעיל פרטי יחוייב באישור הפעלה ראשוני מהאגף למעונות יום ומשפחותנים ומפעילים שלא יסדירו את האישורים, יעברו על החוק ויצפו לעונשים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוה"ד מיכל סגור ומירית שטיינברג, שלחו בימים אלה מכתב לכל חברי המועצה בראשון לציון כדי לקדם את נושא פיקוח המעונות בעיר, כבר בישיבת המועצה הקרובה שתתקיים בשבוע הבא.

"כולנו עדים לפרשות ההתעללות ולזוועות הקשות אשר נחשפות בזו אחר זו באמצעי התקשורת", כך צוין במכתב, "'ילדינו לא הפקר' אינה סיסמה ריקה מתוכן, אלא חובה עלינו ליצוק לתוכה תוכן מעשי אשר יגן וישמור על היקר לנו – ילדנו".

ל"השקמה ראשון לציון" אמרה עו"ד מיכל סגור כי "כדי להבטיח את שלום ילדינו על המפעילים להגיש בקשה ולעמוד במספר תנאים, כמו היעדר רישום פלילי לכל הצוות המקצועי, הצהרה על ביצוע השתלמות עזרה ראשונה והצהרה כי מיקום המסגרת מתאים לשהיית פעוטות, בנוסף יכנס חוק נוסף בפתיחת שנת הלימודים, חוק התקנת המצלמות במעונות יום בהם יש יותר משבעה ילדים, לצערנו הרב בבדיקה שערכנו, עולה כי מעט מאוד מעונות יום בעיר פנו למשרדה עבודה על מנת לקבל אישורים אלה".

שטיינברג וסגור מבקשות במכתבן לחברי המועצה כי רשות העיר תיקח את האחריות לנושא כפי שעשו בערים אחרות שבהן כינסו את המפעילים של מעונות היום הפרטיים על מנת לדון בנושא אמצעי הפיקוח במסגרות לגיל הרך.

"בעיריית תל אביב ובירושלים הודיעו כי תוקם מחלקה לגיל הרך בתוך מחלקת חינוך שתרכז את הטיפול לגילאי 0-3, שם ינתן מענה וישתלמויות ויונקו תמריצים וסיוע לגנים אלה", אומרות עו"ד שטיינברג וסגור.

במכתבן הם מסכמות כי ההצעה תעלה כאמור כבר בשיבת מועצה הקרובה וישתקבלו בה החלטות, כמו סבסוד התקנת מצלמות באישור המפעילים וההורים, תמריצים לגן המצטיין, בדיקת אישור ראשוני במעונות היום לידיעת ההורים, ניהול מאגר של מעונות עם אישור והדרכה והשתלמויות לצוותים המקצועים במעונות אלה.

"על העירייה לעשות הכל כדי להגן ולשמור על בריאותם ושלומם של ילדים בגילאי 0-3 במסגרת מעונות היום", מסכמות השתיים, "אין דבר חשוב מזה ואני בטוחה שהצעתנו תעלה ותדון בישיבה הקרובה. פנו אלינו מספר חברי מועצה ששמחו להעלות את ההצעה לסדר, ואנו רוצות להודות לדורון אוזן, לד"ר הדס הכהן ולחברי מועצה נוספים על ההיענות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

עוד באותו הנושא:

החל משנת הלימודים הקרובה: מצלמות בכל מעונות היום של העירייה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר