אמיר סולרסקי

אמיר סולרסקי: "לקראת הבחירות היו חילוקי דעות ומריבות ביש עתיד"

אמיר סולרסקי שהפתיע והעדיף שלא להתמודד בבחירות המקומיות, אבל הקפיד להיות מעורב בקמפיין, מספר האם יש סיכוי שנראה אותו כמנכ"ל העירייה או כחבר כנסת

פורסם בתאריך: 19.12.18 16:02

בפוליטיקה המקומית של ראשון לציון מכנים אותו "האיש מאחורי הקלעים", ומנסים כל הזמן לפצח את דרכו ואת הכיוון שאליו הוא שואף. אבל כבר יותר משנה שאמיר סולרסקי מקפיד לשמור על עמימות בכל הנוגע לדרכו בפוליטיקה, אליה נכנס עם פרישתו מתפקיד בכיר בעירייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


סולרסקי שיחק כדורגל במדי כל הקבוצות של ראשון לציון משך עשרות שנים. את הקריירה הספורטיבית הוא סיים במדי הפועל נחלת יהודה, וכשבמשך לא מעט שנים היה הכדורגלן הפעיל המבוגר ביותר בכדורגל הישראלי. בתפקידו כמנהל רשות הספורט העירונית לאורך שנים, הוא השתדל לטפח את כל ענפי הספורט בעיר, דאג להקמת מתקנים, להתקדמות הקבוצות והוכר כמי שדלתם של ראשי העיר הייתה פתוחה בפניו תמיד לאורך עשרות שנים.

אלא שלפני כשנתיים הוא הודיע במפתיע שהחליט לעזוב את תפקידו. "אני רוצה לעשות לעצמי ולביתי" אמר, ולא הזכיר במילה את הפוליטיקה. מהר מאוד הובן המהלך: סולרסקי הקים את סניף יש עתיד בראשון לציון. אבל אז שוב הפתיע כשהודיע כי לא התמודד בבחירות המקומיות האחרונות למועצה או על ראשות העירייה. מי שעמד בראש הרשימה הוא איתי מתיתיהו שהפתיע, נכנס למועצה עם שני מנדטים וקיבל את תפקיד סגן ראש העירייה, אותו יעשה ברוטציה עם אריה כהן מש"ס. סולרסקי הקפיד להיות מעורב מאחורי הקלעים לאורך כל הקמפיין המוצלח.

ומה הלאה? סולרסקי מעדיף לשמור את הקלפים קרוב לחזה, אבל בסביבתו מדברים על אפשרות שיוצב במקום ריאלי בבחירות הקרובות לכנסת, במסגרת סיעת יש עתיד. "אני עסוק בעסקים הפרטיים שלי, בחברה הממשלתית שבה אני משמש כיו״ר הדירקטוריון שלה וכמובן – ביש עתיד. בין לבין, אני מנסה לפנות מקום למשפחה שכל כך מתחשבת בי".

איך תסכם את הבחירות ואת ההישג של יש עתיד? 

"הייתי מגדיר את ההישג כסביר. כל תנאי הפתיחה היו לרעתנו, ולשמחתי הפעילים והתומכים היו מדהימים וגרמו לתאוצה אדירה אצל תושבי העיר. קשיים יש בכל מערכת, וצריך לדעת להתמודד. אכן, נציגים במועצה לא היה לנו והתחלנו מאפס. לא היה לנו מנגנון ולא צוותים שעובדים ברשות המקומית במשך חמש שנים כמו לאחרים, פשוט לא היינו שם. את ראשון לציון אני מכיר היטב וניהול הוא חלק ממני כך שהנושא לא זר לי".

על הקמפיין מוסיף סולרסקי כי הסיעה הקפידה "להתמקד בעשייה נטו ובמטה שלנו נטו בלי להתפזר לצדדים. בניגוד לאחרים, לא עסקנו במי שסביבנו אלא בעצמנו בלבד. קמפיין חיובי אני קורא לזה. החלטנו להתמקד רק בפעילות ובמועמדים שלנו. היתרון של שני חברי המועצה הנבחרים שלנו, איתי והדס, הוא בעשייה הקהילתית ובהתנדבות לאורך שנים. מדובר בשני אנשים מצוינים ואיכותיים ממדרגה ראשונה, ואני שמח על הבחירה. הם הוכיחו את עצמם לאורך הקמפיין ואני בטוח שיבצעו עבודה מוניציפאלית מעולה".

יחד עם זאת, הוא מבהיר כי "עבדנו קשה והיו לא מעט חילוקי דעות ואף מריבות, אבל למען מטרה משותפת. ידענו לטפל בבעיות שצצו תוך כדי תנועה ולא נתנו לחילוקי דעות להפריע. אישית, התחייבתי לעצמי עוד לפני שנכנסתי לפוליטיקה לא לריב ולא להתעמת עם אף אחד, לשמור על צניעות ובעיקר – לא לקבל אגורה שחוקה אחת כתרומה מאף גורם. ואכן, אנו היחידים מכל הסיעות שסירבנו לקבל תרומות".

ומה הדבר הכי חשוב שלמדת בבחירות?
"תמיד ידעתי לא להתחייב, לא להבטיח ולא לעסוק בנושאים שלא אוכל לעמוד בהם. כך נהגתי לאורך כל הדרך. אין הבטחות לא מבוססות ואין להשלות אף אחד. אני שמח שיצרנו מנגנון משפחתי מקומי שהוא בעצם כיום המטה של יש עתיד בראשון לציון".

יש מי שאומרים שאתה יכול למלא את תפקיד מנכ"ל העירייה
"נו, אז אומרים. אני לא מועמד והנושא לא על הפרק".

ומה דעתך על המהפך בעיר?
"אני מכיר היטב את רז ומשפחתו שנים רבות. הצלחתו היא הצלחה של כולנו. רז, למרות גילו היחסית צעיר, צבר ניסיון עירוני רב, הוא משופשף ומכיר את העיר היטב. ברור לי שהוא יידע לבחור אנשים איכותיים לעשייה, וזה מתכון להצלחה. כולנו מחוייבים לתת כתף, מי שבפנים ומי שבחוץ, על מנת שראשון לציון תמשיך לשגשג".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסי חכים

    חבל שאמיר סולרסקי לא ראש העיריה שלנו
    הוא עושה חיל בארץ אבל מה עם ראשון

  2. יאיר

    מנהל הכללי של העיריה גליק ראוי שימשיך לראש העיר אין ניסיון רב הוא צריך ללמוד יחד אם חברי הקואליציה ייעשה זאת אך ראוי שחיים גליק ימשיך בתפקידו נכון שמשרת מנכל היא משרת אמון ראוי שגליק ימשיך בתפקידו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר