פיצויים לתושב העיר שנפל ונחבט בגלל עמודים ליד תחנת אוטובוס

נכה צה"ל שביקר את הוריו בחולון ניסה לחזור לביתו, נתקל בעמודים, נפל ונפגע. בית המשפט לא נשאר אדיש

פורסם בתאריך: 30.12.18 10:16

תושב ראשון לציון, כבד ראייה, נכה צה"ל, זכה ב-24 אלף שקל, לאחר שתבע את עיריית חולון בטענה כי נתקל בעמוד, נפל ונחבט. לטענת האיש, שהפך לעיוור בעין שמאל וכמעט עיוור גם בעין ימין, לאחר שנפגע מלחמת הלנון השנייה, הוא יצא מבית הוריו שבדב הוז בחולון, ועשה את דרכו לכיוון תחנת האוטובוס לכיוון ביתו, ואז נתקל בעמודי ברזל, נפל ונגרם לו שבר בידו השמאלית.

"לאחר הנפילה שגרמה לי חבלה גופנית החתלתי לפחד", הוא מספר התובע, בן 57. "פחדתי לצאת לבד מהבית, התחלתי להיות תלותי במשפחה, העצמאות נלקחה ממני. שלחתי לעיריית חולון מכתבים לפני הגשת התביעה, אבל לא קיבלתי התייחסות. בשלב מסוים הציעו לי פיצוי של 2,500 שקלים, אבל סירבתי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בתביעה שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עורך דינו, דוד טובול, נטען כי העמודים הוצבו רק בשנים האחרונות וכי הם למעשה מהווים מכשול במרחב הציבורי. "כל השטחים הציבוריים בערים השונות צריכים שתהיה הנגשת מעבר לנכים ומוגבלים על פי כל החובות החקוקות כולל כללי הנגישות ומי שיפר אותם ולא ינגיש מקומות מעבר ציבוריים לנכים יצטרך לשלם כסף במידה שייגרום לכאב וסבל לנכה ולמוגבל על כל כאב וסבל שייגרם". בחברה מתוקנת ומונגשת לאנשים נכים עם מוגבלויות חייבת להיות אכיפה כלפי גופיים ציבוריים מוסדיים כמו רשות מקומית".

"המקרה הוא מצער בכך שאסור להציב מכשול לאדם עיוור עם מוגבלות. ברור שאדם נכה, עם ראייה מוגבלת ייפול מעמודי ברזל שנועדו למנוע חנייה של רכבים, אך שכחו שאנשים עם מוגבלות צריכים מעבר פתוח ובטיחותי ללא מכשולים".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר