איריס חזן

הצאצאית של אלכסנדר זייד שומרת על הביטחון בראשון לציון

אלכסנדר זייד המכונה "השומר האחרון" הוא דודה של סבתא של איריס חזן, שגדלה על סיפורי הגבורה וכיום מתנדבת במשטרת ראשון לציון, מ"מ יו"ר ועדת הביטחון ופועלת לקידום יחידת הפרשים בעיר. וכן, יש קווי דמיון

פורסם בתאריך: 5.2.19 17:14

ידוע שבני ובנות משפחה קשורים בעבותות של גנים שעוברים מדור לדור, כמו גם תכונות אופי ותווי פנים. חיפשנו בארכיון של ראשון לציון ומצאנו משפחה אחת מוכרת ומיוחסת ממייסדי העיר והמדינה ועד היום, משושלת אלכסנדר זייד ועד לאיריס חזן, מנהלת "פורום בימת התושבים", מ"מ יו"ר ועדת ביטחון וחברה בוועדת תחבורה ותנועה, ומצאנו שבסופו של יום, הכל נשאר במשפחה, ושאלכסנדר זייד גרסת 2019 היא חזן.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


למי שאינו בקיא בהיסטוריה של ראשון לציון נספר שאלכסנדר זייד, האיש והאגדה שמכונה גם "השומר האחרון", נולד בכפר בסיביר בשנת 1886. בגיל 17 עלה לישראל במסגרת העלייה השנייה, הגיע היישר לראשון לציון ועבד ביקב כרמל מזרחי, כציוני נלהב הקים זייד את ארגון "בר גיורא" שמטרתו היתה להקים כוח יהודי לוחם, ולאחר מכן היה שותף להקמת ארגון השומר במטרה להרחיב את השמירה היהודית. זייד, שהביטחון היה נר לרגליו, נרצח בשנת 1938 על רקע שמירת המדינה  ופסלו מתנוסס בגן הלאומי בית שערים בדמותו כפרש רוכב על סוסתו.

80 שנה קדימה נמצא את משפחת זייד עם איריס חזן הצאצאית שפעילה בראשון לציון גם בתחום הביטחון, בלי אנדרטה אבל עם יחידת פרשים שרוקמת עור וגידים. חזן מוכרת היטב כפעילה חברתית בעיר, ובראיון ל"השקמה ראשון לציון" היא מספרת שהיא מרגישה את הדם של משפחת זייד זורם בה.

"גדלתי על הסיפורים של סבא וסבתא", נזכרת חזן, "אמי היא הבת אחיינית של זייד , ואת רוב ילדותי העברתי אצל סבתא שלי, גדלתי על סיפורי הגבורה של  אלכסנדר זייד על ההתיישבות ותקופת הפרעות, למעשה כל חיי גרתי בעיר, מעולם לא עזבתי, השורשים שלי כאן ואלכסנדר זייד מהווה לי דמות הערצה עוד מילדות וידוע שבסופו של דבר אלה הדברים שמעצבים אותנו".

חזן מתנדבת במשטרה שנים רבות ובד בבד ממלאת את תפקיד מ"מ יו"ר ועדת הביטחון. בשבועות האחרונים היא מקדמת יחד עם מנשה גולדיס מחוות חמד ובברכת מקסים בביצקי, מחזיק תיק הביטחון וסגן ראש העיר, את יחידת הפרשים שהופכת בימים אלה מחלום למציאות, בעקבות פניה של תושבים לחזן, ובשל הכרותה ופעילותה במשטרה, הציע לקדם זאת תחת המטריה של המשטרה, ואכן חזן יזמה פגישה עם קצין המתנדבים  "נפגשנו עם קצין המתנדבים, מפקד משטרת ראשון", היא מספרת, "ואני מקווה שהפרויקט ייצא לאור בקרוב. כשאני מדפדפת בדפי ההיסטוריה של משפחתי אני רואה שהדברים עוברים בגנים. יש ביני לבין  אלכסנדר הרבה קווי אופי דומים – החוזק שלנו, המטרות שאנחנו מציבים לעצמנו, חוש הצדק, וכן, גם הסוס בסופו של דבר".

מתוך האלבום המשפחתי: משמאל לימין, ציפורה זייד, אשתו של אלכסנדר, סבא וסבתא של חזן

 

מתוך האלבום המשפחתי: הסבתא של חזן (הילדה משמאל) ואימה חווה, האחות של אלכסנדר זייד

 

מתוך האלבום המשפחתי הפרטי: ילדיו ואשתו של אלכסנדר זייד משמאל לימין – אלכסנדר (דודה של חזן), ציפורה זייד (רעייתו של אלכסנדר זייד), בת כוכבת, הבן יוחנן והתינוק גיורא זייד

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר