בית ספר
צילום אילוסטרציה: ChameleonsEye / shutterstock

הנהלת בית הספר להורים השובתים בעקבות האלימות הקשה: השביתה – עבירה על החוק

במקביל לפגישה ולדיאלוג עם מנהלת אגף החינוך בעיריית ראשון לציון, במטרה למצוא פתרון לבעיית האלימות הקשה בכיתה השובתת, נשלחו מכתבים להורים עם העתקים לקצינת ביקור סדיר

פורסם בתאריך: 24.12.18 12:57

תלמידי בית הספר היסודי שעברו שורה של מקרי אלימות קשים ממשיכים לשבות מזה 13 ימים. הוריהם דורשים למצוא פתרון למצב הסבוך והקשה שפוגע בילדיהם ואף מסכן את שלומם. אלא שבינתיים טרם נמצאו פתרונות לשביעות רצון ההורים, והנהלת בית הספר הדורשת את חזרתם של התלמידים ללימודים, העבירה מכתב להורים עם מסר מאיים, לפיו אם התלמידים לא ישובו ללימודים תישלח אליהם קצינת ביקור סדיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הוריהם של 28 תלמידי כיתה ה' בבית הספר היסודי בראשון לציון החליטו להשבית את הלימודים בעקבות אלימות מתמשכת מצד מספר תלמידים בכיתה. כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה ראשון לציון", כאן, מקרי האלימות כללו שבירת אצבע לתלמידה, השלכת תלמיד לפח אשפה, גרימת סדק בידה של תלמידה ואשפוזה של תלמידה אחרת, לאחר שספגה אגרוף בבית החזה. בעקבות המקרים, הודיעו ההורים כי לא ילדיהם לא יחזרו לבית הספר עד שהתלמידים האלימימם לא יסולקו.

אתמול (ראשון) נפגשו ההורים עם מנהלת אגף החינוך בעיריית ראשון לציון, אטי אדר. יו"ר פורום "עמותת הורים נגד אלימות", הפסיכולוגית החברתית לילך קובה המלווה את מאבק ההורים, סיפרה: "התקיימה פגישה בין נציגי ההורים לבין מנהלת אגף החינוך אטי אדר. הפגישה הייתה נעימה והתקיים דיאלוג קשוב ופתוח. אטי אדר חזרה על הצעת בית הספר וביקשה מההורים כי יסיימו את השביתה ויחזרו ללימודים, תוך התחייבות כי במידה שיהיה מקרה אלימות נוסף הילד האלים יורחק מהכיתה. הורי ילדי הכיתה החליטו להמשיך את השביתה, והודיעו שהם לא מוכנים שילדיהם יהיו שפני ניסיונות".

קובה הוסיפה כי "אני שמחה כי מנהלת אגף החינוך, אטי אדר, פינתה מזמנה וישבה לשיחה פתוחה עם נציגי ההורים. הם יצאו מהפגישה מחוזקים עם תחושה שיש עם מי לדבר ויש רצון אמיתי לפתור את הבעיה. לצערנו, הפתרון שהציעה דורש מההורים לסכן שוב את ילדיהם ולשלוח אותם לסביבה לא מוגנת. לא יעלה על הדעת כי רק באירוע האלימות הבא יוצא הילד האלים מהכיתה. מדובר בכיתה שספגה עשרות אירועי אלימות בחמש שנים. אני תקווה כי מערכת החינוך תמצא במהרה פיתרון שיגן על הילדים וזאת על מנת שנוכל לסיים את השביתה".

נציגי ההורים, אמרו לאחר הפגישה: "אנו מודים לאטי אדר, מנהלת אגף החינוך על קיום הפגישה. במהלך הפגישה הצפנו את אירועי האלימות שארעו בחמש השנים האחרונות וחשנו כי אדר, קשובה ובאמת מנסה למצוא פתרון ולתת לילדנו להגיע לסביבה מוגנת, כפי שבית ספר אמור להיות. אבל בשלב זה אנו ההורים החלטנו שהשביתה ממשיכה".

יציון כי כחלק מפתרון שהוצע, הוא הגדלת מספר אנשי הצוות בכיתה, כאשר בכל שיעור ישהו בכיתה בין שלושה לארבעה אנשי צוות, המורכב ממורות וסייעות. זאת, לצד הליווי הפסיכולוגי שמקבלים התלמידים בעקבות מקרי האלימות. אלא שלטענת ההורים, פתרונות אלה כבר הוצעו בעבר והוכחו כלא יעילים. "כפי שאתם יודעים לאורך השנים הוכנסו גורמים מקצועיים על מנת לסייע לכיתה. טיפול פסיכולוגי, גישור, הוכנסו סייעות ומורה נוספת. בד בבד, למרות התמיכה, ישנם ילדים שחזרו להרטיב בלילה, מפחדים להגיע לבית הספר, ויש שחווים תופעות פסיכוסומטיות שונות שמחמירות מדי יום ביומו", טוענים ההורים.

 

במקביל לדיאלוג עם מנהלת אגף החינוך קיבלו ההורים מכתב מהנהלת בית הספר, שבו צויין בין השאר: "לידיעתכם, אי ביקור סדיר הוא עבירה פלילית על פי החוק לימוד חובה. הורים של ילד בגיל לימוד חובה או של נער בגיל לימוד חובה חייבים לדאוג לכך שילמד באופן סדיר במוסד חינוך מוכר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר