משפחה אחת, שלוש נשים מצילות חיים: הכל התחיל ממוות פתאומי

ד"ר עינת קאופמן, שאביה נפטר מדום לב פתאומי, החלה להתנדב בארגון "איחוד הצלה" בראשון לציון עם בתה ואחותה בעקבות טרגדיה משפחתית. ויש גם רגעי נחמה, כמו לפני שבועיים כשסייעו ליולדת בעיר שנקלעה למצוקה ויילדו אותה בשלום

פורסם בתאריך: 17.2.19 12:05

"זו הזדמנות מאוד גדולה להציל חיים יחד עם הבת שלי ואחותי", מספרת עינת קאופמן, בת 45, ד"ר לפסיכולוגיה, שבחודשיים האחרונים החלה להתנדב בארגון "איחוד הצלה" סניף ראשון לציון לאחר שסיימה עם בתה לין בת ה-21 ואחותה שמונה חודשים של קורס אינטנסיבי, "החיים הם מתנה, ולהציל חיים זו כבר מתנה כפולה".

את ארגון "איחוד הצלה" הקימו מתנדבים בשנת 2006 במטרה לתת מענה רפואי ראשוני ומקצועי על מנת להציל חיים. בארגון לוקחים חלק יותר מ-5,000 מתנדבים מצפון ועד לדרום והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות. מתנדבי "איחוד הצלה" מגישים סיוע רפואי לחולים ולפצועים הזקוקים לטיפול מיידי ופעילים 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים.

ד"ר קאופמן הגיעה לארגון הרבה בשל מות אביה מדום לב פתאומי לפני כשמונה שנים. היא מספרת שהוא היה רק בן 56 במותו, ללא עבר רפואי, מה שגרם לה בהמשך להתנדב ולהציל חיים. "תמיד יש מחשבות מה היה קורה אם הייתי לידו והיה לי את הידע שיש ברשותי כיום", היא מספרת. לאחר מות אביה היא חיכתה שהבנות יגדלו מעט והחלה להתנדב ב"איחוד הצלה חוסן", שם היא רכזת מקצועית ארצית בסיוע נפשי במצבי טראומה. במסגרת זו היא טסה ברחבי העולם ועוזרת לאנשים אחרי אסונות טבע גדולים ופיגועים.

 

ל"איחוד הצלה" בארץ היא חיכתה לרגע שבו בתה לין תהיה בת 21 כדי לעשות זאת יחד. הן צירפו גם את אחותה של עינת, סיימו את הקורס והחלו לצאת יחד לקריאות. לפני שבועיים הן הגיעו לביתה של יולדת עם צירים חזקים שלא הספיקה להגיע לבית חולים, כאשר היתרון של הארגון הוא שפרק הזמן מרגע הקריאה עד ההגעה הוא 90 שניות. האם והבת עזרו ליולדת ללדת, לין חתכה את חבל הטבור, והחוויה של להביא חיים לעולם היתה משמעותית ומרגשת לשתיהן.

"איחוד הצלה נותן עזרה ראשונית רפואית עם חובשים שהוכשרו לכך", מספרת קאופמן, "ומשום שיש מערך גדול של כוננים, תוך 90 שניות מגיעים לשטח – על אופניים, על אופנוע, ברכב – ונותנים את הסיוע במקום. משם אנחנו מפנים אותם לבית חולים עם אמבולנס. לכל התקף לב, פציעה, תאונת דרכים – "איחוד הצלה" מגיע ראשון. כל כונן תורם לפי יכולתו, וברוך השם לא חסרים".

לין קאופמן, בתה של עינת בת ה-21 שבחודשיים האחרונים מצטרפת לאמה לשטח בקריאות, מספרת שמאז התיכון רצתה להתנדב, אבל תמיד משהו הפריע ולא הגיע הזמן הנכון, עד עתה. "רואים את העולם בצורה אחרת כשמתנדבים במקום כזה", היא מספרת, "לעשות לאדם החייאה ולדעת שהוא חי בגללי זה הדבר הכי גדול שיכול להיות בעולם". כשהיא נשאלת איך זה להציל חיים עם אמא שלה היא מחייכת ומשיבה: "אין דבר יותר משפחתי מלהציל חיים יחד".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר