לראשונה: עיריית ראשון לציון תממן אירועי בר מצווה

ביוזמת הפעיל החברתי רון לוי, עיריית ראשון לציון תממן את עלויות העלייה לתורה של נערים ממשפחות מעוטות יכולת

פורסם בתאריך: 26.6.19 18:37

פרוייקט חדש בשם "בר מצווה לילדי הרווחה" יוצא לדרך בראשון לציון. ילדים אשר אין ביכולת משפחתם לקנות להם תפילין וטלית יוכלו ליהנות מבר מצווה משמעותית תחת חסות העירייה ומנהל הרווחה שתלווה אותם כזיכרון יהודי ושמח להמשך חייהם.

הפרוייקט המיוחד נערך בשיתוף פעולה בין סגן ראש העיר, אבי חיים, וחבר המועצה, רבי שמואל ג'מיל מסיעת "מאמינים בראשון". את הרעיון לפרויקט הביא הפעיל החברתי, רון לוי שפנה לחיים אחרי הבחירות, ויחד הם חשבו כיצד להוציאו לפועל.

את הפרוייקט מלווה, תומכת ומתקצבת גם המועצה הדתית בראשון לציון בראשות ישעיהו מלכה אשר רוכשת לילדים את הטלית ואת התפילין.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


חיים סיפר כי "רון בא אליי עם החלום שלו לזכות ילדים שאין באפשרות הוריהם לחגוג להם בר מצווה. הרעיון שלו נגע מיד לליבי והטלפון הראשון היה לחבר המועצה הרב ג'מיל, שידוע כאיש של חסד. יחד עם רון ישבנו להבין איך עושים את זה ולאחר שקיבלנו את ברכתו של ראש העירייה, יצאנו לדרך".

כחלק מהפרויקט, יהיה הרב ג'מיל אחראי להוציא אוטובוס פעם בחודש עם כ-10 נערים, עליהם תמליץ הרווחה אשר חוגגים יום הולדת 13 באותו החודש. הנערים יעלו לקרא בתורה בכותל, יניחו תפילין, יאכלו ארוחת מצווה במסעדה ויהנו מיום במיוחד שכולו מוקדם עבורם. "לקחתי על עצמי לפני הנסיעה לירושלים לקיים מפגשים עם אותם נערים", מספר ג'מיל, "אני אסביר להם על התפילין, ממה הם עשויים ומה יש בתוכם. זה ידע בסיסי שכל יהודי צריך לדעת. אני אלמד אותם גם להניח תפילין ואדאג לרבנים או תלמידי ישיבות שיכינו אותם לקריאה בתורה בהתנדבות. זה ללא ספק פרוייקט יחודי ומרגש ואני שמח להיות חלק ממנו".

רון לוי, שהגה את הרעיון, מספר: "כחמש שנים אני עושה בר מצוות לבני נוער שאין באפשרותם לעשות זאת. הייתי מאתר חמישה ילדים, לוקח אותם לכותל עם חבר שעוזר לי , דואג להם לתפילין וטלית. אחר כך היינו חוגגים איתם את הכניסה למצוות בחגיגה גדולה בירושלים ולסיום עורכים שבת חתן בבית כנסת. אבל עם הזמן מספר הפניות אליי הלך וגדל כך שאחרי הבחירות שלחתי הודעה לאבי חיים ושאלתי אם אפשר שהפרויקט יהיה עירוני. ביחד איתו, ועם הרבי ג'מיל הרעיון רקם עור וגידים. אחרי שקיבלנו את ברכבתו של ראש העירייה, ראשון לציון תהיה הראשונה בארץ שעושה את זה תחסת חסותה. אני תמיד אומר שכל עוד אני חי ויש לי את הכוחות האלה, אף ילד לא יהיה עצוב בעיר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    זו באמת מטרה טובה ונאצלה, שאשמח שכספי המיסים שלי ילכו אליה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר