עדי ואיריס

המין החזק: הנשים מאחורי הפורומים המובילים בראשון לציון

"אם אתם רוצים שדברים ייעשו, בקשו מאשה": לכבוד יום האשה הבינלאומי קיבצנו ארבע נשים חזקות בעיר – איריס חזן, עדי זהר, איריס כהן וגלי ברדה דאדיסון – שמספרות מה קשר בין הפורומים למאבק על השוויון ומעמד האשה

פורסם בתאריך: 6.3.19 16:09

יום האשה הבינלאומי, שיחול ביום שישי הקרוב, הוא הזדמנות מצוינת להכיר מקרוב את הנשים החזקות בראשון לציון, שמתמודדות באופן שוטף ויומיומי עם תושבי העיר בקבוצות המקומיות שהן מנהלות ברשת החברתית: איריס חזן, עדי זהר, איריס כהן וגלי ברדה דאדיסון. ארבעתן מנהלות פורומים 24/7, סופגות לא מעט ביקורת לא פעם, ובכל זאת הן בוחרות להיות בפרונט ולעשות זאת בהתנדבות. וכן, הן הוכחה שהמין היפה הוא גם המין החזק.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


איריס חזן: "כל יום הוא יום האשה"

איריס חזן, בת 45, נשואה ואם לשלושה, היא בעלת עסק עצמאי בתחום האנרגיה הסולרית ולה תואר בקרימינולוגיה ותעודה בלימודי גישור בקריה האקדמית אונו. חזן מתנדבת במשטרת ישראל עשר שנים, ובמקביל מנהלת את פורום ראשון לציון – בימת התושבים. חוץ מזה, היא גם פעילה למען חתולי הרחוב, מ"מ יו"ר ועדת ביטחון בעיר, חברה בוועדת תחבורה ותנועה – והיד עוד נטויה.

"לאחרונה צירפתי לניהול לפורום את דניאלה יפרח כתוספת לכוח הנשי", מספרת חזן, "הפורום עוזר להעצמת נשים, הן בפרסום העסקים שלהן והן במציאת עבודה. עבורי, יום האשה הוא מן תזכורת קטנה להיותנו חזקות וכמה שאנחנו באמת שוות. ביום הזה יש דגש על כבוד האשה, על מעמדה, על שיוויון כלכלי, על מודעות שוויונית, גם שוויון פוליטי וגם חברתי. אבל אם להיות כנה, עבורי כל יום הוא יום האשה. וגם ביום הזה אני ממשיכה לעבוד, להיות לעזר עבור התושבים והסביבה, לבשל ולנקות את ביתי, ואני ממשיכה לאהוב את האיש שלי ואת שלושת ילדי ולא מצפה למתנה ביום הזה, למרות שהוא אף פעם לא מפספס. לדעתי, כל יום הוא יום האשה. אפשר לומר שבחברה כיום המודעות מתפתחת ועם השנים מרגישים את השינוי".

עדי זהר: "לא קלה דרכנו"

לעדי זהר מפורום תושבי ראשון לציון זו היתה שנה מעניינת, מאתגרת ולא פשוטה. "יום האשה הזה שונה מהאחרים בעבורי", היא מספרת בגילוי לב, "אם בעבר לא הבנתי את הצורך בו, כמנהלת פורום שתמך במועמד פוליטי בבחירות המקומיות, נאלצתי לספוג הרבה ריקושטים אישיים ונשיים עלי – מהשימוש ברווקות שלי ועד הפצת תמונת עירום מזויפת שלי ברשת".

"לא קלה דרכנו, גם לא בתקופה אחרי הבחירות", מוסיפה זהר, "צריך המון סבלנות ואורך רוח כדי לנהל פורום מוצלח וגם להביא תכנים מגוונים לקדמת הבמה בידיעה שתמיד תהיה עלייך ביקורת והיא לא תמיד בונה. אני משתדלת לתת לכולם במה במידת האפשר, לקדם עסקים מקומיים, לעזור לתושבים בנבכי העירייה ולקדם נושאים מוניציפליים בוועדות שבהן אני חברה. מרגרט תאצ'ר, אשת הברזל הבריטית, אמרה: 'בפוליטיקה, אם אתם רוצים שדברים ייאמרו, בקשו מגבר; אם אתם רוצים שדברים ייעשו – בקשו מאשה'".

גלי ברדה דאדיסון: "משאב הזמן שלי מוגבל"

גלי ברדה דאדיסון, בת ה-32, היא אם לשתיים ונשואה למוטי, ראש תחום בחברת הייטק. היא מנהלת את הפורום החדש של תושבי ראשון לציון וחברה בוועדת קידום מעמד האשה ובוועדת בריאות. על החוויה שלה בפורום כאשה, היא מספרת: "מיום שבגרתי, תמיד יזמתי וביצעתי פרויקטים למען הקהילה. ניהול הפורום נעשה בהתנדבות מלאה ומהווה המשך ישיר לעשייה שלי למען הקהילה. הניהול נעשה מכל הלב והנשמה. כמו כל אשה שעובדת במשרה מלאה ומנהלת במקביל משפחה, משאב הזמן שלי מוגבל. העובדה שמדובר בפורום אינטרנטי מאפשרת לי להמשיך ולעזור חברתית, כל העת, למרות מגבלת הזמן".

ברדה דאדיסון, מוסיפה כי "תושבים פונים אלי בכל שעה ותמיד אני מוכנה לעזור. כאשה, יש בעיני חשיבות רבה בהעצמה של נשים ובהגשמה עצמית שלהן, הן בקרב המשפחה והן בקריירה. בהקשר זה, אני רואה בפורום אמצעי חשוב לקדם מטרות אלה. הפורום מאפשר לי לעודד נשים לנהל עסקים באמצעות פרסום וחשיפה רחבה שלהן בקרב הציבור, בקלות, במהירות וללא עלות".

איריס כהן: "להטמיע את החשיבה המגדרית"

איריס כהן, שמנהלת את פורום ראשון לציון שלי, פועלת לקידום מעמד האשה גם כחברה בוועדת מעמד האשה בעיר. "התקבלתי לוועדה מתוקף היותי פעילה בסייעת רק ראשון ומנהלת פורום תושבי ראשון בכיוון הנכון יחד עם מיטל טרגמן", היא מספרת, "בפן המקצועי אני ספרית נשים למעלה מ-25 שנה, ובמסגרת זו אני חשופה לקשיים לא מבוטלים בכל מה שנקרא איזון בית-עבודה. כנשים אנחנו עובדות בשתי משרות, אחת מהן שקופה ומעסיקה אותי 24/7. על מנת לקדם נשים בעסקים אשתלב בפורום עסקים ברשת הנשים ואפעל לטובת זירת תעסוקה מכבדת צורכי משפחה".

כהן מוסיפה כי "במסגרת עבודתי בוועדה אני מעוניינת לשמש משקיפה בוועדות נוספות ולהטמיע את החשיבה המגדרית בכל הוועדות שפועלות בעיר. אדאג שוועדת קידום מעמד הנשים תפעל בין השאר להטבות לנשים עובדות, הן כעצמאיות והן כשכירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר