מחאת נשים נוסח ראשל"צ: פקחי העירייה איימו לתת דו"חות לפעילים

בראשון לציון קיימו את מחאת "עוצרות ל-25 דקות" והופתעו לגלות את פקחי העירייה. יוזם המחאה: "עצוב שבזמן שנשים נרצחות במקום להגן על זכויות האזרח זה מה שיש לפקחי העירייה לעשות"

פורסם בתאריך: 17.12.18 10:42

תגובה מאוד יוצאת דופן למחאה נגד אלימות כלפי נשים שהתקיימה אתמול (ראשון) בראשון לציון: פקחי עירייה הגיעו למקום ואיימו לתת דו"חות למפגינים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במהלך השבוע שעבר התקיימו שורה של הפגנות ואירועי מחאה ברחבי הארץ במחאה על האלימות המתמשכת נגד נשים. זאת, לאחר שמספר הנשים במהלך 2018 הגיע ל-25 קורבנות. זאת, לצד הנתונים החמורים העולים מדו"ח ויצ"ו, לפיו כי מדי שנה מדווח על 200,000 נשים מוכות וכי למעלה מחצי מיליון נשים נחשפות למקרי אלימות קשים. ארגוני הנשים יצאו בקריאה לפיה: "נמשיך לעצור ל-25 דקות יום ועוד יום ועד שהדרישות שלנו יבוצעו במלואן, באופן מיידי".

גם פעילות ופעילים מראשון לציון הצטרפו למחאת הנשים, וקיימו מחאה תחת הכותרת "עוצרות 25" – לזכרן של 25 הנרצחות. הפעיל החברתי שחר נחמן הדר יזם מוקד מחאה, ומדי יום בשעה עשר בבוקר הוא מגיע עם פעילים נוספים כדי למחות, כשהם עוצרים את עבודתם ל-25 דקות ועומדים בצומת הרחובות הרצל פינת רוטשילד.

אלא שאתמול הגיעו פקחי השיטור העירוני וביקשו לעצור את הפעילות. לטענת הדר הם ביקשו תעודה מזהה ואיימו לתת דו"חות על חלוקת פלאיירים ללא אישור מהעירייה. בתגובה כתב בפוסט זועם: "יום בשעה 10 בבוקר גם בראשון לציון רצינו לעצור ל-25 דקות. אנשי הפיקוח העירוני מנעו זאת ממנו בטוענה שאסור לחלק פלאיירים ללא אישור עירוני, דבר שקרי ומטרתו אך ורק להציק ולנטרל את הפעילות המדהימה שלנו. נשים נרצחות ולהם חשוב לתת דו"חות. בושה".

בסופו של דבר נחמן הדר וחבריו לא קיבלו דו"חות, לטענתם לאחר שהסבירו כי אינם עסק מסחרי ולכן הם רשאים לחלק פלאיירים ללא אישור. "נכון, קיים חוק עזר עירוני האוסר על חלוקת פלאיירים אבל גם קיים חוק יסוד כבוד האדם וחירותו והוא גובר על חוק עזר עירוני", אומר ל"השקמה ראשון לציון" נחמן הדר. "בעירייה יודעים כי החוק תקף לעסקים פרטיים ולא למחאה ציבורית ואף על פי כן שלחו את הפקחים. עצוב שבזמן שנשים נרצחות במקום להגן על זכויות האזרח זה מה שיש לפקחי העירייה לעשות".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "כל חלוקת פליירים ו/או חומר פרסומי טעונה אישור ממנהל אגף סיור ושיטור עירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר