לידור

הפעיל החברתי שפעל לחשיפת השחיתויות בעירייה: "המחאות הובילו לשינוי"

אייל לידור בטוח שהוא זה שהוביל שינוי הדרמטי בראשון לציון, שהחל עוד הרבה לפני הקלפי. כממשיך דרכו של של אביו ששימש כמנכ"ל העירייה, הוא אומר אחרי הבחירות: "אבא היה גאה בי"

פורסם בתאריך: 20.11.18 10:45

הפעיל החברתי אייל לידור, בן 45 מראשון לציון, עקב מקרוב אחרי חילוף ראש העירייה מדוב צור לרז קינסטליך והרגיש אחראי, לא פחות. הסיבה: "אני הובלתי את השינוי שהחל עוד הרבה לפני הקלפי. יזמתי מספר מאבקים נגד דב צור. לדעתי, המחאות שביצענו הובילו לשינוי דעת הציבור. קבוצת אזרחים יכולה להשפיע על השלטון".

כבר שנים שלידור מחפש שחיתויות בעירייה, בודק ומשפיע עם לא מעט הפגנות למען החלפתו של ראש העירייה היוצא דב צור. "חיפשתי במשך השנים את נתיבי הכספים העירוניים בנושאי מכרזים, חלק באמצעות חוק חופש המידע וחלק באמצעות אנשים טובים בתוך המערכת שהעבירו לי מסמכים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדבריו, "במשך השנים חשפתי את פרשיית דואר ארנונה. עשרות עובדים ניצלו במשך שנים נוהל היסטורי וחילקו שוברי ארנונה לתושבים תמורת תשלום. פרשה נוספת היא האוכל בצהרונים, לא הסכמתי שהבן שלי יאכל זאת בצהרון זהו אוכל לא ראוי. חשפתי לא מעט פרשיות נוספות, חלקן עדיין נחקרות אצל מבקר המדינה".

השאלה המתבקשת היא כיצד הצליח לחשוף כמות כזו של פרשיות בעודו אזרח פשוט, "לכל אחד יש מתכון אחר לחשוף שחיתות, דבקות במטרה ועקשנות הכרחיות. אני חושבת שהבנתי איך המערכת פועלת בזכות זה שהסתכלתי על עבודת אבא שלי שהיה מנכ"ל  העירייה במשך שנים", הוא אומר.

"יש אנשים שיושבים במועצת העיר הרבה שנים אבל הם לא מבינים איך המערכת פועלת. לוקח זמן להבין וללמוד אותה", הוסיף לידור. לדבריו, יש חמישה בעלי תפקידי מפתח בעירייה: המהנדס, הגזבר, המנכ"ל, היועץ המשפטי וראש העירייה. "אלו האנשים שהכל מתרכז סביבם בעירייה", טוען לידור ומוסיף: "אנשים שמסרו לי מידע, הם סמכו עליי בגלל הפעילות הציבורית שלי. התחלתי להיות אזרח מודאג, שמי הלך לפניי ובעקבות זאת פנו עוד ועוד אנשים".

"התחלתי לאמת את המידע על פי חוק חופש המידע. כל אזרח יכול לבקש מידע מהעירייה על כל פעילותה", ממשיך לידור, לדבריו, "אלו כספים שלי ושלך, מגיע לנו דין וחשבון על הדברים האלו. התחלתי ללמוד את החומרים בעזרת רואי חשבון, עורכי דין, התייעצתי עם אנשים שהיו בעבר בכירים בעירייה. בנוסף נעזרתי בעמותה של התנועה למאבק בפשע ולשחיתות, שיושב הראש שלה יגאל אנקורי, שימש בעבר ראש מערך המודיעין והבילוש של מחוז תל אביב של משטרת ישראל. למדתי ממנו איך לעבוד מול יחידת להב 433. התייעצתי עם ראשי חטיבת המודיעין בעבר של המשטרה ואנשים נוספים שעזרו לי רבות".

הרעיון של להקדיש חייו לצדק חברתי הגיע מאביו, גדי לידור, ששימש כמנכ"ל העירייה שנים רבות. "אבא היה מפקד טייסת ולאחר מכן מנכ"ל העירייה יותר מעשור, בתקופת העלייה מרוסיה, בה העיר גדלה משמעותית", אומר לידור, "בעשור מאוד משמעותי, בשנים 1994 עד 2004, אבא שלי ניקה את השחיתות בעירייה. הוא תפס פרשיות בעיר כמו מנהלי אגפים שטענו שהם בעירייה וביקשו שיחתימו כרטיסי נוכחות אבל בכלל לא היו במשרדים".

ראש העירייה המיתולגי מאיר ניצן הביא את אביו לעירייה, "מצד אחד זה סיכן אותו מאוד אבל  מצד שני זה החזיר את האמון לציבור. האדם היחיד שהתנגד למינוי שלו היה דב צור. לפני שאבא שלי נפטר דב התנצל ואמר שהוא טעה", הוא מוסיף.

"אני חושב שאבא שלי היה גאה בי. אני נלחם גם למענו. אבא שלי היה מברך אותי. אנשים פחדו להזדהות ולצאת נגד דב רק בגלל אינטרסים אבל מאחורי הקלעים גיבו אותי ונתנו לי כוח להמשיך לעשות זאת".

לסיכום, לאחר המהפך בראשון לציון, מסכם לידור: "אי אפשר לקחת את העשור שנתן דב צור לעיר. היו לו כוונות טובות אבל הוא הסתבך והסתנוור. דב צור האופזציונר שונה מדב צור ראש העיר".

במי תמכת בבחירות?

"במוטי עג'מי. בעיניי הוא היחיד שיכל לחסום את דב צור מלכהן כראש עירייה. עג'מי לקח את האנשים של דב, העביר אליו, כי הם בעבר היו באותה סיעה. מי שלקח בתכלס את הקולות מדב היה מוטי עג'מי. אני שמח שהוא שמע לנו והתחבר לרז בסיבוב השני. אם ראש העירייה הנכנס רז קינסטליך יקיים 50% ממה שהבטיח לציבור זה טוב . אני חושב שראשון צריכה להתחדש ולרענן".

הפגנה שערך לידור

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גדי

    איל לידור אשריך רק משוגעים כמוך עושים שינוי בעזרת פעילי ציבור נוספים שנרתמו לשיגעון שלך אפשר לסמן v החלפנו ראש עיר צריך להמשיך להחליף מנכ"ל עירייה אחריו מהנדס העיר וכן הלאה כל הבכירים שציינת שעבדו עם ראש העיר דב צור.

  2. אזרח מודאג

    צבוע וחי בסרט, שידע לדבר ברור ואחר כך שיסביר, מחפש תשומת לב, משועמם, היה נגד הרווחה אבל תמך בעגמי שהחזיק את תיק טולא עשה כלום.
    איל לידור, אתה בושה לעצמך ולעיר תחסוך מאתנו את השקרים שלך.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר