מסעותיי בעולם: משלחות החסד של סגן ראש העירייה לא עוצרות

לא פחות מ-11 משלחות של מתנדבים צפויות לצאת ב-2019 ליעדים מוכי עוני בעולם מטעם ארגון HelpApp שהקים איתי מתיתיהו, סגן ראש העירייה ברוטציה בעיריית ראשון לציון ויו"ר סיעת יש עתיד בעיר, כשהשנה לראשונה תצא משלחת משותפת ליהודים ולדרוזים

פורסם בתאריך: 1.3.19 09:23

לפני שלוש שנים הקים איתי מתיתיהו, סגן ראש העיר ברוטציה, יו"ר סיעת יש עתיד בראשון לציון ומחזיק תיק הצעירים, את ארגון HelpApp. החזון: הנגשת תחום ההתנדבות בארץ ובעולם על מנת לשפר את השיח החברתי, תוך אמונה היא שהתנדבות היא גירוש החשוך מהחברה הישראלית באמצעות שילוב כל השכבות והאוכלוסיות בארץ – דתיים, חילונים, ערבים, להט"בים ועוד. מאז הוציא מתיתיהו 25 משלחות שעושות עבודת קודש ביעדים שונים בעולם שסובלים ממחסור, כשהשנה בפעם הראשונה תצא משלחת משותפת של יהודים ודרוזים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"הארגון שלנו החל לפעול בשנת 2016 בעקבות סקר שנערך עבור מדינות ה-OECD, שהראה כי שיעור המתנדבים בישראל הוא רק שבעה אחוזים, וכי יותר מ-30 אחוז היו רוצים להתנדב אך נאלצו לוותר עקב מכשולים כמו מיקום, שעות ואופי ההתנדבות", מספר מתיתיהו ל"השקמה ראשון לציון" ומוסיף כי בשנתיים האחרונות הוציא הארגון 19 משלחות הומניטריות לגאנה, לאוגנדה, לטנזניה, לדרום אפריקה ולהודו. כל חברי המשלחות הם קרייריסטים, הורים, חיילים משוחררים, פנסיונרים וסטודנטים מכל רחבי הארץ שמוציאים את מיטב כספם וזמנם על חופשה קצת פחות קונבנציונלית: התנדבות במדינת עולם שלישי.

בשנת 2019 לבדה מתוכננות לצאת 11 משלחות – שתיים לאוגנדה, שש לטנזניה ושלוש לגאנה. "אנו עובדים בשילוב ארגונים רבים שראו בנו פלטפורמה להתנדבות ביניהם", מספר מתיתיהו, "כמו סמינר הקיבוצים, אוניבריסטת חיפה והארגון העולמי שגרירי רוטשילד. בכפרים שבהם אנו מתנדבים מתגוררים מאות יתומים ואלפי ילדים אשר חיים תחת עוני מכפיר. המשלחות שמגיעות מתמקדות בשיפוץ המבנים והכיתות, בצביעה, בניקיון, בגינון ובלימוד חווייתי של הילדים. במהלך היום הם ילמדו מתמטיקה, אנגלית, מוזיקה, גיאוגרפיה, ריקוד וספורט, וכמובן – החלק החשוב ביותר – הם יקבלו המון חום ואהבה. בנוסף אנו עובדים על המשכיות, ובשנים הבאות אנו מתכוונים לחזור לאותם אזורים כדי לשמר את הקשר המדהים שנוצר עם הילדים ותושבי הכפר".

מתיתיהו מתאר את הפעילות הענפה של הפעילים ומספר כי "אנו מתגאים בעובדה שהארגון שלנו עצמאי לחלוטין, ועד היום בניית המשלחת וניהולה נעשה באופן עצמאי לחלוטין על ידי המתנדבים בארגון. עבודתם כללה מציאת יעד, חבירה לארגון מקביל במדינה הרלוונטית ועבודת צוות מול איש קשר מקומי. בד בבד נערכת הכנת השטח להגעת הקבוצה ועבודה מול השגרירות הישראלית במדינת היעד, וזאת לצד ניהול תקציבי, איתור האנשים המתאימים והאיכותיים ביותר על ידי בניית שאלונים וזימון לראיונות אישיים, קיום מפגשים והרצאות של כלל חברי המשלחת, הכנת מצגות ולוחות זמנים, הכנת תוכן מקצועי למהלך ההתנדבות, עבודה מול סוכני נסיעות, סוכני ביטוח והוצאת ויזות. לצד אלה המתנדבים שוקדים על השגת תרומות של ביגוד, מזון, ציוד בסיסי וסיוע הומניטרי שלעתים אף הגיע לשלושה טון, וכן הקמת פרויקט גיוס המונים לתרומות כספיות לטובת השינוע לאפריקה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סולי

    עניי עירך קודמים…
    תעזרו לנזקקים בעיר ובמדינה שלנו
    חבל על הכסף ועל המאמץ
    יש פה הרבה רעבים

  2. יהודה

    נכון מאוד. מי מממן את הפעילות? האם העירייה וכספי הארנונה כדי להראות כמה אנחנו בינלאומיים? יש מספיק משפחות מצוקה בעיר שאפשר לטפל בהם. הרי לשם כך נבחר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר