ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (צילום: דוברות העירייה)
ראש עיריית חולון מוטי ששון וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (צילום: דוברות העירייה)

נלחמים ברעש: מה עם יהיה הטיסות לאומן בראש השנה?

בדיון בעתירה שהגישו עיריות בהן ראשון לציון בנושא ההמראות לאחר שעת העוצר בלילות שלפני ראש השנה, השופטת קבעה כי החלטה על ידי רשות שדות התעופה תינתן כבר בראשון הקרוב

פורסם בתאריך: 2.7.19 11:54

דיון בעתירה שהגישו עיריות ראשון לציון, חולון יחד עם ישובי הסביבה בנושא ההמראות בשעות העוצר בלילות שלפני ראש השנה התקיים הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד. לדיון הגיעו ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, וראש עיריית חולון, מוטי ששון, יחד עם נציגי פורום המאבק של תושבי ראשון לציון. השופטת קבעה כי כבר ביום ראשון הקרוב, ה-7 ביולי, תינתן החלטה והבהרה על ידי רשות שדות התעופה בעניין הטיסות לאומן בשעות עוצר הטיסות בלילה בימים שלפני ראש השנה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השופטת אפשרה לראשי הערים להביע דעתם בפני בית המשפט, והם שטחו בפניה את הפגיעה במאות אלפי תושבי האזור והמחדלים שנעשים על ידי משרד התחבורה בנוגע לטיסות הלילה. קינסטליך אמר כי "איכות חייהם של תושבי ראשון לציון, חולון וישובי הסביבה אינם הפקר. הצגנו בפני כבוד השופטת את עמדתנו והבענו את זעקתם של התושבים הסובלים מידי לילה. אנחנו נמשיך במאבק למען התושבים ולא נרפה". 

העתירה הוגשה על ידי עיריית ראשון לציון, בשיתוף עם עיריית חולון, יהוד-מונוסון, משמר השבעה ומועצה אזורית עמק לוד. על פי העתירה, כל המראה מנתב"ג חושפת לרעש כ-800 אלף תושבים. הרשויות דורשות בעתירה להפחית את הרעש בצורה דרמטית שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם. הן טוענות כי לפני למעלה משנתיים וחצי נערכה בדיקה נרחבת של המשרד להגנת הסביבה, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה כאשר בסיומה הומלץ לבצע הורדה של סיפי הרעש. אלא שבשנים האחרונות, בהם עברו מעל לחצי מיליון מטוסים בשמי האזור, כלל לא בוצעה אכיפה כנגד הפרה של סיפי הרעש הקיימים. אמש התקיים דיון בבג"ץ בנוגע לסיפי הרעש של המטוסים בלילה, בית המשפט הורה למדינה לערוך בדיקה מקיפה ולבחון האם הורדו סיפי הרעש. 

ישראלה ימין ממטה המאבק של הרעש במטוסים אמרה כי "היה דיון מצוין, בית המשפט ביקש מהמשיבים של רשות התעופה לתת את לוח הטיסות לאומן, במהלך הימים הקרובים הם צריכים לתת תשובה, בית המשפט ראה בכך דבר חשוב ולכן קבע שלפני הפגרה תינתן התשובה". עוד הוסיפה ימין כי "אני רוצה לומר תודה לראש העיר רז קינסטליך ולמוטי ששון ראש עיריית חולון שהיו  קשובים, הגיעו לדיון ותקפו את הנושא מכל זווית אפשרית. הגיעו גם צוות ממטה המאבק ונראה שזה הולך למקום טוב כשבית המשפט הבין את הקושי של הלילות ללא שינה, המאבק שלנו בהחלט נשמע, השנה, זו הפעם הראשונה ששני ראשי הערים ניסו להקדים תרופה למכה ועתרו ברגע שהתחילו להתפרסם טיסות לשעות עוצר, מה שבשנים הקדומות לא יכולנו לעצור".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמיר

    רז תציל אותנו מהמטוסים .כל יום רעש גבוה מאד.
    שכונת פואבלו זועקים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר