צילום: Nate troyer / shutterstock.com
צילום: Nate troyer / shutterstock.com

"עונת הנחשים": בראשון לציון יכולים להיות רגועים

מחלי הלוי, לוכד נחשים בעיירית ראשון לציון, מסביר מה השתנה בעיר ומה עליכם לעשות במקרה שאתם נתקלים בנחש

פורסם בתאריך: 30.5.19 14:31

הנחשים החלו לצוץ גם בראשון לציון, אבל הבשורה האמיתית היא שבשנים האחרונות כמות הנחשים בעיר הולכת ופוחתת, כך מסביר מחלי הלוי, לוכד נחשים בעיירית ראשון לציון, שבשבועות האחרונים הספיק לטפל בלכידתם של ארבעה נחשים ארסיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כיום, בגלל שיש יותר שטחים בנויים וכבישים כמות הנחשים בעיר הרבה פחות גדולה מבעבר", אומר הלוי, ומוסיף: "ברגע שרואים נחש חשוב מאוד לקחת מיד צעד אחורה, לא לדרוך עליו ולא לנסות לתפוס אותו, לשם כך צריך לוכד נחשים. ברגע שלא תוקפים את נחש הוא לא יתקוף חזרה – זה הכלל. אני, כלוכד נחשים, כבר מאות פעמים הייתי במרחק של 10 עד 15 סנטימטרים מהם והם לא הקישו אותי. הכשה זה המוצא האחרון שלהם".

אילו נחשים יש באזור ראשון לציון?

"הנחשים הארסים שיש באזורנו הם מסוג צפע, והם פעילים מהשקיעה עד הזריחה. אבל אם מישהו מפריע להם בשעות היום במקום שבו הם נמצאים, אז הם כן יתעוררו ויחפשו מקום אחר להתחבא. בשעות היום הנחשים שכן מסתובבים הם נחשים לא ארסיים, נחשים שלא עושים שום דבר ותתפלאו, הם מועילים לחקלאות ולאדם".

"אנשים מפחדים מאוד ורואים בכך איום, אבל מוות מנחש בארץ זה מקרה נדיר. יש שני לוכדי נחשים בעיר, שמתניידים על קטנועים ותוך חמש דקות הם מגיעים למקום. פרט לזה הנחש היא חיה מוגנת ואסור לפגוע בו, גם אם נתקלים בנחש חשוב לקרוא ללוכד נחשים ולא להתעסק  איתם בעצמך".

הלוי מוסיף כי כמות הנחשים באזור ראשון לציון יורדת משנה לשנה. "אם בעבר השטחים הפנויים היו קרובים לבתי מגורים, היום יש כבישים שיוצאים מחסום, כמו כביש 431 ועוד. בנוסף, משנה לשנה כשמוצאים נחשים אנו לוכדים אותם ומעבירים אותם לאזורים רחוקים ופתוחים וכך גורמים שהסביבה הטבעית שלהם תהיה רחוקה. כשבנו את שכונת פרס נובל היו במשך הקיץ 200 פניות ללכידת נחשים, היום זה בערך ארבע לכידות לעונה, שזה ממש מעט".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב

    צמוד לשכונת נווה הילל יש שדה גדול שאף אחד לא מטפל בו ויש נחשים. אנשים , בעלי חיים , וילדים מסתובבים שם .מאוד מסוכן

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר