תקציב 2019: השקעה בחינוך – לצד ביקורת על פגיעה בשירות לתושב

בתום ישיבה סוערת אושר תקציב 2019 שגדל ב-66 מיליון שקל ביחס לשנה שעברה, עם תוספות בתחום החינוך והרווחה. באופוזיציה טוענים: "התקציב פוגע בזוגות הצעירים, בשירותי הניקיון ונשען על הרזרבה שהשאיר דב צור"

פורסם בתאריך: 27.12.18 12:45

בתום ישיבת מועצה סוערת אושר אמש (רביעי) תקציב עיריית ראשון לציון לשנת 2019, עם גידול של 66 מיליון שקלים. "החלטה מסוכנת ולא אחראית", טוען חבר האופוזיציה דורון אוזן שהצביע יחד עם חבריו לאופוזיציה נגד הצעת התקציב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בישיבת המועצה הסוערת אושר התקציב העומד על 1,911,111 מיליארד שקלים – גידול של 66 מיליון שקל ביחס לתקציב 2018. תקציב החינוך גדל והוא יעמוד על 34.5% מסך התקציב, כאשר סך כל פעילות החינוך בשנה הקרובה תעמוד על 218,092 מיליון שקל – עלייה של יותר מ-9.5 מיליון שקל ביחס לשנה שעברה.

גם תקציב הרווחה גדל והוא יעמוד על 175,436 מיליון שקל עם גידול של 11,828 מיליון שקל, עליה של יותר משבעה אחוזים מהשנה שעברה. כמו כן, הוחלט במסגרת התקציב כי ההכנסות מארנונה לעסקים בשנה הקרובה צפויות לעלות.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "התקציב החדש מביא בשורה בתחום החינוך, הרווחה, שיפור בתנאי העסקה ובשכר הסייעות, טיפול בבעלי החיים ונושאים נוספים וחשובים. בעדכוני התקציב הצפויים במהלך השנה נגדיל את תקציב הסייעות והחינוך לגיל הרך. אני מודה לחברי המועצה על התמיכה והגיבוי בתקציב ששם את התושבים במרכז".

ואולם, מנגד יש מי שסבור כי התקציב אינו מבשר טובות ויפגע בתברואה, הניקיון ברחובות, מוסדות החינוך וההכנות לבגרויות. "לא נרשמו הנחות בצהרונים כפי שהבטיחו, והורים בשנת 2019 יממנו מכיסם הפרטי מורים פרטיים והכנות לבגרויות ויהיה קיצוץ בניקיון ברחובות העיר – שלוש פעמים בשבוע במקום שש כיום", טוען דורון אוזן, יו"ר סיעת הצעירים והסביבה, המשמש כיו"ר ועדת הביקורת

דורון אוזן מוסיף כי "אנו, חברי האופוזיציה נערכנו מבעוד מועד לישיבה הזאת. לצערי אין שום בשורה בתקציב. מדובר על קיצוץ של המון פעולות למען הציבור בלמעלה מ-10 מיליון שקל. העירייה קיבלה עודף תקציבי של 58 מיליון שקלים משנים קודמות ובחרו להשתמש בכולו, במקום להשאיר רזרבה. אין פה בשורה לציבור הזוגות הצעירים והמשפחות הצעירות, בהנחות צהרונים – פעולה שהייתה אמורה לקרות. יש קיצוץ בניקיון בתי הספר למרות שכולנו כהורים יודעים איך נראים השירותים בבתי הספר, וזה קורה בבתי הספר החדשים והישנים איך אפשר לקצץ בדבר כזה?".

בהמשך התייחס אוזן לתקציב החינוך, וטען: "יש קיצוץ בסעיף הכנה לבגרויות. אי אפשר לצאת בהצהרות אבל לא לעשות זאת בפועל. ההורים בשנת 2019 יוציאו מכיסם כספים כדי לממן שיעורים פרטיים והכנה לבגרויות. העירייה מתפארת שהיא משפרת את שכר הסיעות, אך בפועל מדובר בשלושה שקלים לנטו לכל אותן 600 סייעות של החברה העירונית שציפו וקיווי שתהיה בשורה אמיתית בנושא. גם מבחינת ההדברה הייתה פגיעה כאשר כולם יודעים שערך ההדברה בעיר היה לוקה בחסר, ובעיקר במערב העיר".

לסיכום אמר אוזן: "בעקבות הדיון חשוב לומר יישר כח לחבריי למועצה מירב דולב, אייל מושיוב, יפעת מאירוביץ'-יפת וציון כהן שהתעמקו ולמדו ושאלו את השאלות הנכונות כדי לשפר ולשנות את התקציב".

חברת האופוזיציה יפעת מאירוביץ'-יפת, הצטרפה לטענות, והוסיפה: "יותר מ-50 מיליון שקלים מגיעים מעודפים משנים קודמות שדב צור השאיר אחריו. הוא השאיר קופה עם עשרות מיליוני שקלים והנהלת העיר בחרה להשתמש בכל כספי הרזרבה ולא להשאיר דבר. תמיד צריך להשאיר ליום סגריר. התקציב הזה לא זהיר. הבנתי שיש כוונה לעשות עדכון תקציב לדברים החשובים באמת, אך זה דבר שיהיה קשה מאוד לעשות. המשכורות, הפנסיות או הגימלאים לא יפגעו, מה שכן יפגע ההוא השירות לתושב".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "תקציב 2019 מביא עמו בשורה בתחומים רבים ומהותיים כמו חינוך, רווחה, הנחה לאזרחים ותיקים ועוד. התקציב הינו תוצאה ישירה של התקציב הקודם ולכן אנו עמלים בימים אלה על עדכון התקציב שיישקף ויביא לידי ביטוי ביתר שאת את המדיניות החדשה של העירייה. עדכון התקציב יבוא לידי ביטוי במגוון תחומים עם דגש על גני הילדים והסייעות. התקציב שיובא לעדכון יהיה אחד התקציבים החברתיים ביותר".

 

 

תגובות

2 תגובות
  1. ערן

    למה ניתן לצפות? נתתם ליחצ"ן מסיבות שמעולם לא ניהל מכולת, לנהל תקציב של 2 מילארד ש"ח. באמתם ציפיתם למשהו אחר?

  2. ארץ זבת חלב ודבש

    מפחיד מאוד שאלה האנשים שמנהלים את העיר. פשוט מפחיד! ולא רק את ראשל"צ, גם כל יתר הערים והרשויות המקומיות, שלא לדבר על רשויות המדינה. אוסף של אוכלי חינם, חסרי השכלה וכישורים, שמקומם, במקרה הטוב, להיות רוכלים בשוק, מאיישים משרות מפתח בפוליטיקה הישראלית. ככה נראית המדינה שלנו היום. בשביל להיות רופא צריך ללמוד קשה, להיבחן ולעבור סטאז'. כנ"ל אצל שמאים, עורכי דין, רואי חשבון וכל מקצוע אחר שמכבד את עצמו. אלא, שמשום מה, פוליטיקאים יכולים להיבחר בלי שיש להם כל ניסיון, כישורים, השכלה או אפילו 90 איי קיו. וככה נראות הרשויות במדינה שלנו – כמו שוק, כשכל רוכל מחפש להכניס כמה שיותר כסף לכיס שלו, גם אם צריך לקנות ולמכור כמה תפוחים רקובים. תפתחו את העיניים – המצב כאן גרוע וזה הכל באשמתנו. הדמוקרטיה במדינה הזאת לא עובדת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר