שבועות: השבוע שבו ראש העיר המיתולוגי חזר לבניין העירייה

"הזמן שלי עבר, אבל אני שמח לעזור", מאיר ניצן, חוזר לשבוע שבו חגג יום הולדת 88 וחזר לבניין העירייה אחרי 10 שנים, הפעם כיקיר העיר

פורסם בתאריך: 9.6.19 14:59

עשר שנים שמאיר ניצן לא נכנס לבניין עיריית ראשון לציון. עשר שנים בהן כיהן דב צור כראש עיר, כשהעוינות בין השניים ידועה לכל. בבחירות האחרונות אחרי שרז קינסטליך ניצח בסיבוב שני לראשות העיר, גם ניצן היה בין אלה שברכו ושמחו. לפני כחודש, כמעט חצי שנה אחרי חילופי השלטון, זכה ניצן להוקרה מהעיר שהוא כל כך אוהב, לאחר שניתן לו אות יקיר העיר.  


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אחרי עשר שנים שכף רגלי לא דרכה בבניין העירייה חזרתי, ועשיתי זאת כי הוזמנתי", מספר ניצן, "בימיו של צור לא הגעתי כי אני לא אדם נדחף מטבעי. כשרז נבחר הוא קרא לי ללשכתו ושוחחנו ארוכות. בירכתי אותו על זכייתו ויעצתי לו שתמיד יהיה קשוב לתושבים. כך אני נהגתי בזמן היותי ראש עיר".

כשמאיר ניצן מדבר על ראש העיר הנוכחי, רז קינסטליך, הוא מחויך ומפרגן: "רז קשוב לתושבים וזה דבר חשוב שראש עיר צריך לעשות, לקרב את האנשים אליו. כך היה גם בזמן כהונתי וזה סוד ההצלחה".

"הזמן שלי עבר, אבל אני שמח לעזור"

לפני כמה שבועות חגג ניצן יום הולדת 88 – ספרות כפולות ושמחה כפולה. במיוחד כאשר קיבל הזמנה מראש העיר, רז קינסטליך, להגיע לבניין העירייה ולחגוג יחד. "ההזמנה של רז מאוד ריגשה אותי", הוא מגלה, "הלכתי בשמחה. בנוסף העניק לי רז לכבוד יום הולדתי את תואר 'יקיר העיר' וזה היה מאוד מרגש. תכונות אלה של רז מראות על אנושיות, חום, מנהיגות וחמלה. יחסי אנוש טובים ולזכור את הפרטים הטובים – עושים את ההבדל".

לאחר פרישתו של ניצן מראשות העיר הוא עבר לשמש כיושב ראש הוועדה הקרואה של העיר לוד, ותוך שנים הצליח להפוך עיר שנמצאת במצב של גירעון לקופת עירייה מצליחה. "אם יש משהו שאני גאה היום זה המהפך הכלכלי שעשיתי בלוד", הוא מספר, "בימים האחרונים התפרסם במוסף 'ממון' של 'ידיעות אחרונות' דירוג הרשויות היציבות כלכלית, ולוד, שהיתה תמיד בגרעון, היא היום במקום הרביעי – לפני ראשון לציון אפילו שהיא במקום החמישי. אני גאה בכך שהמשיכו את הדרך שאני התחלתי".

ניצן מספר כי ליל הבחירות ובשבוע שלאחר מכן היתה הרגשה של תקווה, שדברים הולכים לטוב ולא לרע. ממרום שנותיו, ועם עשייה מרובה מאחוריו, הוא מתנסח לאט ובזהירות: "כשאני עזבתי את העיר השארתי קופה עם יתרה של 860 מיליון שקל על מנת לשפץ בתים ולחזק אותם למקרה שתהיה רעידת אדמה, אך הכסף בוזבז על דברים אחרים. כשהייתי אצל רז בפגישה הסבתי את תשומת לבו לכך. הנושא רציני ביותר אבל אני מייעץ בלבד, הוא מחזיק במושכות של העיר וזכותו לעשות מה שנראה לו".

ניצן גם מרצה באוניברסיטת באר שבע ובחוג לשלטון מקומי בטכניון. ואולם, על עבודות אלה הוא לא לוקח שכר. "מה שקיבלתי מהמדינה, אני חושב שצריך גם להחזיר", הוא אומר, "ואני עושה זאת באהבה. הזמן שלי עבר, אבל אני שמח לעזור ולתת מהניסיון שלי".

מה תייעץ לרז אחרי חצי שנה של כהונה?

"צריך לזכור – ראש עירייה לא נמצא לבד. יש סביבו עובדים, סגנים, יועצים ועוד. הוא חייב לארגן צוות שיישמע לו והוא ישמע אותם וילמד מהם לא פחות. רז פתוח לציבור וזה דבר גדול מאוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאנוש

    זו הטעות דווקא עם מאיר ניצן היה יכול לחזור לתפקיד שאותו עזב עם בחירתו של דב צור העיר הייתה ממשיכה להתפתח בכיוון החיובי באחריות שלא כמו היום שכל קפריזה של הנהלת העיר מתנהלת ברגע אחד מבטלים את החברה העירונית לשירה ולשפה העברית, ברגע אחת מבטלת הנהלת העיר והעומד בראשה את פרויקט ארנה אחרי שהושקעו בו מיליונים ככה מנהלים עיר ללא חזון ללא אחריות תוך בזבוז משווע של כספי המיסים ושכן כבר יש פרויקט כזה או אחר תגובת העיריה אין לנו תקציב לכך לצערנו מרגע שדב צור לא נבחר לתפקיד ראש העיר וניתן בוודאי העיר בצורה מסוימת נסוגה אחורה זה לא שתקופת כהנותו של ניצן לא חפה מטעיות אך למרות הכל מאיר ניצן תרומתו לעיר אדירה היא וזה לא רק הוא אלא כל חברי המועצה והנהלת העיר בזמנו נקווה שיבוא יום ויהיה אדם כמו ניצן שימשיך את פועלו בעיר ניצן כה לחי וחזק ואמץ

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר