בין עשרות אלפי התלמידים שסיימו את הלימודים: אני אלקיים בת ה-68

גם 29 בוגרי כיתת הוותיקים בראשון לציון, חגגו את סוף שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 1.7.19 10:58

בין עשרות אלפי התלמידים שסיימו ללמוד השנה בראשון לציון, בלטה אני אלקיים שבגיל 68 השלימה שנה שנייה בכיתת ותיקים במקיף ט' נאות אשלים. בשבוע שעבר היא עלתה לבמה כדי לקבל את תעודת הסיום, יחד עם 28 תלמידים ותיקים שלומדים בבית הספר פעמיים בשבוע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אני אלקיים עלתה בגיל 18 ממרוקו, ובעקבות קשיי הקליטה והצורך לסייע בפרנסת הבית, לא הצליחה להשתלב במערכת החינוך. אבל אחרי 50 שנה היא סגרה מעגל, כאשר עלתה על הבמה במקיף ט' נאות אשלים וקיבלה את תעודת הסיום, לאחר שבשלימה את השנה השנייה בכיתת ותיקים בבית הספר. "הרגשתי כמו תיכוניסטית", היא מספרת.

אלקיים שממשיכה לשנה שלישית בבית הספר, היא אחת מ-28 התלמידים שלומדים בכיתת "אזרחים ותיקים לומדים", שהוקמה בבית ספר בשנה שעברה בסיוע עיריית ראשון לציון והמשרד לשוויון חברתי.

היא מוכרת מאוד כמתנדבת ופעילה בעיר, בין היתר היא מתנדבת במתן שיעורי תגבור בבית ספר רעות, מלווה דרך בנק הזמן חולי פרקינסון בריקודים במתנ"ס בשיכון המזרח, מלווה לקוית ראייה דרך מרכז לעיוור תל אביב ויום אחד בשבוע היא מתנדבת בצה"ל.

הוותיקים לומדים בבית הספר פעמיים בשבוע בכל פעם ארבע שעות. מקצועות הלימוד הם מתחומי הידע של המורים: ספרות, תנ"ך, תקשורת, פסיכולוגיה וכדומה. עבור חלק מהם זהו המפגש הראשוני עם התיכון מכיוון שנסיבות חייהם לא אפשרו להם ללמוד, בין היתר על רקע קשי יום והצורך לפרנס את המשפחה מגיל צעיר, אחרים בעלי ידע נרחב הנהנים מלימודים והרחבת הדעת.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את הבוגרים ואמר: "אף פעם לא מאוחר להגשים חלומות. אני שמח שתושבי העיר מממשים את זכותם להשתתף בתוכנית, נהנים בה ומפיקים ממנה סיפוק".

מנהלת מקיף ט' נאות אשלים, ד"ר סופי בן ארצי, הוסיפה: "הוותיקים לומדים אצלנו בבית הספר את מגוון המקצועות, אבל  גם אנחנו, צוות ההוראה והתלמידים, לומדים מהם לא פחות. מרגשת אותי לראות בכל פעם את התשוקה שלהם ללימודים, הרצון שלהם לגמוע עוד ועוד ידע ולקחת חלק פעיל בשיעור".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר