"איזו אהדה? לומר אתיופי חמוד?": הפעילים החברתיים בראשל"צ זועמים

פעילים חברתיים יוצאי אתיופיה: "משטרת ישראל צריכה לעשות הפקת לקחים, אני פונה לאלה שהיו ולקחו חלק ואומר שאני גאה בכם על המחאה הדמוקרטית שבאה לעשות סוף למקרים הטראגים שאנו רואים"

פורסם בתאריך: 4.7.19 17:11

הפגנות רבות של יוצאי אתיופיה מתקיימות ברחבי הארץ נערכות בימים האחרונים עקב מותו של סלומון טקה שנורה על ידי שוטר. ההפגנות הפכו לאלימות בחלק מן המקרים וגרמו לחסימות כבישים מרכזיים דוגמת איילון וכביש 431. פעילים חברתיים יוצאי אתיופיה, תושבי ראשון לציון, חשים חסרי אונים למול "מדיניות קלוקלת של משטרת ישראל ושל קברניטי המדינה". הפעיל החברתי יאסו זללו טען כי בהפגנות אלו אין מנהיגים, מדובר בהפגנות עממיות וספונטניות, "מדובר בהוצאת קיטור. יש לציין כי היו מחאות בעבר בשנת 2015 ולפני שנה בעקבות מותו של יהודה גיאדגה שנורה על ידי שוטר, לכך מתווסף המקרה המצער של סלומון טקה – שמפגש עם שוטר שגרם למותו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד בנושא:
המחאה על הרג סולומון טקה הגיעה לבאר יעקב. צפו:

לדבריו, "משטרת ישראל צריכה לבדוק את עצמה ולעשות הפקת לקחים, אני פונה לבני העדה וגם לאלה שלא, שהיו ולקחו חלק ואומר שאני גאה בכם על המחאה הדמוקרטית שבאה לעשות סוף למקרים הטראגים שאנו רואים – הפקר וזילות כלפי חיי אדם". זללו סיכם: "אני מוסר מכאן את תנחומי למשפחה. יחד עם זאת אני מבקש מצבור המפגינים הגיבורים לנהוג באיפוק ולא באלימות, אנו מקדשים את החיים שהם ערך עליון ולא את המוות. ולחברה הישראלית אני מבקש לנהוג באיפוק וסבלנות, אל תמהרו לשפוט, המצב מאוד מורכב וסבוך".

כמו זללו, גם הפעילה החברתית  צ'היי יסני שיתפה בתחושות הקשות איתן מסתובבת עקב מות סולומון טקה. "אתחיל בכך שאני משתתפת בצערן של המשפחות השכולות שאליהן התווספה לאחרונה משפחת טקה. אני קצת הלכתי לאיבוד לאחרונה כי איך ייתכן שנערים נולדו,גדלו והתחנכו בארץ צריכים היום עדיין לצאת להפגין, אם פעם היו מגלים גזענות באופן סמוי היום גם יורים בנערים והכל ממשיך כרגיל", אמרה יסני. עוד הוספיה יסני כי "הרוב שהתבטא על כך שעד כה גילה אהדה וכיום הוא בז לנו. היכן הייתם בשנת 2018 כשילדה בת 13 התאבדה כי הייתה מנודה חברתית בגלל צבע עורה? היכן הייתם כאשר חייל לבוש מדים הוכה באכזריות ולולא המצלמות גם לא היינו מאמינים לו? היכן הייתם כאשר יוסף סלמסה בשנת 2014 הלך לעולמו בגלל אלימות משטרתית?". 

 

יסני המשיכה ואמרה כי "על איזו אהדה אתם מדברים? לומר אתיופי חמוד ושם זה מסתיים? היכן הייתם בכל המחאות שזעקנו בצורה מתורבתת, מנומסת, מופנמת כפי שאתם מעידים עלינו. האם ייתכן הדבר והפכנו לישראלים מידי ואז זה לא מקובל עליכם". לדבריה, "כל אדם שני שאני משוחחת עמו ושואלת אותו אם היה מדובר בבן שלך מה הייתה עושה, כולם עונים הייתי הופך את המדינה אז למה כשאנחנו עושים זאת זה לא בסדר? המדינה קורסת, השלטון מושחת מהשורש שלו, מערכת המשפט לקויה, כשמפכ"ל המשטרה מתנסח באמירה 'טבעי לחשוד באדם שחור, מה מצפים מהשוטרים?".

"כאשר אדם לובש מדים הופך לשיכור מהכוח שלו, אף אחד לא מוגן, כאשר רוצחים פעוטות בגנים עם מצלמות בלי מצלמות ואף אחד לא צועק, חוץ ממחאות שקטות מתורבתות ושם זה מסתיים, מה מצפים מאיתנו כאזרחים אף אחד לא מקשיב", טענה יסני. "למעלה אז כנראה שהמחאה צריך לשנות כיוון ואולי כך ישמעו, לצערי הרב במקום שכל האזרחים ייתאגדו זו הפכה להיות מחאת האתיופים הם רק לא מבינים שזו מחאה של כולנו", סיכמה יסני.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר