מנגל

בין המטבח לבין בית החולים: השף שמוצא נחמה כליצן רפואי

השף לירן איפלה שישיק בקרוב משאית גורמה, אוהב את המטבח ולא פחות את ההתנדבות כליצן רפואי: "זה אחד הדברים הטובים שקרו לי"

פורסם בתאריך: 22.3.19 09:53

השף לירן איפלה מראשון לציון הקדיש את רוב חייו לעולם הקולינרי. הוא בן 33, נשוי ואב לשלושה, שעסק בתחום כבר כנער, ובהמשך נסע לרכוש השכלה מעבר לים. "הניסיון הראשון שלי במטבח היה במסעדה של אבי כבר בגיל 16", הוא מספר, "שם גיליתי את אהבתי לעולם הקולינרי. לאחר לימודים בתדמור ובהילטון נסעתי להמשיך את הלימודים ב-C.I.A, בית הספר הקולינרי בניו יורק, השתלבתי בעבודה בבי.בי.קינג והתחלתי להגשים את החלום".

לאחר כמה שנים בחו"ל חזר איפלה לישראל, וגם כאן המשיך את עיסוקו כשף. הוא שימש שף פרטי במסעדות בולטות ואף היה מחלוצי השפים לאירועים ביתיים, אבל כל אלה לא באמת גרמו לו לסיפוק, והוא חש שמשהו עדיין חסר. עד שלפני שבע שנים גילה את עולם הליצנות הרפואית. ומאז הוא משלב בין שני התחומים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"מאוד התרגשתי כשנחשפתי לעולם הליצנות הרפואית. משהו בער בי ואמר לי שאני צריך לקחת חלק בדבר הזה", מספר השף, שהצטרף ללימודי ליצנות והחל להתנדב במחלקות הילדים השונות בבתי החולים. עד שהפך את הליצנות להרגל שבועי, שבמסגרתו הוא מגיע למחלקות הילדים השונות ולעתים אף משלב את אהבתו למטבח כשהוא מביא לשם ממטעמיו. "מצאתי דרך משלי להעניק ולתת קצת ממה שיש לי", מספר איפלה, "אני חושב שזה אחד הדברים הטובים שקרו לי ואני ממליץ בחום לכל אדם למצוא את המקום הזה בתוכו".

"כליצן רפואי אתה לומד להבין ולהתמודד באופן יומי עם סיטואציות מורכבות", הוא ממשיך, "כמו למשל לדעת לאיזה חדר מתאים שתיכנס ולאיזה חדר פחות מתאים. כל זה צריך להיעשות ברגישות יתרה ותוך הבנה של הסיטואציה. באחד הביקורים שלי במחלקות נתקלתי בילד שעבר טיפולים קשים שהשפיעו לו כמובן על מצב הרוח. במשך כמה ימים ניסיתי בדרכים שונות להיכנס לחדר ולעודד את הילד, אך לצערי הדבר לא התאפשר. כמה ימים לאחר מכן הילד נפטר. זו חוויה שאני זוכר עד היום והיא מלווה אותי בכל ביקור".

 

כיום לירן משמש כשף הראשי של אחד הבנקים הגדולים בארץ וממשיך לייעץ לעסקים בתחום המזון. בחודשים האחרונים הוא עובד על פרויקט קולינרי חדש וראשון מסוגו וישיק בקרוב את משאית הגורמה החדשה שתיסע בכל רחבי הארץ. המשאית תשמש מטבח גורמה נייד, ותציע מגוון של מאכלים, טעמים וריחות מכל העולם כמו תפריט איטלקי לצד מטבח אסייתי ומקסיקני שיהפכו ל"מנות רחוב".

"את הרעיון למשאית קיבלתי כששאלתי את עצמי איך אני משדרג את החוויה שלי במטבח ואיך אני חוצה את הגבולות שיש לנו כשפים", הוא מספר, "ראיתי את עצמי מבשל ביום ראשון בנס ציונה, ביום שני באילת וביום שלישי בחרמון, וכך החלטתי להפיק את המשאית. היא תציע מטבח איכותי ומגוון וחשוב מכל – היא מגיעה לכל מקום".

ולמרות העבודה האינטנסיבית שמצפה לו עם משאית הגרומה, הוא מבטיח לא לנטוש את ההתנדבות בבתי החולים כליצן רפואי – דבר מרגש אותו לא פחות מהמטבח.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר