צילום: שגיא פלדמן

משרד הבריאות: אסף הרופא במקום הראשון בטיפול בחולים במיון

משך הזמן מהקבלה בחדר המיון - עד למגע רפואי ראשוני על ידי איש צוות רפואה עומד באסף הרופא על שמונה דקות - לעומת ממוצע ארצי של 10 דקות

פורסם בתאריך: 2.1.19 10:57

מדדי משרד הבריאות המדרגים את השירות הניתן בבתי החולים בישראל, מצביעים על רמת טיפול ושירות טובים במרכז הרפואי אסף הרופא. מנכ"לית אסף הרופא, ד"ר אסנת לב ציון-קורח: "אני שמחה שעמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו"

בכנס "מדדי האיכות ברפואה" שהתקיים בתחילת השבוע במרכז הרפואי בלינסון, נמסרו נתוני משרד הבריאות הנוגעים לזמני המתנה בחדרי מיון לבדיקת רופא, החלטה על אשפוז או שחרור, המתנה למעבר למחלקה, זמינות רופאים בכירים ואיוש אחיות במשמרת – על פי תקן משרד הבריאות.

בישראל יש 29 חדרי מיון ובמהלך שנת 2018 ביקרו בהם יותר משלושה מיליון איש. נתון זה אגב, עומד בעלייה מתמדת מדי שנה. זמן ההמתנה הממוצע עד תחילת הטיפול הרפואי הוא 3.22 שעות במבוגרים, ו-2.54 שעות בילדים.

הבשורה למטופלי המרכז הרפואי אסף הרופא: מבין בתי החולים הגדולים (יותר מ-90 אלף פניות למיון בשנה) דורג אסף הרופא כמצטיין וממוקם ראשון בקטגוריית טיפול בחולים במיון. הציון: 83.1 אחוזים, כאשר איכילוב דורג שני – 75.7 אחוזים, מאיר – שלישי, שיבא – רביעי והדסה עין כרם אחרון עם 52.2 אחוזים. המדד משקלל בעיקר את זמני ההמתנה, הטיפול הרפואי הניתן וקבלת ההחלטה על שחרור הביתה או אישפוז במחלקה.

בנוסף, אסף הרופא עומד ביעדי משרד הבריאות בזמני טיפול בקטגוריות חשובות נוספות כמו: ביצוע צינתורים (עד 90 דקות ביצוע צינתור מרגע ההגעה לבית החולים), ביצוע סי-טי ראש עם חשד לאירוע מוחי (תוך שלוש וחצי שעות מרגע ההגעה לבית החולים), בטיפול בשבר צוואר הירך (ביצוע ניתוח בתוך 48 שעות, בעיקר במבוגרים), במתן אנטיביוטיקה לאחר ניתוח קיסרי (הפחתת תמותה וזיהומים לאחר הלידה).

המדד המעניין ביותר שמשרד הבריאות בדק, הוא משך הזמן מהקבלה בחדר המיון – עד למגע רפואי ראשוני על ידי איש צוות רפואה. על פי הדו"ח, בימים א'-ה' זמן ההמתנה עד לבדיקה ראשונית הוא קצר יותר במשמרת לילה, וזהה במשמרות הבוקר והערב. לעומת זאת בסופי שבוע, זמני ההמתנה ארוכים יותר במשמרות לילה. זאת, בגלל שילוב של מספר גורמים: מיעוט צוות זמין לביצוע הבדיקה הראשונית בסופי השבוע, עלייה בפניות לחדרי המיון במשמרות אלו ובין היתר – עקב צאת השבת וזמינות נמוכה של מרפאות בקהילה. זמן ההמתנה באסף הרופא בקטיגוריה זו: שמונה דקות כאשר הממוצע עומד על 10 דקות.

ד"ר אסנת לב-ציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא מסרה בתגובה: "אנו המרכז הרפואי המוביל והגדול בשפלה, עם למעלה מ-140,000 פניות למלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה_א"ע) בשנה. הצוות הרפואי והסיעודי במלר"ד, יחד עם צוותי המנהלה וכוח העזר, עושים ימים כלילות במתן שירות רפואי מקצועי ואנושי הטוב ביותר ובמסירות הראויה לשבח. כל זאת, על אף הפניות הרבות ומורכבותן. חרטנו על דגלנו רפואה אישית, אנושית ומתקדמת, ואני שמחה שעמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו. אנו שמחים שהדבר בא לידי ביטוי גם בסקר משרד הבריאות לשנת 2018".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר