ספי ריבלין
ספי ריבלין

החברים של ספי ריבלין: זכרונות מהקומיקאי הענק מראשון לציון

רז קינסטליך, אסף דעבול וחבריו של ספי ריבלין, נזכרים בדמויות שגילם ובהומור שהשאיר אחריו

פורסם בתאריך: 9.3.19 12:28

בשבוע הבא יתקיים בראשון לציון פסטיבל הקומדיה וההומור על שם ספי ריבלין, תושב העיר ויקיר העיר, שהלך לעולמו לפני יותר מחמש שנים. כמדי שנה, יתארחו בפסטיבל, שיתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון מ-18 עד 24 במרץ, קומיקאים רבים ושחקנים עם הפקות מקור שהוכנו במיוחד לאירוע.

לכבוד האירוע סיפרו ל"השקמה ראשון לציון" חבריו של ריבלין על ההשראה שהעניק להם, על הדמות האהובה עליהם ביותר מבין שלל הדמויות שגילם, ועל ההומור שנשאר גם אחרי לכתו.

מוני מושונוב: "משרתם של שני אדונים"

"התמזל מזלי לראות את ההצגה 'משרתם של שני אדונים' בתיאטרון החאן בירושלים, בבימויו של מייקל אלפרדס ועם ספי ריבלין, בביצוע מבריק ומעורר השראה של טרופלדינו המשרת", מספר השחקן מוני מושונוב, "הוא היה מדהים, יצר דמות של ליצן קומי ומיוסר שכל תנועה שלו על הבמה היתה קלאסית. הוא לא נח לרגע והתמסר טוטלית לדמות. קורע מצחוק ונוגע ללב. אין לי ספק שכל מי שצפה בהצגה עבר חוויה נדירה בזכות הבמאי והשחקנים וספי הגאון".

מיקי קם: פיסטוק ב"רגע עם דודלי"

מיקי קם מספרת ש"אחד הרגעים שהכי זכורים לי מספי'נקה היתה דמותו בתוכנית הטלוויזיה 'רגע עם דודלי'. משהו בתמימות ובהומור של פיסטוק מאוד קסם לי. אפשר לומר שהייתי משוגעת עליו. ספי'נקה היה אדם אהוב ואני בטוחה שהוא ידע שהוא אהוב. הוא היה איש עשיר בצחוק, נדיב כאדם, בוודאי כשחקן ובמיוחד כפרטנר על הבמה. דמות נוספת שזכורה לי שמצחיקה אותי באופן אישי ואינה מוזכרת בטלוויזיה היא 'משרתם של שני אדונים'".

 

משה אשכנזי: הפרסומת שנצרבה

"בין שלל הדמויות שספי גילם, אם יוסף ב'מוצ"ש' או הדמות המוטרפת ב'אחד באפריל' – הכי זכורה לי פרסומת שספי עשה למפעל הפיס", מספר השחקן משה אשכנזי, "הוא לבש חלוק רחצה ואמר: 'כל החיים עבדתי כמו חמור, חסכתי גרוש לגרוש, שקל לשקל… עד שזכיתי'. את הקטע הזה עשיתי על הבמה בגיל שש באירוע כישרונות צעירים בעכו".

 

אסף דעבול: סיפורים על אבא

"יש לי הרבה סיפורים על ספי", משתף חבר מועצת העיר ראשון לציון אסף דעבול שעמד בראש סיעת פז, שבה התמודד ריבלין למועצת העיר ב-2008. "באחד מסיפוריו הרבים, היה סיפור שספי סיפר לי על אבא שלו שהיה חקלאי. 'אבא שלי היה לא יוצלח במיוחד', הוא סיפר לי, 'הוא היה זורע בצל והיה יוצא לו עגבניות. יום אחד הוא לקח תמונה ומסמר של 10. עד שנכנס המסמר הוא הבין שהקיר בצד השני נדפק'. הוא היה איש מצחיק ומיוחד. לא הכרתי הרבה אנשים כאלו מקסימים כמו ספי".

רז קינסטליך: מעמיק ואנושי

"הדמות האהובה ביותר שספי גילם היא של פיסטוק, דמות שכולנו כילדים גדלנו עליה", מספר ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, "ספי ריבלין ז"ל היה ללא ספק מגדולי הקומיקאים במדינת ישראל. איש עם לב ענק, כישרון ויכולת וירטואוזית נדירה שהתוו את הדרך לקומיקאים ולשחקנים רבים במדינה. היה לי לכבוד לכהן יחד עם ספי במועצת העיר שם נחשפתי גם לצד הרציני, המעמיק והאנושי שלו. האכפתיות, העשייה בשילוב עם החיוך הנצחי וחוש ההומור הנדיר שלו – יישארו עמי כזיכרון לעד".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר