אפרת תיל, מתוך ההצגה
אפרת תיל, מתוך ההצגה

יום הזיכרון הטרנסג'נדרי מגיע לראשון לציון: "עוצמה לקהילה להמשיך הלאה"

ההצגה מספר על חייה של אפרת תיל, מראשונות הטרנסג'נדריות בארץ. תיל: "הקהל חי עם המון דעות קדומות - אני שוברת סטיגמות"

פורסם בתאריך: 19.11.18 13:29

ההצגה "לזאת יקרא אישה" עולה היום (שלישי) בהיכל התרבות של ראשון לציון יום הזיכרון הטרנסג'נדרי. בהצגה מועבר סיפורה של אפרת תיל, מראשונות הטרנסג'נדריות בישראל, שביצעה ניתוח לשינוי מין בתחילת שנות ה-60'. "ההצגה הזו מראה לקהל הרחב את חייה של אישה טרנסג'נרית", אמרה תיל. לדבריה,"הקהל לא ממש מכיר את זה וחי עם המון דעות קדומות – אני שוברת סטיגמות ומראה כמה הייתי נחושה להילחם על הזכויות שלי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"עיריית ראשון לציון מארחת את ההצגה ביום כזה ונותנת לקהל הרחב להציץ לחיים שלי. הקהילה הטרנסג'נרית בשולי החברה הלהט"בית, אנחנו במיעוט וההצגה הזו נותנת צוהר לחיים שלנו", הוסיפה תיל. "אישה טרנסג'נדרית היא כמו כל בן אדם אחר שיכול לעבור לחיות ולהגשים חלומות כמו כל אחד אחר. אני חושבת שהכרת השונה זה דבר חשוב", אמרה תיל.

ההצגה עלתה בתחילה בתיאטרון הבימה והפכה להצלחה מסחררת, הבמאית לקחה קטעים מתוך הסיפור חיים של תיל והפכה אותם יחד עם המחזאי יונתן קלדרון לסיפור שממחיש את הקושי והשמחה בחייה. תיל אמרה כי "בחרנו  לקחת המון קטעים שגם יזעזעו את האנשים, הכנסנו סצנת התאבדות של חברה טרנסג'נרית שלי שלא הצליחה לחיות עם הקשיים ושמה קץ לחייה". לדבריה. "באופן אישי, אני חושבת שזה מדהים כי היום הזה הוא לא רק יום שבו זוכרים את הטרנסיות בתל אביב אלא גם במדינה כולה וזה חשוב ומעצים את הקהילה שלנו שהיא כל כך רגישה, ודקה ואין בה הרבה אנשים שמוכנים להיחשף. חשוב שתהיה יותר מודעות".

תיל מרגישה נושאת דגל הקהילה, "אני חושבת שההצגה הזו נותנת המון עוצמה לקהילה הטרנסית להמשיך הלאה. הסיפור האישי שלי נותן תקווה שכן אפשר לצלוח את הנהר ולחיות חיים רגילים עם כל הקשיים שבדרך  ולגרום לאנשים להבין שאנחנו כמעט כמו כולם", אמרה תיל. לדבריה, "יש תמיד מי שיגיד נגד ומאידך הרבה אחרים שיגידו שמגיע לנו לחיות כמו כל אחד אחר. לאורך חיי נתקלתי בלא מעט תגובות בעד ונגד ולמדתי שאני יכולה לנסות ולשנות את תפיסה של בני האדם. ההצגה הזו והקהל שמגיע כדי לרכוש כרטיסים ולראות אותה הוא ההוכחה הטובה ביותר".

 

רכז קהילה ונוער להט"ב בעייריה אלי ביטון אמר כי ״אני נרגש שהאירוע החשוב הזה יוצא לפועל עם ההצגה המדהימה הזאת, שתפקידה להעלות מודעות למצב של בני ובנות הקהילה הטרנסית. האירוע הוא אחד מבין אירועים המתקיימים השנה בעיר עבור חברי וחברות קהילת להט״ב, כגון מצעד הגאווה והסובלנות שהתקיים בפעם הראשונה בתמיכת העירייה, פיקניק למשפחות גאות והסוכה גאה כחלק מפסטיבל ראשון לציון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר