shutterstock

הצעה לסדר: הקלות בארנונה למספרות בראשון לציון

לפי ההצעה שהגיש אייל מושיוב, סיווג הארנונה של המספרות בעיר ישונה, מה שיוביל להורדה של כמעט 60 אחוז: "אם תל אביב יכולים, אין סיבה שראשון לציון לא"

פורסם בתאריך: 20.1.19 15:39

הצעה לסדר שהגיש חבר מועצת ראשון לציון אייל מושיוב, עתידה להטיב עם בעלי מספרות בעיר אם תתקבל בישיבת המועצה הבאה. לפי ההצעה, סיווג הארנונה למספרות ישונה מ"משרדים שירותים ומסחר" לסיווג של "מלאכה", ובדרך זו תוזל הארנונה לבעלי המספרות בכמעט 60 אחוז.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מושיוב מספר כי הרעיון הגיע עוד בקדנציה הקודמת כשהיה בקואליציה עם דב צור. "פנו אלי כמה בעלי מספרות בראשון וסיפרו לי על הנטל הכלכלי הכבד", הוא מספר, "בנוסף הביאו לידיעתי שבתל אביב שונו המספרות בארנונה בסיווג ל'מלאכה' לאחר הידיינות בבית המשפט. אם תל אביב יכולים, אין סיבה שראשון לציון לא".

שי הוא בעל מספרה במרכז העיר. לצורך העניין, על המספרה שלו שגודלה 20 מטר הוא משלם 780 שקל לחודשיים. "זה מחיר מטורף למטר", הוא טוען, "ביחס לדירה זה פי ארבעה. את המחיר הזה משלמים ל-80 מטר בית בראשון. אנשים שוכחים שבעלי העסקים הקטנים נאבקים יום-יום כדי לשרוד. ברחוב שלי יש שבע מספרות במרחק הליכה זו מזו, אז גם התחרות קשה וגם ארנונה גבוהה, שלא נדבר על השכירות – כל שקל רלוונטי לגבינו".

עו"ד דוד טובול מראשון לציון מסביר את העניין מבחינה משפטית: "עניין סיווג וגובה הארנונה נקבע על פי צו הארנונה במסגרת החוק, בעיקר פקודת העיריות, כזכות לגביית ארנונה לכל בתי העסק בעיר. כמו כן, קיימת השלכה לקביעת גובה הארנונה – האם לסווג בית עסק מספרה כבית מלאכה ואו כעסק רגיל. כמובן שלסיווג יש השלכות כי סיווג בתי מלאכה יחייב ארנונה מופחתת מעסקים רגילים, מאחר שהם בתי מלאכה, ראו פסק דין של כבוד השופט ישעיה מבית המשפט המחוזי בתל אביב. כמובן שאם יש החלטת מועצה, העניין יקודם באופן משמעותי, יחד עם תשתית חוקית להצעה קיימת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר