פקק מזרח ראשון לציון
האם צפוי עומס נוסף בקריית ראשון. צילום: אילוסטרציה

גם אתם תיתקעו בפקקים ובעומסי תנועה מחר בבוקר?

תושבים רבים מתוסכלים מהעומס ביציאה ובכניסה מהעיר, וגם מהפקקים בעיר עצמה. אבל יש בשורות

פורסם בתאריך: 6.4.19 16:23

"45 דקות. זה הזמן שנדרש רק כדי לצאת מרחוב משה דיין לכיוון היציאה מראשון לציון.  זה כבר לא מתקבל על הדעת, סיוט של ממש. חייב להיות פתרון מהיר בעיר לכל נושא התחבורה". כך אומרת שני טננבוים, תושבת העיר, בת 35, מנהלת משרד בפתח תקווה, שנאלצת לצאת בכל בוקר בשעה 06:15 לכל המאוחר למקום עבודתה, משום לאחר מכן מתחיל עומס בלתי נסבל בכבישים ונסיעה של 25 דקות הופכת לסיוט שנמשך יותר משעה וחצי של עמידה בפפקים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


חוץ מכביש 4 הפקוק והעמוס, טננבוים מתלוננת בעיקר על יציאה משכונות מערב העיר לכיוון גשר רמת אליהו ומשם – ירידה צפונה לכביש 4. "מה שקורה בכבישים זה בלתי יתואר", היא אומרת, "אני לא מדברת על העומס מחוץ לעיר, אני מדברת על העיר שלי, המקום שבו אני חיה, משלמת לא מעט עבור מיסים, כדי לחיות במרכז ולהינות מרמת חיים. אלא שהחיים האלה הפכו לסיוט אחד גדול. התור הארוך של ממכוניות ביציאה לכביש 4 משכונות המערב מדי בוקר, זה סיוט שלא ניתן לתיאור. אנשים מחכים בפקק לכיוון היציאה מהעיר ועבירות תנועה שהם עושים ממש מסכנות חיי אדם. אני באופן אישי התקשרתי למשטרה כשראיתי מה נעשה בפקק, פחד אלוהים. אבל אני גם יכולה להבין אנשים. כמה אפשר לחכות בפקק? ואז, הנהגים עוקפים אותו ונכנסים שמאלה בין המכוניות שכבר ממתינות מבצעים עבירות תנועה קשות ומסכנים אחרים".

טננבוים העלתה פוסט לרשתות החברתיות שצבר תאוצה, ונראה שהמצב הוא נחלת הכלל לפי תגובות התושבים. בעקבותיה תושבים נוספים כתבו על הפקקים ברחוב מיכאל לוין לכיוון הגן בעברית ומשם ליציאה לאסף הרופא.  "העבודות בגן בעברית נעשות כבר תקופה ארוכה ונראה שאין אופק וצפי לסיום הבעיה. זה יוצר בעיה בכל האזור ויוצר עומס נוראי. נסיעה של שבע דקות הופכת ל-40 דקות מדי בוקר, מאחרים עם הילדים לבתי הספר ולגנים, ומאחרים באופן קבוע לעבודה, שלא לדבר על הרוגז והסבל", נכתב כתגובה.

בתגובה אחרת כתבה תושבת העיר כי, "גם הנסיעה בתוך העיר הפכה להיות סיוט אמיתי. אני עובדת במערב העיר ולוקח לי כל יום 40 דקות לפחות להגיע לעבודה מראשון לראשון. זה לא אמיתי".

איציק אבשלומוב, מחזיק תיק התחבורה שהער למצב הקשה, מספר בעצמו: "אתמול עמדתי יותר מחצי שעה בעומס תנועה לכיוון בית דגן. המצב אכן קשה, שמעתי על כך מתושבים ולכן יצאתי לשטח אתמול. באזור הגן בעברית מתבצעות עבודות שגורמות לפקקי תעונה גדולים. העבודות נמשכות כבר תקופה ארוכה. לאחר התייעצות אל תוך הלילה עם מקסים בביצקי סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, ועם יוכי אילן מנהלת אגף הביטחון, קיבלנו החלטה משותפת שכבר מיושמת בשטח: לתגבר את ניידות סיור בשטח בזמן אמת, כדי להבין את המצב ולמצוא פיתרונות חלופיים וגם לכוון את התנועה. בכוונתי לדבר עם כל הגורמים כדי שהעבודות באזור גן בעברית יסתיימו מהר יותר מהמתוכנן גם אם זה אומר שיעבדו 24/7, יום ולילה. בנוגע לירידה לכביש 4, היו מספר פגישות עם משרד התחבורה ואין ספק שיש צורך בנתיב נוסף. אני מאוד מקווה שבחודש הקרוב תצא בשורה חדשה ממשרד התחבורה בעניין, בשורה שנוכל להביא לעיר. אישית, אני עושה את כל המאמצים שזה יקרה".

תלונות נוספות יש מתושבי מזרח העיר. "עומסי התנועה ביציאה מהעיר בשעות הבוקר מוכרים תמיד כקשים ממילא, אבל עכשיו הם הפכו ממש סיוט", אומרים התושבים שסובלים קשות בימים אלה מעומסי תנועה שנוצרים עקב סגירת שער ראשון בכניסה למחנה צריפין.

לאור מצב זה, נוצר לחץ גדול על הכניסות מהעיר לכביש 431, שמשמש ציר יציאה ראשי מראשון לציון לכל הכיוונים. מהבעיה סובלים בעיקר תושבי שכונות הרקפות והכלניות במזרח ראשון לציון, שמספרים כי לעתים הם נאלצים בשעות הבוקר העמוסות לעבור מרחק של כארבעה ק"מ במשך לא פחות מ-45 דקות.

המתלוננים מספרים כי הבעיה מתחילה כבר בציר 431 וחודרת אחורנית לעבר היציאות אליו מרחבי ראשון לציון. הסיבה לטענתם, היא חסימת הכניסה משער ראשון למחנה צריפין, שמאלצת תושבים בבאר יעקב להשתמש יותר ויותר בכביש 4313, הכביש שמגיע ממזרח ראשון לציון אל באר יעקב. כל אותם תושבים מבאר יעקב שינו את הרגלי היציאה שלהם מהיישוב בשל הסדרי התנועה החדשים, והעומס שנוצר פוגע בהם כמובן אבל גם בתושבי ראשון לציון בעיקר בשעות הבוקר.

נהג שסובל מאוד מעומסי התנועה, מספר ל"השקמה ראשון לציון": "תושבי באר יעקב שהכי קצר להם להגיע לכביש 431, משתמשים עכשיו בכביש 4313 כי אין להם ברירה אחרת".

איציק אבשלומוב

בעיה נוספת שמשליכה על עומסי התנועה וממררת את חיי נהגי ראשון לציון, היא מופע הירוק הקצר ברמזור בצומת ניר צבי ביציאה מבאר יעקב לכביש 44. "לתושבי באר יעקב נמאס מעומסי התנועה שם ואפשר בהחלט להבין אותם, אז הם יוצאים מהיישוב מהכיוון השני לעבר ראשון לציון, ומחזקים מדי בוקר את העומסים הכבדים ממילא", מבהיר המתלונן, "הסיוט הזה כבר הפך לחלק מחיינו ואין שום שינוי או שיפור. ככה אי אפשר לחיות". לדבריו, עומס התנועה הזה נמשך ומגיע עד המרכז הרפואי אסף הרופא, דרך כביש 44 אליו מתחבר הציר העמוס.

תגובת עיריית ראשון לציון: "ראשית נבהיר כי כביש 4313 הינה דרך באחזקת חברת נתיבי ישראל ולא עיריית ראשון לציון. מדובר על כביש דו-מסלולי עם קיבולת נפחי תנועה גדולים. מעבר לכך, עיריית ראשון לציון החלה בעבודות להרחבת נתיב שלישי בדרך חיים הרצוג. נתיב זה ישמש לפרקים לתחבורה ציבורית ובכך, ישפר משמעותית את זרימת התנועה לעיר ומחוצה לה. אנו משוכנעים שעם סיום העבודות יקוצר זמן הנסיעה, דבר שישפר משמעותית את איכות חיי התושבים".

תגובת חברת נתיבי ישראל תובא כאשר תתקבל.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. שרה - כביש 4

    אני יוצאת לכיוון פ"ת דרך כביש 4, עוד נתיב לא יעזור מאחר ובקרוב יפתחו יציאה משכונת נחלת יהודה לכיוון כביש 4 מעט צפונה מה שיצור שוב צוואר בקבוק!

  2. סימה

    מה עם הכביש לכיוון שדה התעופה בן גריון מהיצאה מרמלה סיוט לא נסבל 40 דקות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה קרה לעיר , להגעה מרחוב רמז לאזור תעשיה הישן בבוקר לוקח 40 דק ביום טוב . מתי יהיה פיתרון

  4. משה הלחמי

    מחנה צריפין אשם !!! עשו שער חדש ולא פותחים אותו בשעה 6:30 . שאזרחים מגיעים לעבודה.
    סגרתם שער ראשון ידעתם
    לפתוח שער הרצוג לא יודעים
    בזיון !!!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם של בכיינים
    כל אחד נמצא במכונית לבד ובוכים.תעשו נסיעה שיתופית.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט ביזיון של תכנון ,
    איך יכול להיות שרחוב רמז יציאה לכביש 4 דרך פלמחים לוקח לפעמים חצי שעה רק עד הגשר של מכבי האש?

    העיקר לבנות עוד ועוד דירות ובניינים בלי לחשוב ,

    טיפשות לשמה – בנו ב10 שנים האחרונות 5 שכונות חדשות אבל מערכת הכבישים נשארה מלפני 30 שנה.

  7. גיל

    מישהו ניסה להגיע מרחוב רוטשילד/שפרינצק לכביש 4?
    הפקק מתחיל מהחניה בבית…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר