irisphoto1 / shutterstock.com
irisphoto1 / shutterstock.com

"במותם ציוו לנו את החיים": יו"ר ועדת ההנצחה לנפגעי פעולות האיבה זוכר את כולם

הוא איבד בשירותו הצבאי 13 חברים והחליט להקדיש את חייו למען המשפחות השכולות. ערן שנהב, יו"ר ועדת ההנצחה לנפגעי הטרור בעיר, סוגר בכאב מעגל 

פורסם בתאריך: 8.5.19 13:12

ערן שנהב, בן 41 מראשון לציון, יודע היום שהשירות הצבאי שבו איבד 13 חברים הוביל אותו לתפקידו הנוכחי – יו"ר ועדת ההנצחה לזכר נפ געי פעולות האיבה והטרור בראשון לציון. מבחינתו, זו לא פחות משליחות.

"אני מאמין שלאדם שנבחר לוועדה צריך שיהיה ערך מוסף, משהו בנשמה שמקשר אותו לשם", מספר שנהב בראיון מיוחד ל"השקמה ראשון לציון", "הסיפור שלי מהמראות בעבר הוא סגירת מעגל בוועדה הזו. אני שם לשמחה ולכאב, להנצחה ולדמעות של המשפחות היקרות הללו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תפקידה של הוועדה להנצחת הנפגעים, ששנהב נבחר לעמוד בראשה בקדנציה הנוכחית של עיריית ראשון לציון בראשות רז קינסטליך, היא לפעול להנצחת זכרם של חללי העיר שנפלו בפעולות איבה וזאת באמצעים שונים ותוך פעולות שונות.

הוועדה מתכנסת אחת לחודשיים ונוכחים בה נבחרי הציבור אפי משה, יפעת מאירוביץ' יוסי חממי ונציגי משפחות השכול: ורדה לב רן שבנה גל ז"ל נהרג בלבנון בידי חיזבאללה בשנת 1997, נטלי חג'בי שאיבדה את בעלה בפיגוע בברקן לפני כמעט שנה, ציון שריקי שבנו דוד נהרג בהיתקלות עם מחבלים בשער האריות בשנת 2008 ואוהד הראל אשר אביו שמואל ז"ל נפצע בעת שירותו במילואים ב1995 ונפטר מפצעיו בבית החולים.

כששנהב מספר על חבריו שנפלו במלחמות, הוא יודע על מה הוא מדבר. בעת שירותו הסדיר בצנחנים ואף במילואים הוא איבד רבים מהם, כמו את ערן שמיר ז"ל, חבר טוב שהכיר בצבא, שנהרג ב-15 במאי 1997 בהיתקלות עם מחבלים.

ב-6 ביולי באותה שנה, המ"פ שלו נדב מילוא, נהרג אף הוא בהיתקלות. בשנת 1998, כששהה שנהב במוצב, הותקפו חיילי צה"ל על ידי כוחות חיזבאללה ושם נהרג חברו שחר מינס ז"ל. גם מפקד סיירת צנחנים איתן בלחסן נהרג בהיתקלות, ועמו דוד גרנית ולירז טיטו, וזו רק רשימה חלקית של הגיבורים ששנהב הכיר אשר איבדו את חייהם בהגנה על המולדת.

במהלך מלחמת לבנון השנייה נקרא שנהב עם אנשים נוספים כדי להקים יחידת קישור רפואי בבית החולים זיו בצפת שתפקידה היה להיות גוף מקשר בין הצבא והמשפחות. "לצערנו הרב התמודדנו עם כמות אדירה של חללים ועם המון פצועים", הוא מספר, "נחשפתי למצוקת המשפחות והחלטתי להקדיש את חיי למען המשפחות ששילמו את המחיר היקר מכל". הוא מוסיף ש"בתום המלחמה זכיתי לתעודת הצטיינות על תפקודי בעת המלחמה, ולפני שנה, בגיל 40, חתמתי על התנדבות לשירות מילואים ביחידה שהייתי בין מקימיה".

כעת מקדיש שנהב את עצמו להנצחת המשפחות השכולות בראשון לציון. "נושא השכול הוא נושא רגיש מאוד", הוא אומר, "ואני מקווה שבמהלך הקדנציה הקרובה נפעל להיות גורם משמעותי בכל הקשור לפעילות ההנצחה שיקרה ללבי וללב כל חברי הוועדה, ואני סמוך ובטוח שלכל תושב ואזרח, בתקווה ובאמונה שנצליח לתת מענה למשפחות ששילמו את המחיר היקר מכל. אני רוצה להודות למר רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון על הזכות האדירה שניתנה לנו להיות חלק ואף לעמוד בראש ועדה חשובה זו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר