אלירן לוין (מתוך האינסטגרם)

"אחד הנוסעים ביאכטה אמר שמישהו טבע אבל השתיקו אותו"

האפודים שלא חולקו, הצוללנים שמצאו במקרה את אלירן והאחראים על היאכטה שניסו להמשיך בשייט לאחר האסון, בטענה שיש 150 נוסעים נוספים ששילמו. חברו של אלירן לוין משחזר את הרגעים האחרונים של הטיול ביאלת שהסתיים במוות

פורסם בתאריך: 3.7.19 13:44

במשך חודש תכננו החברים מתיכון המקיף הדתי אוריה שבראשון לציון, את הטיול לאילת. 14 בוגרי י"ב שנסעו לחופשה לאחר מסיבת הסיום. אלא שאת החופשה קטעה טרגדיה מיותרת, שיכולה היתה להימנע והסתיימה במותו של אלירן לוין, בן 18, שטבע למוות.

מעדויות של חבריו מתברר כי הנוסעים על יאכטה לא קיבלו מצופים, איש לא הבחין בלוין, בדקות הקריטיות שבהן נלחם על חייו במים ויתרה מכך, ביאכטה היה מי שהציע להמשיך במסלול כרגיל, גם אחרי שלוין נמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה.

מי שהבחין בכל אלה הוא חברו של לוין. הוא מסר עדות מפורטת במשטרה, שבור, מבולבל וכועס על ההתנהלות לפני ואחרי המקרה טרגי.

"היינו אמורים לחזור ביום חמישי", הוא מספר ל"השקמה ראשון לציון", "יצאנו לטיול אחרי מסיבת הסיום. 14 חברים מאותה השכבה. למדנו ביחד בשלוש השנים האחרונות, והכרנו כבר כשהיינו בכיתה ח'".

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון?

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

הצעירים שכרו וילה באילת. בריכה, מוזיקה, קריוקי. "ביום התעוררנו מאוחר והחלטנו לטייל במרכזי הקניות באילת עם אלירן, ובערב הלכנו למסיבה", ממשיך הצעיר לספר, "אבל אלירן לא רצה לבוא איתנו. הוא היה פחות בקטע של מסיבות. הוא היה דתי יותר מכולנו. ילד טוב".

כחלק מהבילויים ואטרקציות שמציעה העיר, מצאה החבורה בגרופון שייט ביאכטה. הם נרשמו, יחד עם כ-150 נוסעים. היאכטה יצאה ביום שלישי. מסלול קבוע, עם עצירה במרחק של כ-400 מטר מקו החוף. "אף אחד לא קפץ למים, כמו שנכתב", מספר חברו של אלירן, "פשוט הייתה אפשרות לרדת למים, כשהיאכטה עצרה, באמצעות מדרגות".

לטענתו לא חולקו אפודים לנוסעים. "אמרו לנו שמי שיודע לשחות לא חייב אפוד. לא חשבנו בכלל שישי ממה לחשוש, אנחנו יודעים לשחות", הוא ממשיך, "ירדנו במדרגות למים, חזרנו ליאכטה, הסתובבנו ולא היינו יחד. כל אחד היה עסוק במשהו אחר".

בשלב מסויים גם אלירן ירד במדרגות ונכנס למים. אף אחד מהנוסעים, גם לא החברים, הבחין בכך, פרט לנוסע שניסה להסב את תשומת לבם של האחראים, כך לטענת הצעיר.  "אחד הנוסעים צעק שהוא ראה מישהו שטובע במים, אבל אז ניסו להשתיק אותו כדי שלא תהיה בהלה על היאכטה", הוא מספר, "אבל הנוסע המשיך, למרות שניסו להשתיק אותו".

"לרגע לא חשבנו שזה אלירן שם במים, בכלל לא האמנתי שמישהו טבע, לא רציתי להאמין בזה", הוא ממשיך, "בשלב מסוים הגיעו שני צוללנים, לגמרי במקרה, הם מצאו את הגופה של אלירן. הוא היה 15 מטר מתחת למים. הם העלו אותו ליאכטה, ראיתי אותו כשהוא מחוסר הכרה".

"לא האמנתי שזה יכול לקורת לו. הוא היה אדם אהוב, ילד טוב, כזה שלא שותה ולא מעשן, האחרון שאפשר היה חושב שיקרה לו משהו".

החבר היה הראשון שראה את הגופה של אלירן, והוא ניסה למנוע מיתר החברים להיחשף למראה הקשה, אבל לא בהצלחה. "הבנות התחילו לפרוץ בבכי וזה היה נורא. חוויה קשה לראות את אלירן ככה", הוא מספר.

על היאכטה ניסו לבצע באלירן החייאה, עד שהגיע סירת הצלה שפינתה אותו לחוף. גם בחוף ניסו צוותי מד"א לבצע באלירן החייאה, אך ללא הצלחה ובבית החולים יוספטל נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

"אחרי שסירת ההצלה הגיעה, ביקשנו שאחד מאיתנו, החברים, יצטרף, אבל ענו לנו בשלילה. נשארנו על היאכטה וביקשנו לחזור לחוף, אבל אז אחד האחראים הודיע לנו שהוא לא מחזיר את היאכטה לחוף, כי אנחנו רק 14 ויש עוד 150 נוסעים. אבל בשלב הזה רוב האנשים שהיו שם הפעילו לחץ והיאכטה חזרה לחוף".

חבריו של אלירן חזרו שעות ספורות לאחר הטביעה, לאחר שמסרו עדות במשטרה, במיניבוס שהחזיר אותם לבית ההורים בראשון לציון. מבולבלים, שבורים וכואבים. "בלילה שלפני המקרה הלכנו לישון בשש בבוקר. היינו אמורים לקום בתשע בבוקר, אלירן קם בשעה תשע בבוקר, הוא התפלל והניח תפילין, ואז כשהוא הבין שהוא התפלל לכיוון הלא נכון, הוא שוב התפלל, כזה הוא היה", משתף החבר בזיכרון האחרון שנותר לו מחברו שמת בטביעה.

מהחברה שמפעילה את היאכטה נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בחקירה משטרתית ולכן יש לפנות למשטרה.

דובר משטרת אילת מסר כי "המשטרה פתחה בחקירה, המשיט עוכב לחקירה ובסיומה שוחרר למעצר בית לחמישה ימים החקירה נמשכת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?