גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

בעקבות הקטנת מספר הילדים בגנים: חשש מביטול סייעת שנייה

בעירייה אמנם מרגיעים אבל על פי הוראות משרד החינוך כל גן זכאי לסייעת נוספת החל מ-30 ילדים ומעלה: "באמת מקוות שלא יגרעו לנו מהמצב הקיים"

פורסם בתאריך: 5.3.19 15:36

לאחר הפרסום ב"השקמה ראשון לציון", על כוונתו של ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, לצמצם את מספר הילדים בכשליש מהגנים התעוררה סערה בקרב הגננות והסייעות. הסיבה: החשש שתבוטל הסייעת השנייה בגנים. קינסטליך הודיע במפגש עם נציגי ההורים כי החל מהשנה הבאה יצומצם מספר הילדים בכשליש מהגנים בעיר, מ-35 ל-28 בכל גן. ואולם, בספטמבר 2015 יצאה הוראה ממשרד החינוך ומחזיק התיק נפתלי בנט, שכל גן טרום חובה לגילאים שלוש-ארבע יקבל סייעת שנייה בתנאי שיש בגן 30 ילדים ומעלה. וכעת עולה השאלה האם בגנים שבהם ישהו פחות מ-30 ילדים תבוטל הסייעת השנייה וכל העבודה והאחריות תוטל על כתפיה של סייעת אחת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הסייעת השנייה בגן זה חובה", טוענת ג', גננת ותיקה בעיר לגילאי טרום חובה בשיחה עם "השקמה ראשון לציון", "בעבר היו מעט גנים לגילאים האלה, ואילו כיום, בגיל שלוש, מגיעים הרבה ילדים והביקוש אדיר, בעקבות החוק חינוך חינם מגיל שלוש. הבעיה היא שהרבה ילדים לא מגיעים גמולים – אנחנו מקבלות ילדים עם חיתולים ומוצצים, כך שעד אמצע השנה זה מעון לכל דבר. סייעת אחת לא יכולה להשתלט על 28 ילדים בהחתלות, בהכנת ארוחת בוקר, בטיפול מסור. זה פשוט לא הגיוני. הקושי אדיר בגילאים האלה. היינו שמחות להגיע לראש העירייה ולהסביר לו שגם אם כוונתו טובה, ואני בטוחה שהיא כזאת, שישמע גם אותנו. אנחנו בשטח. הורים אמנם רוצים כיתות גן קטנות, אבל לא על חשבון הצוות החינוכי שהוא תנאי הכרחי".

"אני עדיין לא יודעת אם אכן מדובר על קיצוץ סייעת שנייה בעקבות צמצום מספר הילדים בגן, אבל אם זה המקרה, זו טעות איומה", טוענת סייעת עם ותק של שבע שנים, "עבדתי בעבר כסייעת יחידה וכיום אנו עובדות שתיים, אין מה להשוות בכלל. צריך להבין שתפקיד הסייעת הוא קודם כל לטפל בילדים, להכיל, להקשיב, לאחר מכן לנקות ולהכין את ארוחת הבוקר, כמובן להחליף אם ילד פספס וזה קורה הרבה. אני אשמח לדעת איך את כל הפעולות הללו יכולה לעשות סייעת אחת עם משכורת של פחות מ-30 שקלים לשעה. רוצים למוטט אותנו? אנחנו נמצאות מאהבה לילדים. אם לא, באמת שאין לנו מה לעשות בתחום, בטח לא בגלל השכר. אני באמת מקווה שלא יגרעו לנו מהמצב הקיים כי זה יהיה בלתי אפשרי ויפגע בכולם – בגננות, בילדים ובנו הסייעות".

ואולם, בעיריית ראשון לציון מבהירים: "ההיפך הוא הנכון, כוונת העירייה לצמצם את מספר הילדים בגני הילדים באופן מדורג, באופן שיטיב הן עם הילדים והן עם הצוות החינוכי. מדובר בתהליך מדורג שיארך מספר שנים כאשר אין כל כוונה לצמצם את מספר הסייעות".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    ראש העיר צודק. גם ככה יש מחסור בסייעות. עבודה קשה ולא מתגמלת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר