צילום: עדי ארד
צילום: עדי ארד

הטעות בחבירה לצור והרעייה שנפגעה: איתן שלום מדבר

איך הוא מסתדר בתפקיד ציבורי בלי וואטסאפ ופייסבוק, מדוע תמך בדב צור ומה יהיה עם הפועל ראשון? איתן שלום, חבר מועצת העיר, מסכם שתי מערכות בחירות סוערות

פורסם בתאריך: 26.4.19 11:12

את ערב פסח חגג חבר מועצת העיר איתן שלום עם אשתו ושלושת ילדיו באילת. בתו, בעלה ונכדתו בת החמש וחצי מתגוררים בעיר הדרומית, ומבחינתו של שלום זו היתה הזדמנות פז לבלות עם המשפחה, שלפעמים נדחקת מעט הצדה ביומיום שעמוס בפעילות ציבורית.

"אין כמו המשפחה", מספר שלום בראיון ל"השקמה ראשון לציון", "נסענו ביום שישי על הבוקר, עשינו את ערב החג אצל ההורים של בעלה של בתי וחזרנו כבר באותו ערב. עכשיו, כשיש לי יותר זמן, אני משקיע אותו במשפחה. אין ספק שהיו פה המון ויתורים כואבים במשך השנים כשהייתי בתפקידים בכירים במועצה, ואין ספק שמי שנפגעה זו בעיקר אשתי כי הילדים כבר גדולים. עכשיו זה הזמן לפצות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אחרי גלגולים רבים, תפקידים שונים ובעלי ברית מתחלפים, איתן שלום הוא כיום מחזיק תיקי הספורט והמגזרים במועצת ראשון לציון. הוא יושב בתוך העירייה, ואת משרדו מעטרות תמונות משפחתיות של הילדים, אשתו והוריו. הוא לא משתמש ברשתות החברתיות ואין לו סמארטפון. "אין לי צורך בכל זה", הוא מגלה, "אם יש משהו חשוב, רעייתי מגיבה בפייסבוק ומיידעת אותי. אין לי ממש ידע בכל תחום הדיגיטל".

אבל בכל זאת, כיום אין אפשרות להישאר מאחור.

"יש. הנה, אני עובדה קיימת. יש לי טלפון סלולרי, ומי שצריך יכול לשלוח לי הודעה רגילה או להתקשר. אני זמין לכולם".

את דרכו בעיריית ראשון לציון התחיל שלום כעובד עירייה. עם השנים הוא התקדם, עד שמונה למנהל אגף. ואז, לפני יותר מעשור, החליט שהוא מתמודד למועצת העיר, ועזב את העירייה ונכנס לפוליטיקה. הוא הקים את התנועה החברתית הירוקה ביחד עם חברת המועצה יפעת מאירוביץ'-יפת, ובמשך עשר שנים הם היו בקואליציה של ראש עיריית ראשון לציון לשעבר, דב צור. בשלב מסוים הוא גם שימש כסגן ראש העירייה בשכר במשך כשנתיים וחצי, עד הבחירות האחרונות.

בבחירות המוניצפליות שהתקיימו בנובמבר הסיעה תמכה בצור גם בסיבוב השני מול רז קינסטליך, שניצח את צור. בעקבות התוצאות שלום ומאירוביץ'-יפת התפצלו: היא עברה לאופוזיציה והוא הצטרף לקואליציה של קינסטליך. "אין ספק שזו היתה טעות", מתוודה שלום, "לא היינו צריכים לתמוך בו, זה שתה לנו את הקולות. אנשים מאוד לא אהבו את העובדה שהתנועה שלנו תמכה במישהו שיש חשדות לגביו ואת התוצאה ראינו והרגשנו בקלפי".

התנועה החברתית הירוקה עם דה צור לפני הסיבוב השני

התנועה החברתית הירוקה עם דה צור לפני הסיבוב השני

ובכל זאת, בסיבוב השני תמכתם בדב צור פומבית.

"כשנודעו התוצאות של הסיבוב הראשון ניגשתי למשא ומתן עם רז ועם דב. שניהם הניחו לפני הסכם לסגן בשכר, אבל החלטתי בסופו של דבר שאני לא הולך נגד חברים. דב קיבל המון מכות במהלך הבחירות – חברים כמו מוטי עג'מי ורז קינסטליך הפנו לו עורך ובחרו לצאת נגדו, ואני הלכתי על עיקרון החברות. יכול להיות שבדיעבד עשיתי טעות".

דיברת איתו מאז?

"ראיתי אותו באיזה מקום לא מזמן, אמרנו שלום-שלום. אנחנו לא חברים או משהו. היו קשרי עבודה וזהו".

יש לך רגשי חרטה?

"בטח, בעיקר על זה שלא הקשבתי למשפחה שלי ולעצות שלהם לאורך הדרך. זה נבע בעיקר כי היו לי כל הזמן באוזן רעשי רקע ובחרתי לשמוע אותם ולא להקשיב לאנשים שבאמת אכפת להם ממני – המשפחה".

אבל בסופו של דבר אתה בקואליציה ומחזיק את תיק הספורט והמגזרים, כששותפתך לעשייה יפעת מאירוביץ'-יפת נשארה בחוץ.

"היא בחרה את הדרך שלה ואני מכבד אותה על זה. נשארנו חברים טובים וכל אחד עשה את הבחירה שלו, הכל בידידות ובאהבה. אם היא תעלה הצעה נגד הקואליציה אני אצא מהמליאה ולא אפגע בה או ברז".

איך היא התייחסה לבחירה שלך להיכנס לקואליציה?

"מראש החלטנו שכל אחד יעשה מה שהוא מוצא לנכון ככה שלא היתה פה באמת בעיה".

בבחירות הארציות האחרונות תמכת בליברמן. 

"האמת היא שהגעתי לזה לגמרי במקרה. שלושה שבועות לפני הבחירות, חבר משותף פנה אלי וביקש ממני לעזור לאביגדור ליברמן, והחלטתי שאני הולך על זה. הבעיה היתה שהפנייה נעשתה שבועות ספורים לפני הבחירות, אז לא באמת היה לנו זמן להתארגן מראש ולתת עבודה, אבל בסך הכל התוצאות היו משביעות רצון".

ליברמן דיבר איתך? הודה לך?

"לא ממש, אבל הכל בסדר. עזרתי מכל הלב".

קצת כפוי טובה.

"אתה אמרת. אני למדתי לא לצפות מאנשים לכלום. הכל בסדר".

אייל ברקוביץ'. צילום: אביב חופי

אייל ברקוביץ'. צילום: אביב חופי

זה לא מקרי שאיתן שלום מחזיק בתיק הספורט. הוא כדורגלן לשעבר שהנושא קרוב מאוד ללבו, ואת הספורט בראשון לציון הוא מלווה כבר שנים. "מצב הכדורגל בעיר רחוק מלהיות טוב", הוא מספר, "אייל ברקוביץ' קנה בזמנו את הפועל ראשון לציון אבל לא הצליח להביא את הקבוצה להישגים. ואז הוא בא לראש העיר ואמר שהוא מצא קונה לקבוצה. אני לא ראיתי שיש פה שובל של קונים אז אני לא יודע על מה הוא מדבר, אבל לך תדע, אולי זה יקרה".

הנושא הזה הכי קרוב ללבך – אתה מתכנן מהלכים בתחום?

"יש את הרצון ויש את היכולת. הייתי רוצה לעשות יותר, אבל אני לא רואה שיש יותר מדי סיבות לזה. אנחנו עיר ענקית עם קבוצת כדורגל שלא ממש מתפקדת וחבל. אני מקווה שאולי זה ישתנה בעתיד".

אולי צריך להזרים עוד תקציבים?

"אולי, אבל בסופו של יום לא הכל נמדד בעוד כסף".

אז מה עושים?

"מקווים לטוב – כמו בחיים, ככה גם על המגרש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יהודה נגרין

    איתן אתה האיש הכי רואי לנהל את תיק הספורט ובכלל לשרת את תושבי העיר מתוך תפקיד ניהולי.ואגודת הפועל ראשון בה שחקנו בעברנו וקרובה ללבנו הפכה לקבוצה כושלת. אנחנו שחקני העבר ואני לא מדבר רק בשמי, נשמח לסייע להחזיר עטרה ליושנה

  2. יונתן !!

    איתן שלום מקווה שלמדת שיעור חשוב לא ללכת לתמוך במושחטים כי אנחנו יודעים שאתה לא כזה " בע"ה – אם.תנהל בקואליצייה עם ראש העיר החדש מבלי לפגוע בו – אוליי אתה תיהיה אחריו – ראש העיר " בהצלחה "! אוהבים אותך !

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איתן לא נשכח שרז לא נתן לך את תפקיד הסגן, אנחנו מחכים לו בסיבוב, 11,500 אנשים לא סולחים ולא שוכחים!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר