חתולי רחוב
חתולי רחוב

חתולי הרחוב מציפים את ראשון לציון; הפעילים: "אנחנו קורסים"

עונת הרבייה בפתח, והפעילים למען בעלי החיים וחתולי הרחוב מספרים על קושי רב ועומס: "חייבים להגדיל את התקציב של המחלקה הווטרינרית ולדאוג לתקציב להאכלה"

פורסם בתאריך: 7.3.19 10:33

"הובטחו דברים במהלך הבחירות, אבל בפועל הדברים זזים לאט", טוענים פעילים למען בעלי חיים בראשון לציון נוכח ריבוי החתולים בשכונות שונות בעיר. האביב בפתח ואיתו עונת הרבייה, ולדבריהם, אם הם לא יזכו לשיתוף פעולה מצד גורמים עירוניים, הבעיה רק תלך ותחריף.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


טלי שפיגלר, פעילת בעלי חיים, מספרת על זמן המתנה ארוך לעיקורים ולסירוסים ועל הבטחות מחנוכה שעדיין לא מומשו: "פניתי למחלקה הווטרינרית בחנוכה על מנת לבצע עיקורים וסירוסים בשכונת כצנלסון-ז'בוטינסקי. נאמר לי שידברו איתי לאחר החג. פניתי שוב, ושלושה חודשים אחרי אני עדיין מחכה. המצב לא פשוט – נולדים הרבה גורים, ובכל חודש אני מוציאה אלפי שקלים על האכלה, עיקורים וטיפול בחתולים. על מנת למזער את התופעה חייבים להקטין את הילודה בקרב החתולים, וזאת על ידי שיתוף פעולה עם המחלקה הווטרינרית. אני מבינה את הקושי, שאין מספיק כוח אדם במחלקה, ולכן על מנת שיגיעו, ילכדו ויחזירו לשטח חייבים להגדיל את התקציב וגם לתת תקציב להאכלה של בעלי החיים. אנחנו קורסים".

פעילה נוספת למען בעלי החיים בעיר, מספרת על ריבוי חתולי רחוב בשכונות רמב"ם ואברמוביץ, ומתארת מצב קשה במיוחד. לדבריה, חתולות רבות בהריון, והסירוסים והעיקורים נעשים מכספה האישי. "היחידה הווטרינרית פועלת על דעת עצמה ללא שיתוף פעולה איתי", היא טוענת, "ביקשתי כמה פעמים שאם לוכדים שאני אהיה נוכחת כשהם מחזיקים את החתולים. לכל חתול יש את הבית שלו והמקום שלו. אמרתי שאתגמש, שאלתי מתי שהם יכולים אגיע, אבל אין עם מי לדבר. החתולים חוזרים אחרי עיקורים וחייבים לראות דמות מוכרת. הם מפוחדים, עם סטרס נוראי, ומחפשים אדם שהם מכירים. נתקלתי בחוסר הקשבה מוחלט. לפני הבחירות הובטח לעקר ולסרס תוך הבנה שרק כך התופעה תצומצם. בשטח זה לא קורה. אני מתחננת לעזרה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "בעניין עיקור חתולים, השירות הווטרינרי העירוני פועל בהתאם לתוכנית עבודה בכל השכונות בעיר. על פי הערכה, בשכונת אברמוביץ' מעוקרים כ-85 אחוז מהחתולים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר