"אוטיסט זה לא קללה": אבי חיים מתגייס להעלאת המודעות לילדים על הרצף

מפגש מרגש בין סגן ראש העירייה לבין אנשי עמותת "חברים לרצף". אבי חיים: "ידוע לקרוביי כי הנושא הזה קרוב לליבי באופן אישי"

פורסם בתאריך: 24.7.19 17:31

זו הייתה פגישה מרגשת: סגן ראש העיר ומחזיק תיק שפ"ע אבי חיים אירח את אנשי עמותת "חברים לרצף", שביקרו בראשון לציון.

העמותה פועלת כשנה בערים שונות בארץ, והשבוע הגיעו חבריה לביקור בראשון לציון. "העמותה נועדה לעזור לילדים אוטיסטים ולמשפחותיהם", מספרת מייסדת העמותה, ספיר פרדו ביטון. "כאמא לילד אוטיסט בן חמש שאובחן לפני שלוש שנים, לא ידעתי מה אומר אוטיזים וחיפשתי כל שבריר של מידע".

"העמותה מקיימת שיתופי פעולה עם מספר ערים, כאשר אנחנו יוזמים ימי כיף ועובדים בשיתוף פעולה עם מוסדות כמו ויצו, כך שכל נער חונך ילד כשעה וחצי בשבוע. הקושי להורה של ילד אוטיסט לא גלוי לעין, הלקות היא שקופה ולא גלויה. אנשים במבט ראשון לא מבינים את הלקות של אוטיסטים כי הם יפים, חייכנים ופעילים, ולכן יותר קשה להכיל אותם כי הם לא נראים שונים במבט ראשון. אנו נותנים תמיכה אחרי האבחון הראשוני, השמים נופלים עליך ואתה לא יודע למי לפנות".

פרדו ביטון מספרת שהיעדים של העמותה הם להגיע לכל מקום, לצורך הסברה והגברת המודעות. "הסלוגן שלנו הוא 'אוטיסט זה לא קללה'", היא אומרת, "הבנתי את זה כאשר באחת הפעמים ביקרתי אצל הפדיקוריסטית שלי והיא שאלה אותי בעקבות משהו שעשיתי: 'מה, את אוטיסטית?'".

"אנו מוכרים צמידים וחולצות עם הסלוגן 'אוטיסט זה לא קללה'", מוסיפה פרדו ביטון. "אבי חיים וראש העירייה רז קינסטליך  קיבלו את הצמידים אתמול ובכלל, אבי חיים פתח לנו דלת עם הרבה אהבה".

אבי חיים אמר בעקבות המפגש: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם העמותה, אני מבטיח לעשות כל מה שניתן בכדי להסב אושר לילדים אלו. ידוע לקרוביי כי הנושא הזה קרוב לליבי באופן אישי, דבר אשר מחזק את הבנתי והחיבור שלי לעמותה זו. אני מאמין כי שילוב הילדים על הרצף האוטיסטי בחברה כולה יכול לסייע להם רבות ואני סמוך ובטוח כי שיתוף פעולה זה הינו התחלה של דרך מבורכת ומופלאה, יחד נעשה שינוי וננחיל כי 'אוטיסט זה לא קללה'".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר