צילום: דוברות עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

30 מערכות סולאריות נוספות: רווח של יותר ממיליון שקל בשנה

כיום מותקנות בעיר 26 מערכות, שמניבות הכנסות בהיקף של כ-3.4 מיליון שקל בשנה

פורסם בתאריך: 1.4.19 12:18

עיריית ראשון לציון הודיעה הבוקר (שני) כי עד סוף השנה יותקנו 30 מערכות סולאריות נוספות על גגות מבני ציבור ברחבי העיר, שיתווספו ל-26 מערכות הסולאריות המותקנות כיום.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


התקנת המערכות תיעשה באמצעות החברה הכלכלית על גגות מבני ציבור ברחבי העיר. 30 המערכות הסולאריות הנוספות עשויות להפיק כ-2,000 קילו וואט חשמל. כיום מותקנות על גגות של מבני ציבור בעיר 26 מערכות, שמניבות הכנסות בהיקף של כ-3.4 מיליון שקל בשנה ורווח שנתי למערכת העירונית של יותר ממיליון שקל בשנה, שמושקעים בפרויקטים שונים בעיר.

בסך הכל החברה הכלכלית תתפעל כ-56 גגות סולאריים שייצרו כ-3,500 קילו ואט של חשמל תוך שימוש יעיל באנרגיית השמש. מדובר בחשמל נקי, ללא פליטות וזיהום אוויר ותוך שימוש יעיל באנרגיית השמש.

על מנת לקבוע על אילו גגות יותקנו המערכות, בחברה הכלכלית ערכו סקר גגות מקיף ומפורט וביצעו בדיקות איטום. לפי הערכות, עד סוף השנה תושלם התקנת המערכות בכל הגגות.

בעירייה ציינו כי מלבד פרויקט זה, העירייה חוסכת חמישה מיליון שקלים בצריכת מים בכך שהיא משקה את הגינות הציבוריות במערב העיר באמצעות מי הגשמים שנוקזו באגמים המלאכותיים במערב העיר. כמו כן, אגף החשמל במינהל שפ"ע בעירייה נמצא בתהליך להחלפת כל הנורות בעיר לנורות לד חסכניות שמובילות לחיסכון של עד 50 אחוז מהוצאות החשמל.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר כי מיזם זה הוא חלק ממדיניות העירייה לאמץ טכנולוגיות חדשות, בוודאי אם הן סביבתיות ורווחיות שכן ההכנסות מוחזרות בראש ובראשונה לתושבים.

המשנה לראש העירייה ומחזיק בתיק החברה הכלכלית, , אסף דעבול, הוסיף: "זהו פרויקט חינוכי ערכי וסביבתי שכולם נהנים ממנו. החברה הכלכלית מנצלת באופן מרבי ומיטבי את השטח הבנוי לייצור אנרגיה ירוקה ללא  פליטות מזהמים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר